Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Tisíce fanoušků se sjely do Fiorana, aby sledovaly Lewise Hamiltona při jeho prvním testování jako jezdec Ferrari, kdy se seznamoval s procesy a postupy svého nového týmu. Po tomto testu se spolu s kolegou Charlesem Leclercem přesunul na okruh Circuit de Catalunya, kde měli možnost absolvovat další kilometry.
Bohužel se Hamilton opět dostal do médií kvůli havárii s vozem Ferrari pro rok 2023, která se stala druhý den v Barceloně. Přesto Ferrari nemělo z nehody obavy a ocenilo jeho ochotu posouvat limity bez vážných následků, což je v testech běžné. Havárie však znemožnila Leclercovi testovat odpoledne, a Ferrari následně provedlo test TPC, aby dohnalo ztracené kilometry.
Hamiltonova nehoda připomněla jeho podobné incidenty při testech s McLarenem a Mercedesem, což podle Davida Coultharda ukazuje na jeho ochotu riskovat i při testovacích jízdách.
David Coulthard byl dotázán spolumoderátorem Eddiem Jordanem na Hamiltonovu nedávnou nehodu a reagoval: „Hodně se mluvilo o jeho nedávném testu v Barceloně, měl tam malou chybu, každou malou nehodu můžete nazvat havárií."
Hamiltonova poslední sezóna v Mercedesu byla daleko od jeho očekávání, když ho v šampionátu jezdců překonal jeho týmový kolega George Russell. I když Hamilton předjel Russella v posledním kole Grand Prix Abú Zabí, celkové výsledky sezóny nebyly podle jeho představ.
David Coulthard vyjádřil obavy o Hamiltona, zejména po jeho neúspěšném závodu v Kataru, kdy se Hamiltonovi výkon nepodařil podle očekávání. Coulthard uvedl, že bude na novém šéfovi Ferrari, Fredericu Vasseurovi, aby pomohl Hamiltonovi najít zpět svou nejlepší formu.
Hamilton má podle něj silnou motivaci, ale také bude čelit velkému tlaku ze strany tifosi, kteří od něj očekávají výsledky. V McLarenu a Mercedesu měl Hamilton jiný druh fanouškovského tlaku, ale Ferrari přináší nový level očekávání.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.