Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Tisíce fanoušků se sjely do Fiorana, aby sledovaly Lewise Hamiltona při jeho prvním testování jako jezdec Ferrari, kdy se seznamoval s procesy a postupy svého nového týmu. Po tomto testu se spolu s kolegou Charlesem Leclercem přesunul na okruh Circuit de Catalunya, kde měli možnost absolvovat další kilometry.
Bohužel se Hamilton opět dostal do médií kvůli havárii s vozem Ferrari pro rok 2023, která se stala druhý den v Barceloně. Přesto Ferrari nemělo z nehody obavy a ocenilo jeho ochotu posouvat limity bez vážných následků, což je v testech běžné. Havárie však znemožnila Leclercovi testovat odpoledne, a Ferrari následně provedlo test TPC, aby dohnalo ztracené kilometry.
Hamiltonova nehoda připomněla jeho podobné incidenty při testech s McLarenem a Mercedesem, což podle Davida Coultharda ukazuje na jeho ochotu riskovat i při testovacích jízdách.
David Coulthard byl dotázán spolumoderátorem Eddiem Jordanem na Hamiltonovu nedávnou nehodu a reagoval: „Hodně se mluvilo o jeho nedávném testu v Barceloně, měl tam malou chybu, každou malou nehodu můžete nazvat havárií."
Hamiltonova poslední sezóna v Mercedesu byla daleko od jeho očekávání, když ho v šampionátu jezdců překonal jeho týmový kolega George Russell. I když Hamilton předjel Russella v posledním kole Grand Prix Abú Zabí, celkové výsledky sezóny nebyly podle jeho představ.
David Coulthard vyjádřil obavy o Hamiltona, zejména po jeho neúspěšném závodu v Kataru, kdy se Hamiltonovi výkon nepodařil podle očekávání. Coulthard uvedl, že bude na novém šéfovi Ferrari, Fredericu Vasseurovi, aby pomohl Hamiltonovi najít zpět svou nejlepší formu.
Hamilton má podle něj silnou motivaci, ale také bude čelit velkému tlaku ze strany tifosi, kteří od něj očekávají výsledky. V McLarenu a Mercedesu měl Hamilton jiný druh fanouškovského tlaku, ale Ferrari přináší nový level očekávání.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.