V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
V nové sezóně seriálu Drive to Survive se Toto Wolff podělil o dohodu, kterou uzavřel s Lewisem Hamiltonem, že se nebude pokoušet přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu. Během dramatické sezóny Formule 1 v roce 2021 se mezi těmito dvěma jezdci vytvořilo jedno z nejostřejších rivalit, jaké sport pamatuje. Tato napjatá atmosféra se přenesla i do táborů Mercedesu a Red Bullu, kde šéfové týmů Toto Wolff a Christian Horner byli ve stejné míře ve vzájemném konfliktu.
Toto Wolff měl v minulosti zájem o Maxe Verstappena ještě před jeho startem v F1. Přestože se s rodinou Verstappenových dohodl na komunikaci, nakonec upřednostnili Red Bull, který jim nabídl místo v juniorské akademii. Wolff tento krok považuje za ztracenou příležitost, kterou dodnes lituje.
Napětí mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem vyvrcholilo během britské Grand Prix, kde došlo k jejich kolizi. Verstappen při nárazu havaroval a čelil přetížení až 51 G, zatímco Hamilton závod vyhrál. Verstappen v červenci 2024 přiznal, že po této nehodě má problémy s viditelností, zejména na kopcovitých okruzích nebo na těch, kde je mnoho reklamních panelů podél trati.
Max Verstappen vyhrál mistrovství světa v roce 2021, v kontroverzním závěru Velké ceny Abú Dhabí, kde restart za safety carem způsobil chaos. I když Verstappen neměl žádný vliv na události tohoto závodu, které byly důsledkem rozhodnutí ředitele závodů FIA Michaela Masiho, rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem se od té doby vyhrotila, přičemž byla ještě více zvýrazněna seriálem Drive to Survive.
Po nevydařeném roku 2023 pro Mercedes, přišel pro tým veliký šok. Lewis Hamilton na začátku roku 2024 oznámil svůj přestup do Ferrari. Tím se uvolnilo místo vedle George Russella, a Toto Wolff se musel pustit do hledání vhodné náhrady. V sedmé sérii Drive to Survive je zachycena scéna, ve které Wolff a jeho manželka Susie zvažují, zda by Max Verstappen mohl být ideálním kandidátem na tuto pozici.
„Nemyslíš, že Max je možnost?“ zeptala se Susie svého manžela. „Myslím, že je,“ odpověděl Toto. „Nechozím za ním, protože jsem slíbil Lewisovi, že s ním nebudu mluvit, ale teď tu konverzaci vedu.“
Mercedes zvažoval dokonce Fernanda Alonsa jako možného nástupce Lewise Hamiltona, ale věk španělského jezdce byl považován za klíčovou překážku. I když Toto Wolff uznal jeho vynikající závodní schopnosti, Susie Wolffová upozornila na fakt, že podpis dlouhodobé smlouvy s Alonsem by byl spíše dočasným řešením, než začátkem nové éry pro tým.
Carlos Sainz, kterého ve Ferrari nahradil Lewise Hamilton, byl také na seznamu možných náhradníků, ale nakonec se rozhodl pro přestup do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona. Mercedes nakonec zvolil mladého talentovaného Andrea Kimiho Antonelliho, který ve svých 18 letech získal místo v týmu pro sezónu 2025, čímž se stal nejmladším jezdcem v historii Mercedesu.
„Nemám pocit, že bych byl jeho náhradou,“ přiznal Antonelli pro BBC Sport. „Cítím se prostě jako jezdec Mercedesu F1. Ale je to úžasná příležitost. Jsem opravdu vděčný za důvěru a šanci, kterou mi Mercedes dal. Na druhou stranu je to i velká odpovědnost, protože závodím za Mercedes, top tým, a mají samozřejmě i očekávání. Pokusím se z toho vytěžit to nejlepší,“ doplnil.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.