Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Česká loterijní společnost Allwyn, řízená miliardářem Karlem Komárkem, se stala oficiálním partnerem Formule 1 a týmu Mclaren. Společnost očekává, že dlouhodobé partnerství s prestižním motoristickým šampionátem pomůže posílit její globální přítomnost a podpoří její růst na mezinárodních trzích.
„Nové partnerství Allwynu s F1 nabídne příležitost využít rozsáhlou a stále rostoucí mezinárodní fanouškovskou základnu tohoto sportu k oslavě lidí, kteří přispívají k pozitivním změnám. Inspirovající příběhy budou sdíleny na globální úrovni a podrobnosti o iniciativách budou zveřejněny v průběhu času," informuje oficiální web F1.
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn jako nového oficiálního partnera. Naše spolupráce odráží náš společný závazek k inovacím a oslavě komunit," uvedl prezident a generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali. „Toto partnerství také nabízí nové příležitosti pro obě organizace, jak oslovit širší publikum po celém světě. Těšíme se na společnou práci na vytváření jedinečných zážitků a podpoře pozitivních změn,“ doplnil Domenicalli.
Karel Komárek, předseda představenstva a zakladatel Allwynu, řekl: „Máme ambiciózní plány na pokračování úspěšného mezinárodního růstu Allwynu, a toto je důležitý milník na této cestě. Tato investice je zásadní moment v evoluci Allwynu, protože nám pomáhá zvýšit povědomí o naší značce na globální úrovni a zdůraznit sílu našich loterií, které mohou přinášet pozitivní změny ve světě.“
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Allwyn v rodině McLaren Racing. Po skvělé sezoně 2024 ve Formuli 1 je úžasné mít po svém boku mezinárodní značku, jako je Allwyn, v době, kdy tým – a celý sport – zažívá velký růst. Těšíme se na společné závodění,“ sdělil šéf týmu Zak Brown.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.