V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
V nové sezóně seriálu Drive to Survive se Toto Wolff podělil o dohodu, kterou uzavřel s Lewisem Hamiltonem, že se nebude pokoušet přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu. Během dramatické sezóny Formule 1 v roce 2021 se mezi těmito dvěma jezdci vytvořilo jedno z nejostřejších rivalit, jaké sport pamatuje. Tato napjatá atmosféra se přenesla i do táborů Mercedesu a Red Bullu, kde šéfové týmů Toto Wolff a Christian Horner byli ve stejné míře ve vzájemném konfliktu.
Toto Wolff měl v minulosti zájem o Maxe Verstappena ještě před jeho startem v F1. Přestože se s rodinou Verstappenových dohodl na komunikaci, nakonec upřednostnili Red Bull, který jim nabídl místo v juniorské akademii. Wolff tento krok považuje za ztracenou příležitost, kterou dodnes lituje.
Napětí mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem vyvrcholilo během britské Grand Prix, kde došlo k jejich kolizi. Verstappen při nárazu havaroval a čelil přetížení až 51 G, zatímco Hamilton závod vyhrál. Verstappen v červenci 2024 přiznal, že po této nehodě má problémy s viditelností, zejména na kopcovitých okruzích nebo na těch, kde je mnoho reklamních panelů podél trati.
Max Verstappen vyhrál mistrovství světa v roce 2021, v kontroverzním závěru Velké ceny Abú Dhabí, kde restart za safety carem způsobil chaos. I když Verstappen neměl žádný vliv na události tohoto závodu, které byly důsledkem rozhodnutí ředitele závodů FIA Michaela Masiho, rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem se od té doby vyhrotila, přičemž byla ještě více zvýrazněna seriálem Drive to Survive.
Po nevydařeném roku 2023 pro Mercedes, přišel pro tým veliký šok. Lewis Hamilton na začátku roku 2024 oznámil svůj přestup do Ferrari. Tím se uvolnilo místo vedle George Russella, a Toto Wolff se musel pustit do hledání vhodné náhrady. V sedmé sérii Drive to Survive je zachycena scéna, ve které Wolff a jeho manželka Susie zvažují, zda by Max Verstappen mohl být ideálním kandidátem na tuto pozici.
„Nemyslíš, že Max je možnost?“ zeptala se Susie svého manžela. „Myslím, že je,“ odpověděl Toto. „Nechozím za ním, protože jsem slíbil Lewisovi, že s ním nebudu mluvit, ale teď tu konverzaci vedu.“
Mercedes zvažoval dokonce Fernanda Alonsa jako možného nástupce Lewise Hamiltona, ale věk španělského jezdce byl považován za klíčovou překážku. I když Toto Wolff uznal jeho vynikající závodní schopnosti, Susie Wolffová upozornila na fakt, že podpis dlouhodobé smlouvy s Alonsem by byl spíše dočasným řešením, než začátkem nové éry pro tým.
Carlos Sainz, kterého ve Ferrari nahradil Lewise Hamilton, byl také na seznamu možných náhradníků, ale nakonec se rozhodl pro přestup do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona. Mercedes nakonec zvolil mladého talentovaného Andrea Kimiho Antonelliho, který ve svých 18 letech získal místo v týmu pro sezónu 2025, čímž se stal nejmladším jezdcem v historii Mercedesu.
„Nemám pocit, že bych byl jeho náhradou,“ přiznal Antonelli pro BBC Sport. „Cítím se prostě jako jezdec Mercedesu F1. Ale je to úžasná příležitost. Jsem opravdu vděčný za důvěru a šanci, kterou mi Mercedes dal. Na druhou stranu je to i velká odpovědnost, protože závodím za Mercedes, top tým, a mají samozřejmě i očekávání. Pokusím se z toho vytěžit to nejlepší,“ doplnil.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.