Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Předsezónní testy na okruhu Sachír začnou tuto středu a týmy využívají každou příležitost k přípravě na nový ročník. Filmovací dny, které letos sloužily i k oficiálnímu představení vozů, pomohly ověřit funkčnost monopostů a ušetřit čas při samotných testech, přičemž zbarvení bylo již odhaleno během akce v Londýně.
V pondělí představil poprvé na dráze během filmovacího dne svůj monopost AP25 Alpine, který pořídil několik pěkných záběrů nového monopostu, se kterými se následně pochlubil na sociálních sítích.
„Každý debut nového auta na trati je okamžikem hrdosti, takže velká pochvala patří všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich tvrdou práci při vývoji A525 pro tuto sezónu. I přes zamračenou oblohu a silný vítr jsme v Bahrajnu zažili úspěšný den, kdy si Pierre a Jack rovnoměrně rozdělili 200 kilometrů na trati,“ uvedl šéf týmu Oliver Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
S vyjádřením nezůstal pozadu ani Jack Doohan. „Máme za sebou dobrý první den na trati v Bahrajnu a jsem si jistý, že celý tým cítí velké nadšení z návratu a je připravený na start nové sezóny. Pro mě to byl první shakedown v kariéře a byla to skvělá zkušenost – zvlášť jízda na trati spolu s filmovacím týmem! Auto se chovalo dobře, takže velké díky všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich čas a odhodlání při přípravě na rok 2025. Vím, že Pierre i já se velmi těšíme na středeční začátek předsezónních testů. Čekají nás tři náročné dny, během kterých musíme projít spoustou věcí, abychom A525 co nejlépe připravili na start sezóny.“
Ve stejný den, kdy měl filmovací den tým Alpine, vyrazil na trať také Aston Martin, který poprvé ukázal světu svůj nový monopost na dráze. Z této premiérové jízdy vznikla také řada snímků, které okamžitě obletěly sociální sítě.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.