Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Česká loterijní společnost Allwyn, řízená miliardářem Karlem Komárkem, se stala oficiálním partnerem Formule 1 a týmu Mclaren. Společnost očekává, že dlouhodobé partnerství s prestižním motoristickým šampionátem pomůže posílit její globální přítomnost a podpoří její růst na mezinárodních trzích.
„Nové partnerství Allwynu s F1 nabídne příležitost využít rozsáhlou a stále rostoucí mezinárodní fanouškovskou základnu tohoto sportu k oslavě lidí, kteří přispívají k pozitivním změnám. Inspirovající příběhy budou sdíleny na globální úrovni a podrobnosti o iniciativách budou zveřejněny v průběhu času," informuje oficiální web F1.
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn jako nového oficiálního partnera. Naše spolupráce odráží náš společný závazek k inovacím a oslavě komunit," uvedl prezident a generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali. „Toto partnerství také nabízí nové příležitosti pro obě organizace, jak oslovit širší publikum po celém světě. Těšíme se na společnou práci na vytváření jedinečných zážitků a podpoře pozitivních změn,“ doplnil Domenicalli.
Karel Komárek, předseda představenstva a zakladatel Allwynu, řekl: „Máme ambiciózní plány na pokračování úspěšného mezinárodního růstu Allwynu, a toto je důležitý milník na této cestě. Tato investice je zásadní moment v evoluci Allwynu, protože nám pomáhá zvýšit povědomí o naší značce na globální úrovni a zdůraznit sílu našich loterií, které mohou přinášet pozitivní změny ve světě.“
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn v rodině McLaren Racing. Po skvělé sezoně 2024 ve Formuli 1 je úžasné mít po svém boku mezinárodní značku, jako je Allwyn, v době, kdy tým – a celý sport – zažívá velký růst. Těšíme se na společné závodění,“ sdělil šéf týmu Zak Brown.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.