Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
V Alpinu panuje zmatek. Devět dní poté, co stáj oficiálně oznámila, že Franco Colapinto nahradí Jacka Doohana na příštích pět závodů F1, přichází Flavio Briatore s překvapivým prohlášením, které celý plán staví do nového světla.
V původní tiskové zprávě z 7. května bylo jednoznačně uvedeno, že argentinský nováček dostane šanci ve „následujících pěti závodech“ po boku Pierra Gaslyho. Briatore tehdy uvedl: „Po zhodnocení úvodních závodů jsme se rozhodli dát šanci Francovi. Pět závodů nám poskytne prostor pro změnu, po této sérii vyhodnotíme další kroky.“
Nyní, krátce před Velkou cenou Emilia Romagna, Briatore otočil. Pro Sky Italy řekl: „Také jsem od Jacka čekal víc, možná si potřebuje odpočinout. Ale že Franco pojede pět závodů? To ne. Nemáme žádný pevně daný limit.“ A dodal: „Musí být rychlý, nebourat a přivézt body. To jsou tři věci, které po něm chci. Když je zvládne, může jezdit klidně navždy.“
K napětí uvnitř týmu přispívá i nedávný odchod týmového šéfa Olivera Oakese, jehož pozici Briatore nyní de facto převzal, i když formálně žádnou oficiální funkci nezastává. K situaci řekl: „Oliver rezignoval po Miami kvůli osobním důvodům. Nečekal jsem to, ale mezi námi nebyl žádný konflikt. Jsme jednotný tým.“
Pod administrativní stránkou tým aktuálně vede sportovní ředitel Dave Greenwood, ale reálné otěže převzal zkušený Briatore. „Nic se nemění, jen se organizační struktura trochu posunula. Kdo bude týmovým šéfem? To ještě uvidíme. Zatím se toho ujímám já. Ale tohle není můj první den ve škole,“ uzavřel s úsměvem muž, který tým v minulosti dovedl k titulům jako Benetton a Renault.
Ačkoli Franco Colapinto skutečně dostane šanci závodit, nic není jisté. V týmu Alpine se nemění jen jezdecká sestava, ale i samotná pravidla hry, budoucnost mladého Argentince tak zůstává nejasná a plná otazníků.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.