V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
V nové sezóně seriálu Drive to Survive se Toto Wolff podělil o dohodu, kterou uzavřel s Lewisem Hamiltonem, že se nebude pokoušet přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu. Během dramatické sezóny Formule 1 v roce 2021 se mezi těmito dvěma jezdci vytvořilo jedno z nejostřejších rivalit, jaké sport pamatuje. Tato napjatá atmosféra se přenesla i do táborů Mercedesu a Red Bullu, kde šéfové týmů Toto Wolff a Christian Horner byli ve stejné míře ve vzájemném konfliktu.
Toto Wolff měl v minulosti zájem o Maxe Verstappena ještě před jeho startem v F1. Přestože se s rodinou Verstappenových dohodl na komunikaci, nakonec upřednostnili Red Bull, který jim nabídl místo v juniorské akademii. Wolff tento krok považuje za ztracenou příležitost, kterou dodnes lituje.
Napětí mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem vyvrcholilo během britské Grand Prix, kde došlo k jejich kolizi. Verstappen při nárazu havaroval a čelil přetížení až 51 G, zatímco Hamilton závod vyhrál. Verstappen v červenci 2024 přiznal, že po této nehodě má problémy s viditelností, zejména na kopcovitých okruzích nebo na těch, kde je mnoho reklamních panelů podél trati.
Max Verstappen vyhrál mistrovství světa v roce 2021, v kontroverzním závěru Velké ceny Abú Dhabí, kde restart za safety carem způsobil chaos. I když Verstappen neměl žádný vliv na události tohoto závodu, které byly důsledkem rozhodnutí ředitele závodů FIA Michaela Masiho, rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem se od té doby vyhrotila, přičemž byla ještě více zvýrazněna seriálem Drive to Survive.
Po nevydařeném roku 2023 pro Mercedes, přišel pro tým veliký šok. Lewis Hamilton na začátku roku 2024 oznámil svůj přestup do Ferrari. Tím se uvolnilo místo vedle George Russella, a Toto Wolff se musel pustit do hledání vhodné náhrady. V sedmé sérii Drive to Survive je zachycena scéna, ve které Wolff a jeho manželka Susie zvažují, zda by Max Verstappen mohl být ideálním kandidátem na tuto pozici.
„Nemyslíš, že Max je možnost?“ zeptala se Susie svého manžela. „Myslím, že je,“ odpověděl Toto. „Nechozím za ním, protože jsem slíbil Lewisovi, že s ním nebudu mluvit, ale teď tu konverzaci vedu.“
Mercedes zvažoval dokonce Fernanda Alonsa jako možného nástupce Lewise Hamiltona, ale věk španělského jezdce byl považován za klíčovou překážku. I když Toto Wolff uznal jeho vynikající závodní schopnosti, Susie Wolffová upozornila na fakt, že podpis dlouhodobé smlouvy s Alonsem by byl spíše dočasným řešením, než začátkem nové éry pro tým.
Carlos Sainz, kterého ve Ferrari nahradil Lewise Hamilton, byl také na seznamu možných náhradníků, ale nakonec se rozhodl pro přestup do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona. Mercedes nakonec zvolil mladého talentovaného Andrea Kimiho Antonelliho, který ve svých 18 letech získal místo v týmu pro sezónu 2025, čímž se stal nejmladším jezdcem v historii Mercedesu.
„Nemám pocit, že bych byl jeho náhradou,“ přiznal Antonelli pro BBC Sport. „Cítím se prostě jako jezdec Mercedesu F1. Ale je to úžasná příležitost. Jsem opravdu vděčný za důvěru a šanci, kterou mi Mercedes dal. Na druhou stranu je to i velká odpovědnost, protože závodím za Mercedes, top tým, a mají samozřejmě i očekávání. Pokusím se z toho vytěžit to nejlepší,“ doplnil.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.