Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Česká loterijní společnost Allwyn, řízená miliardářem Karlem Komárkem, se stala oficiálním partnerem Formule 1 a týmu Mclaren. Společnost očekává, že dlouhodobé partnerství s prestižním motoristickým šampionátem pomůže posílit její globální přítomnost a podpoří její růst na mezinárodních trzích.
„Nové partnerství Allwynu s F1 nabídne příležitost využít rozsáhlou a stále rostoucí mezinárodní fanouškovskou základnu tohoto sportu k oslavě lidí, kteří přispívají k pozitivním změnám. Inspirovající příběhy budou sdíleny na globální úrovni a podrobnosti o iniciativách budou zveřejněny v průběhu času," informuje oficiální web F1.
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn jako nového oficiálního partnera. Naše spolupráce odráží náš společný závazek k inovacím a oslavě komunit," uvedl prezident a generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali. „Toto partnerství také nabízí nové příležitosti pro obě organizace, jak oslovit širší publikum po celém světě. Těšíme se na společnou práci na vytváření jedinečných zážitků a podpoře pozitivních změn,“ doplnil Domenicalli.
Karel Komárek, předseda představenstva a zakladatel Allwynu, řekl: „Máme ambiciózní plány na pokračování úspěšného mezinárodního růstu Allwynu, a toto je důležitý milník na této cestě. Tato investice je zásadní moment v evoluci Allwynu, protože nám pomáhá zvýšit povědomí o naší značce na globální úrovni a zdůraznit sílu našich loterií, které mohou přinášet pozitivní změny ve světě.“
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn v rodině McLaren Racing. Po skvělé sezoně 2024 ve Formuli 1 je úžasné mít po svém boku mezinárodní značku, jako je Allwyn, v době, kdy tým – a celý sport – zažívá velký růst. Těšíme se na společné závodění,“ sdělil šéf týmu Zak Brown.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.