Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Francouzský tým se dosud držel velmi konzervativní strategie. V oficiálních dokumentech FIA nebyly oznámeny žádné aerodynamické novinky ani před závody v Bahrajnu, Saúdské Arábii, Japonsku či Číně.
A i když v Austrálii Alpine nějaké změny katalogizoval, šlo spíše o shrnutí úprav od minulé sezony než o skutečné novinky.
Naději na změnu přinesl až snímek z Miami, kde se před garáží týmu objevily dvě verze předního křídla – starší i novější konfigurace.
Zatímco by to mohlo působit jako známka nadcházejících inovací, je třeba zůstat při zemi. Podobný díl Alpine testoval už loni v Kataru, ale nakonec od něj upustil.
Stáj podle všeho ponechala starou přídí v zásobě jako součást náhradního dílenského vybavení. Používá ji zejména při logistických operacích v boxech, například při tréninku výměny kol, aby nedošlo k poškození aktuálně používaných komponent. Vzhledem k opatrnému přístupu v oblasti vývoje ale není vyloučeno, že starší řešení bude opět nasazeno v ostrém provozu.
Aerodynamické rozdíly mezi oběma verzemi jsou přitom nezanedbatelné. Novější přídí se vyznačuje širšími vnitřními statickými prvky, které ovlivňují i šířku a profil nastavitelné části křídla. Výsledkem je hlubší zakřivení klapek a celkově odlišná geometrie proudění vzduchu.
Podstatné je, že Alpine pro letošek používá prakticky stejné šasi jako loni – A525 je ve skutečnosti pokračováním modelu A524. Tento přístup umožňuje týmu šetřit zdroje a soustředit se na vývoj zcela nového vozu pro sezonu 2026. V mezidobí však může recyklovat starší díly a pružně reagovat na aktuální technické požadavky.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.