Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
Williams oznámil přejmenování na Atlassian Williams Racing v rámci víceleté dohody se softwarovou společností Atlassian, kterou označuje za největší sponzorský kontrakt ve své 48leté historii. Kromě finanční podpory se Atlassian stává také oficiálním technologickým partnerem a poskytovatelem softwarových řešení pro tým.
Oficiální potvrzení přišlo poté, co unikl obrázek Carlose Sainze v novém týmovém oblečení.
Williams představí svůj nový monopost FW47 už v pátek, a to ve speciálním nátěru oslavujícím toto partnerství. Finální design pro sezónu 2025 pak bude poprvé představen 18. února na akci F175 v Londýně.
Tato dohoda je prvním významným sponzorským partnerstvím od převzetí týmu společností Dorilton Capital a zároveň prvním od nástupu Jamese Vowlese do role šéfa týmu v roce 2023.
Šéf týmu Williams James Vowles označil nové partnerství se společností Atlassian za klíčový moment v historii stáje. „Jsem potěšen, že mohu přivítat Atlassian ve Formuli 1 a náš vývoj v Atlassian Williams Racing. Získání titulového partnerství této velikosti a významu je významným dnem v proslulé historii našeho týmu a milníkem v naší cestě zpět na vrchol,“ uvedl Vowles.
Zdůraznil také důležitost technologické podpory nového partnera: „Zavádíme všechny správné ingredience, abychom tento tým dostali zpět do čela šampionátu, a v Atlassianu máme partnera, který prostřednictvím své technologie a nástrojů pomůže uvolnit náš plný potenciál zlepšením týmové práce a spolupráce v celé organizaci. Naše hodnoty a ambice se dokonale shodují a jsem nadšený z toho, čeho můžeme společně dosáhnout.“
Generální ředitel Atlassianu Mike Cannon-Brookes označil Formuli 1 za „nejlepší týmový sport“ a vyzdvihl klíčovou roli spolupráce mezi inženýry, vývojáři i posádkou v boxech. „Atlassian sdílí Williamsovu víru v sílu týmové práce,“ uvedl.
Podle něj správné nástroje a postupy umožňují týmům dosahovat mimořádných výsledků. „Williams prošel pozoruhodnou transformací a věřím, že Atlassian Williams Racing má všechny předpoklady pro novou éru velikosti,“ dodal.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.