Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
Williams oznámil přejmenování na Atlassian Williams Racing v rámci víceleté dohody se softwarovou společností Atlassian, kterou označuje za největší sponzorský kontrakt ve své 48leté historii. Kromě finanční podpory se Atlassian stává také oficiálním technologickým partnerem a poskytovatelem softwarových řešení pro tým.
Oficiální potvrzení přišlo poté, co unikl obrázek Carlose Sainze v novém týmovém oblečení.
Williams představí svůj nový monopost FW47 už v pátek, a to ve speciálním nátěru oslavujícím toto partnerství. Finální design pro sezónu 2025 pak bude poprvé představen 18. února na akci F175 v Londýně.
Tato dohoda je prvním významným sponzorským partnerstvím od převzetí týmu společností Dorilton Capital a zároveň prvním od nástupu Jamese Vowlese do role šéfa týmu v roce 2023.
Šéf týmu Williams James Vowles označil nové partnerství se společností Atlassian za klíčový moment v historii stáje. „Jsem potěšen, že mohu přivítat Atlassian ve Formuli 1 a náš vývoj v Atlassian Williams Racing. Získání titulového partnerství této velikosti a významu je významným dnem v proslulé historii našeho týmu a milníkem v naší cestě zpět na vrchol,“ uvedl Vowles.
Zdůraznil také důležitost technologické podpory nového partnera: „Zavádíme všechny správné ingredience, abychom tento tým dostali zpět do čela šampionátu, a v Atlassianu máme partnera, který prostřednictvím své technologie a nástrojů pomůže uvolnit náš plný potenciál zlepšením týmové práce a spolupráce v celé organizaci. Naše hodnoty a ambice se dokonale shodují a jsem nadšený z toho, čeho můžeme společně dosáhnout.“
Generální ředitel Atlassianu Mike Cannon-Brookes označil Formuli 1 za „nejlepší týmový sport“ a vyzdvihl klíčovou roli spolupráce mezi inženýry, vývojáři i posádkou v boxech. „Atlassian sdílí Williamsovu víru v sílu týmové práce,“ uvedl.
Podle něj správné nástroje a postupy umožňují týmům dosahovat mimořádných výsledků. „Williams prošel pozoruhodnou transformací a věřím, že Atlassian Williams Racing má všechny předpoklady pro novou éru velikosti,“ dodal.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.