Drive to Survive odhaluje: Jak Ricciardo ztratil šanci v Red Bullu a co stálo za jeho pádem?

Juki Cunoda a Daniel Ricciardo v Bahrajnu
Juki Cunoda a Daniel Ricciardo v Bahrajnu, foto: Red Bull Content Pool
Michael Zelinka 5. března 2025 14:53
Sdílej:

Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.

Sedmá sezóna populární série Drive to Survive ukazuje, jak těsně byl Daniel Ricciardo loni od návratu do hlavního týmu Red Bullu,  jeho šance však ztroskotaly na slabém výkonu během Britské Velké ceny 2024.

Daniel Ricciardo byl v premiérové epizodě Drive to Survive vykreslen jako budoucí mistr světa, čímž si získal srdce fanoušků F1 i širšího publika. Jeho kariéra však postupně přešla od nadějného kandidáta k vyhaslému jezdci, který byl nečekaně vyhozen z týmu VCARB před GP USA 2024. 

Daniel Ricciardo byl jen kousek od přestupu do týmu Red Bull během Velké ceny Velké Británie, která byla pro Sergia Péreze naprostou katastrofou. Tato klíčová událost je podrobně zachycena v epizodě „Elbows Out“ nové série  Drive to Survive.

V této epizodě se šéf Red Bullu Christian Horner nejprve snaží povzbudit Péreze, který však v Q1 skončí ve štěrku již během přípravného kola. Po této neúspěšné události seriál odkrývá řadu důležitých zákulisních rozhovorů, v nichž hrají hlavní roli Horner, šéf komunikace týmu Paul Smith a Daniel Ricciardo, jenž v té době usiloval o místo v hlavním týmu.

„Pokud budeme pokračovat tímto způsobem, jsme v pi*i,“ prohlásil Horner v epizodě Drive to Survive o stavu konstruktérského šampionátu. „Co uděláme s naším Mexičanem? Začínám mít pocit, že se nám přestává vyplácet. Tento víkend musíme pečlivě sledovat naše další jezdce,“ pokračoval Horner, narážejíc na Ricciarda, Cunodu a Lawsona, přičemž dal jasně najevo, koho by si vybral. „Jsem velký fanoušek Daniela. Nebyl konkurenceschopný, ale víme, co dokáže. Podle mě cítí, že má šanci.“

Šéf Red Bullu následně zajistil, že informace o rozhodnutí se dostane i k Danielovi, což následně zachytil seriál, když dokumentoval rozhovor mezi australským jezdcem a šéfem komunikace týmu, Paulem Smithem. Ten se stal známým o několik měsíců později, kdy Ricciardovi asistoval v Singapuru a dbal na to, aby neunikla předčasně žádná důležitá informace ohledně jeho budoucnosti.

Šéf Red Bullu zajistil, že Daniel Ricciardo bude včas informován o své budoucnosti, a tento moment zachytil rozhovor mezi ním a Paulem Smithem, šéfem komunikace týmu. Smith později Ricciardovi pomohl s komunikací o konci jeho kariéry v Singapuru, kde dohlížel na to, aby žádné podrobnosti o jeho rozhodnutí nevyšly najevo dříve, než bylo plánováno.

„Nejsem si jistý, jak veřejnost přijme, že Checo je na hraně. Christian v médiích tvrdil, že mu dávají plnou podporu, že? Neříkali nic jako: ‚Vyhodíme Checa, protože je v háji, Daniel jde do Red Bullu a Liam do VCARB.‘ To byly skvělé časy,“ vtipkoval Ricciardo s úsměvem.

Jeho naděje rychle zhasly, když v Silverstone skončil podobně jako Pérez, po špatném výkonu v závodě. Podle Smithe však byl Ricciardo opravdu blízko tomu, aby nahradil Péreze v hlavním týmu. „Christian si dává čas a chce vidět, jak se závody vyvinou, potřebuje, aby tým uspěl,“ vysvětlil šéf komunikace Red Bullu.

„Dobře, to je v pořádku,“ přikývl Ricciardo, který se kvalifikoval na patnáctém místě a v závodě skončil třináctý. Jeho týmový kolega Júki Cunoda získal bod za desáté místo.

„Nemáme v druhém týmu nikoho, kdo by podával ohromující výkony,“ řekl Horner, který očividně nedůvěřoval žádnému z potenciálních kandidátů. Ricciardo se nakonec ocitl v nelehké situaci ještě dříve než Pérez a podle svého vyjádření v DtS začal pochybovat o svých schopnostech, když popsal jízdu a podmínky v Silverstone jako „trochu děsivé“.

Ricciardo přiznal, že i když ví, že by měl riskovat, zároveň si uvědomuje, že nehoda by mu v ničem nepomohla. V Silverstone se v těžkých podmínkách necítil dobře a přiznal, že to pro něj bylo náročné. „Možná to nechci připustit, ale začínám se ptát, jestli to ještě stojí za to riskovat. Kdyby mi bylo dvacet nebo pětadvacet, určitě bych se tím nezabýval,“ uvedl Ricciardo, čímž ukázal, jak se jeho pohled na závodění změnil s věkem.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.