V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
V nové sezóně seriálu Drive to Survive se Toto Wolff podělil o dohodu, kterou uzavřel s Lewisem Hamiltonem, že se nebude pokoušet přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu. Během dramatické sezóny Formule 1 v roce 2021 se mezi těmito dvěma jezdci vytvořilo jedno z nejostřejších rivalit, jaké sport pamatuje. Tato napjatá atmosféra se přenesla i do táborů Mercedesu a Red Bullu, kde šéfové týmů Toto Wolff a Christian Horner byli ve stejné míře ve vzájemném konfliktu.
Toto Wolff měl v minulosti zájem o Maxe Verstappena ještě před jeho startem v F1. Přestože se s rodinou Verstappenových dohodl na komunikaci, nakonec upřednostnili Red Bull, který jim nabídl místo v juniorské akademii. Wolff tento krok považuje za ztracenou příležitost, kterou dodnes lituje.
Napětí mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem vyvrcholilo během britské Grand Prix, kde došlo k jejich kolizi. Verstappen při nárazu havaroval a čelil přetížení až 51 G, zatímco Hamilton závod vyhrál. Verstappen v červenci 2024 přiznal, že po této nehodě má problémy s viditelností, zejména na kopcovitých okruzích nebo na těch, kde je mnoho reklamních panelů podél trati.
Max Verstappen vyhrál mistrovství světa v roce 2021, v kontroverzním závěru Velké ceny Abú Dhabí, kde restart za safety carem způsobil chaos. I když Verstappen neměl žádný vliv na události tohoto závodu, které byly důsledkem rozhodnutí ředitele závodů FIA Michaela Masiho, rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem se od té doby vyhrotila, přičemž byla ještě více zvýrazněna seriálem Drive to Survive.
Po nevydařeném roku 2023 pro Mercedes, přišel pro tým veliký šok. Lewis Hamilton na začátku roku 2024 oznámil svůj přestup do Ferrari. Tím se uvolnilo místo vedle George Russella, a Toto Wolff se musel pustit do hledání vhodné náhrady. V sedmé sérii Drive to Survive je zachycena scéna, ve které Wolff a jeho manželka Susie zvažují, zda by Max Verstappen mohl být ideálním kandidátem na tuto pozici.
„Nemyslíš, že Max je možnost?“ zeptala se Susie svého manžela. „Myslím, že je,“ odpověděl Toto. „Nechozím za ním, protože jsem slíbil Lewisovi, že s ním nebudu mluvit, ale teď tu konverzaci vedu.“
Mercedes zvažoval dokonce Fernanda Alonsa jako možného nástupce Lewise Hamiltona, ale věk španělského jezdce byl považován za klíčovou překážku. I když Toto Wolff uznal jeho vynikající závodní schopnosti, Susie Wolffová upozornila na fakt, že podpis dlouhodobé smlouvy s Alonsem by byl spíše dočasným řešením, než začátkem nové éry pro tým.
Carlos Sainz, kterého ve Ferrari nahradil Lewise Hamilton, byl také na seznamu možných náhradníků, ale nakonec se rozhodl pro přestup do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona. Mercedes nakonec zvolil mladého talentovaného Andrea Kimiho Antonelliho, který ve svých 18 letech získal místo v týmu pro sezónu 2025, čímž se stal nejmladším jezdcem v historii Mercedesu.
„Nemám pocit, že bych byl jeho náhradou,“ přiznal Antonelli pro BBC Sport. „Cítím se prostě jako jezdec Mercedesu F1. Ale je to úžasná příležitost. Jsem opravdu vděčný za důvěru a šanci, kterou mi Mercedes dal. Na druhou stranu je to i velká odpovědnost, protože závodím za Mercedes, top tým, a mají samozřejmě i očekávání. Pokusím se z toho vytěžit to nejlepší,“ doplnil.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.