Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
Williams oznámil přejmenování na Atlassian Williams Racing v rámci víceleté dohody se softwarovou společností Atlassian, kterou označuje za největší sponzorský kontrakt ve své 48leté historii. Kromě finanční podpory se Atlassian stává také oficiálním technologickým partnerem a poskytovatelem softwarových řešení pro tým.
Oficiální potvrzení přišlo poté, co unikl obrázek Carlose Sainze v novém týmovém oblečení.
Williams představí svůj nový monopost FW47 už v pátek, a to ve speciálním nátěru oslavujícím toto partnerství. Finální design pro sezónu 2025 pak bude poprvé představen 18. února na akci F175 v Londýně.
Tato dohoda je prvním významným sponzorským partnerstvím od převzetí týmu společností Dorilton Capital a zároveň prvním od nástupu Jamese Vowlese do role šéfa týmu v roce 2023.
Šéf týmu Williams James Vowles označil nové partnerství se společností Atlassian za klíčový moment v historii stáje. „Jsem potěšen, že mohu přivítat Atlassian ve Formuli 1 a náš vývoj v Atlassian Williams Racing. Získání titulového partnerství této velikosti a významu je významným dnem v proslulé historii našeho týmu a milníkem v naší cestě zpět na vrchol,“ uvedl Vowles.
Zdůraznil také důležitost technologické podpory nového partnera: „Zavádíme všechny správné ingredience, abychom tento tým dostali zpět do čela šampionátu, a v Atlassianu máme partnera, který prostřednictvím své technologie a nástrojů pomůže uvolnit náš plný potenciál zlepšením týmové práce a spolupráce v celé organizaci. Naše hodnoty a ambice se dokonale shodují a jsem nadšený z toho, čeho můžeme společně dosáhnout.“
Generální ředitel Atlassianu Mike Cannon-Brookes označil Formuli 1 za „nejlepší týmový sport“ a vyzdvihl klíčovou roli spolupráce mezi inženýry, vývojáři i posádkou v boxech. „Atlassian sdílí Williamsovu víru v sílu týmové práce,“ uvedl.
Podle něj správné nástroje a postupy umožňují týmům dosahovat mimořádných výsledků. „Williams prošel pozoruhodnou transformací a věřím, že Atlassian Williams Racing má všechny předpoklady pro novou éru velikosti,“ dodal.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.