Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Předsezónní testy na okruhu Sachír začnou tuto středu a týmy využívají každou příležitost k přípravě na nový ročník. Filmovací dny, které letos sloužily i k oficiálnímu představení vozů, pomohly ověřit funkčnost monopostů a ušetřit čas při samotných testech, přičemž zbarvení bylo již odhaleno během akce v Londýně.
V pondělí představil poprvé na dráze během filmovacího dne svůj monopost AP25 Alpine, který pořídil několik pěkných záběrů nového monopostu, se kterými se následně pochlubil na sociálních sítích.
„Každý debut nového auta na trati je okamžikem hrdosti, takže velká pochvala patří všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich tvrdou práci při vývoji A525 pro tuto sezónu. I přes zamračenou oblohu a silný vítr jsme v Bahrajnu zažili úspěšný den, kdy si Pierre a Jack rovnoměrně rozdělili 200 kilometrů na trati,“ uvedl šéf týmu Oliver Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
S vyjádřením nezůstal pozadu ani Jack Doohan. „Máme za sebou dobrý první den na trati v Bahrajnu a jsem si jistý, že celý tým cítí velké nadšení z návratu a je připravený na start nové sezóny. Pro mě to byl první shakedown v kariéře a byla to skvělá zkušenost – zvlášť jízda na trati spolu s filmovacím týmem! Auto se chovalo dobře, takže velké díky všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich čas a odhodlání při přípravě na rok 2025. Vím, že Pierre i já se velmi těšíme na středeční začátek předsezónních testů. Čekají nás tři náročné dny, během kterých musíme projít spoustou věcí, abychom A525 co nejlépe připravili na start sezóny.“
Ve stejný den, kdy měl filmovací den tým Alpine, vyrazil na trať také Aston Martin, který poprvé ukázal světu svůj nový monopost na dráze. Z této premiérové jízdy vznikla také řada snímků, které okamžitě obletěly sociální sítě.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.