Dietrich Mateschitz, zakladatel a majitel dnes už světoznámé značky Red Bull, seriózně uvažuje o koupi týmu Paula Stoddarta.
Red Bull koupil loni tovární tým Jaguar od Fordu. Letos absolvuje svoji první sezonu coby skutečný tým a na jejím konci hodlá pohltit další stáj z dnes už malého startovního pole.
Proboha proč? Mnohé jistě taková otázka napadá. Jaký je Mateschitzův skutečný cíl, proč raději neinvestuje do Red Bull místo koupě neatraktivního Minardi, které navíc ani není jejich přímou konkurencí?
Milionářský rozmar to jistě nebude, Mateschitz není takovým typem člověka. Co má pak Minardi tak lukrativního? Jezdecké složení to nebude, smlouvu na motory také ne, zázemí týmu se nedá se základnou v Milton Keynes srovnávat a technické špičky italského týmu by jistě byly ochotny za slušnou sumu dezertovat.
Ne, správnou odpovědí ale může být trend nastartovaný zprávami od McLarenu. Kdo nebude mít druhý tým, nebude in. A u Red Bull je takový postup i logický, když vezmeme v úvahu proč vůbec Mateschitz do F1 vstoupil.
Obchodní zisky a úspěchy získá ve chvíli, kdy bude jeho Red Bull pilotovat Američan a bude bojovat o titul mistra světa. Takový Red Bull B (původně Minardi), by byl dobrou školkou nejen pro jezdce, ale i mechaniky, techniky, inženýry a konstruktéry.
Jedinou vadou na kráse se zdá být nákladnost, ale co je a není nákladné může posoudit jedině Rakušan Dietrich Mateschitz sám...
Foto: Sutton Motorsport Images
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.