Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Sedmá sezóna populární série Drive to Survive ukazuje, jak těsně byl Daniel Ricciardo loni od návratu do hlavního týmu Red Bullu, jeho šance však ztroskotaly na slabém výkonu během Britské Velké ceny 2024.
Daniel Ricciardo byl v premiérové epizodě Drive to Survive vykreslen jako budoucí mistr světa, čímž si získal srdce fanoušků F1 i širšího publika. Jeho kariéra však postupně přešla od nadějného kandidáta k vyhaslému jezdci, který byl nečekaně vyhozen z týmu VCARB před GP USA 2024.
Daniel Ricciardo byl jen kousek od přestupu do týmu Red Bull během Velké ceny Velké Británie, která byla pro Sergia Péreze naprostou katastrofou. Tato klíčová událost je podrobně zachycena v epizodě „Elbows Out“ nové série Drive to Survive.
V této epizodě se šéf Red Bullu Christian Horner nejprve snaží povzbudit Péreze, který však v Q1 skončí ve štěrku již během přípravného kola. Po této neúspěšné události seriál odkrývá řadu důležitých zákulisních rozhovorů, v nichž hrají hlavní roli Horner, šéf komunikace týmu Paul Smith a Daniel Ricciardo, jenž v té době usiloval o místo v hlavním týmu.
„Pokud budeme pokračovat tímto způsobem, jsme v pi*i,“ prohlásil Horner v epizodě Drive to Survive o stavu konstruktérského šampionátu. „Co uděláme s naším Mexičanem? Začínám mít pocit, že se nám přestává vyplácet. Tento víkend musíme pečlivě sledovat naše další jezdce,“ pokračoval Horner, narážejíc na Ricciarda, Cunodu a Lawsona, přičemž dal jasně najevo, koho by si vybral. „Jsem velký fanoušek Daniela. Nebyl konkurenceschopný, ale víme, co dokáže. Podle mě cítí, že má šanci.“
Šéf Red Bullu následně zajistil, že informace o rozhodnutí se dostane i k Danielovi, což následně zachytil seriál, když dokumentoval rozhovor mezi australským jezdcem a šéfem komunikace týmu, Paulem Smithem. Ten se stal známým o několik měsíců později, kdy Ricciardovi asistoval v Singapuru a dbal na to, aby neunikla předčasně žádná důležitá informace ohledně jeho budoucnosti.
Šéf Red Bullu zajistil, že Daniel Ricciardo bude včas informován o své budoucnosti, a tento moment zachytil rozhovor mezi ním a Paulem Smithem, šéfem komunikace týmu. Smith později Ricciardovi pomohl s komunikací o konci jeho kariéry v Singapuru, kde dohlížel na to, aby žádné podrobnosti o jeho rozhodnutí nevyšly najevo dříve, než bylo plánováno.
„Nejsem si jistý, jak veřejnost přijme, že Checo je na hraně. Christian v médiích tvrdil, že mu dávají plnou podporu, že? Neříkali nic jako: ‚Vyhodíme Checa, protože je v háji, Daniel jde do Red Bullu a Liam do VCARB.‘ To byly skvělé časy,“ vtipkoval Ricciardo s úsměvem.
Jeho naděje rychle zhasly, když v Silverstone skončil podobně jako Pérez, po špatném výkonu v závodě. Podle Smithe však byl Ricciardo opravdu blízko tomu, aby nahradil Péreze v hlavním týmu. „Christian si dává čas a chce vidět, jak se závody vyvinou, potřebuje, aby tým uspěl,“ vysvětlil šéf komunikace Red Bullu.
„Dobře, to je v pořádku,“ přikývl Ricciardo, který se kvalifikoval na patnáctém místě a v závodě skončil třináctý. Jeho týmový kolega Júki Cunoda získal bod za desáté místo.
„Nemáme v druhém týmu nikoho, kdo by podával ohromující výkony,“ řekl Horner, který očividně nedůvěřoval žádnému z potenciálních kandidátů. Ricciardo se nakonec ocitl v nelehké situaci ještě dříve než Pérez a podle svého vyjádření v DtS začal pochybovat o svých schopnostech, když popsal jízdu a podmínky v Silverstone jako „trochu děsivé“.
Ricciardo přiznal, že i když ví, že by měl riskovat, zároveň si uvědomuje, že nehoda by mu v ničem nepomohla. V Silverstone se v těžkých podmínkách necítil dobře a přiznal, že to pro něj bylo náročné. „Možná to nechci připustit, ale začínám se ptát, jestli to ještě stojí za to riskovat. Kdyby mi bylo dvacet nebo pětadvacet, určitě bych se tím nezabýval,“ uvedl Ricciardo, čímž ukázal, jak se jeho pohled na závodění změnil s věkem.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.