Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Předsezónní testy na okruhu Sachír začnou tuto středu a týmy využívají každou příležitost k přípravě na nový ročník. Filmovací dny, které letos sloužily i k oficiálnímu představení vozů, pomohly ověřit funkčnost monopostů a ušetřit čas při samotných testech, přičemž zbarvení bylo již odhaleno během akce v Londýně.
V pondělí představil poprvé na dráze během filmovacího dne svůj monopost AP25 Alpine, který pořídil několik pěkných záběrů nového monopostu, se kterými se následně pochlubil na sociálních sítích.
„Každý debut nového auta na trati je okamžikem hrdosti, takže velká pochvala patří všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich tvrdou práci při vývoji A525 pro tuto sezónu. I přes zamračenou oblohu a silný vítr jsme v Bahrajnu zažili úspěšný den, kdy si Pierre a Jack rovnoměrně rozdělili 200 kilometrů na trati,“ uvedl šéf týmu Oliver Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
„Bylo důležité, aby si oba piloti vyzkoušeli monopost a získali první dojmy před třemi náročnými dny testů, které nás čekají na konci týdne. Určitě máme několik oblastí, na které se chceme zaměřit a dál je zlepšovat. Těšíme se na pokračování naší práce ve středu – ráno odjede Jack a odpoledne Pierre,“ dodal Oakes.
S vyjádřením nezůstal pozadu ani Jack Doohan. „Máme za sebou dobrý první den na trati v Bahrajnu a jsem si jistý, že celý tým cítí velké nadšení z návratu a je připravený na start nové sezóny. Pro mě to byl první shakedown v kariéře a byla to skvělá zkušenost – zvlášť jízda na trati spolu s filmovacím týmem! Auto se chovalo dobře, takže velké díky všem v Enstone a Viry-Châtillon za jejich čas a odhodlání při přípravě na rok 2025. Vím, že Pierre i já se velmi těšíme na středeční začátek předsezónních testů. Čekají nás tři náročné dny, během kterých musíme projít spoustou věcí, abychom A525 co nejlépe připravili na start sezóny.“
Ve stejný den, kdy měl filmovací den tým Alpine, vyrazil na trať také Aston Martin, který poprvé ukázal světu svůj nový monopost na dráze. Z této premiérové jízdy vznikla také řada snímků, které okamžitě obletěly sociální sítě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.