Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Sedmá sezóna populární série Drive to Survive ukazuje, jak těsně byl Daniel Ricciardo loni od návratu do hlavního týmu Red Bullu, jeho šance však ztroskotaly na slabém výkonu během Britské Velké ceny 2024.
Daniel Ricciardo byl v premiérové epizodě Drive to Survive vykreslen jako budoucí mistr světa, čímž si získal srdce fanoušků F1 i širšího publika. Jeho kariéra však postupně přešla od nadějného kandidáta k vyhaslému jezdci, který byl nečekaně vyhozen z týmu VCARB před GP USA 2024.
Daniel Ricciardo byl jen kousek od přestupu do týmu Red Bull během Velké ceny Velké Británie, která byla pro Sergia Péreze naprostou katastrofou. Tato klíčová událost je podrobně zachycena v epizodě „Elbows Out“ nové série Drive to Survive.
V této epizodě se šéf Red Bullu Christian Horner nejprve snaží povzbudit Péreze, který však v Q1 skončí ve štěrku již během přípravného kola. Po této neúspěšné události seriál odkrývá řadu důležitých zákulisních rozhovorů, v nichž hrají hlavní roli Horner, šéf komunikace týmu Paul Smith a Daniel Ricciardo, jenž v té době usiloval o místo v hlavním týmu.
„Pokud budeme pokračovat tímto způsobem, jsme v pi*i,“ prohlásil Horner v epizodě Drive to Survive o stavu konstruktérského šampionátu. „Co uděláme s naším Mexičanem? Začínám mít pocit, že se nám přestává vyplácet. Tento víkend musíme pečlivě sledovat naše další jezdce,“ pokračoval Horner, narážejíc na Ricciarda, Cunodu a Lawsona, přičemž dal jasně najevo, koho by si vybral. „Jsem velký fanoušek Daniela. Nebyl konkurenceschopný, ale víme, co dokáže. Podle mě cítí, že má šanci.“
Šéf Red Bullu následně zajistil, že informace o rozhodnutí se dostane i k Danielovi, což následně zachytil seriál, když dokumentoval rozhovor mezi australským jezdcem a šéfem komunikace týmu, Paulem Smithem. Ten se stal známým o několik měsíců později, kdy Ricciardovi asistoval v Singapuru a dbal na to, aby neunikla předčasně žádná důležitá informace ohledně jeho budoucnosti.
Šéf Red Bullu zajistil, že Daniel Ricciardo bude včas informován o své budoucnosti, a tento moment zachytil rozhovor mezi ním a Paulem Smithem, šéfem komunikace týmu. Smith později Ricciardovi pomohl s komunikací o konci jeho kariéry v Singapuru, kde dohlížel na to, aby žádné podrobnosti o jeho rozhodnutí nevyšly najevo dříve, než bylo plánováno.
„Nejsem si jistý, jak veřejnost přijme, že Checo je na hraně. Christian v médiích tvrdil, že mu dávají plnou podporu, že? Neříkali nic jako: ‚Vyhodíme Checa, protože je v háji, Daniel jde do Red Bullu a Liam do VCARB.‘ To byly skvělé časy,“ vtipkoval Ricciardo s úsměvem.
Jeho naděje rychle zhasly, když v Silverstone skončil podobně jako Pérez, po špatném výkonu v závodě. Podle Smithe však byl Ricciardo opravdu blízko tomu, aby nahradil Péreze v hlavním týmu. „Christian si dává čas a chce vidět, jak se závody vyvinou, potřebuje, aby tým uspěl,“ vysvětlil šéf komunikace Red Bullu.
„Dobře, to je v pořádku,“ přikývl Ricciardo, který se kvalifikoval na patnáctém místě a v závodě skončil třináctý. Jeho týmový kolega Júki Cunoda získal bod za desáté místo.
„Nemáme v druhém týmu nikoho, kdo by podával ohromující výkony,“ řekl Horner, který očividně nedůvěřoval žádnému z potenciálních kandidátů. Ricciardo se nakonec ocitl v nelehké situaci ještě dříve než Pérez a podle svého vyjádření v DtS začal pochybovat o svých schopnostech, když popsal jízdu a podmínky v Silverstone jako „trochu děsivé“.
Ricciardo přiznal, že i když ví, že by měl riskovat, zároveň si uvědomuje, že nehoda by mu v ničem nepomohla. V Silverstone se v těžkých podmínkách necítil dobře a přiznal, že to pro něj bylo náročné. „Možná to nechci připustit, ale začínám se ptát, jestli to ještě stojí za to riskovat. Kdyby mi bylo dvacet nebo pětadvacet, určitě bych se tím nezabýval,“ uvedl Ricciardo, čímž ukázal, jak se jeho pohled na závodění změnil s věkem.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.