Racing Point pokračuje se svými plány vylepšit svůj letošní monopost o letošní specifikaci zavěšení a převodovky Mercedesu, přestože se to soupeřům ani trochu nezamlouvá. V čem spočívá problém?
Před začátkem závodní sezóny 2020 bylo odsouhlaseno, že týmy budou i příští rok závodit se současnými vozy. A bylo možné učinit určité úpravy a vylepšit některé jejich slabiny, byl zaveden systém žetonů. Jenže podle pravidel týmy, jež využívají loňské komponenty svých partnerů, mohou přejít na aktuální specifikaci, aniž by tím nějaké žetony čerpali.
To například Racing Pointu umožňuje příští rok nasadit kompletní záď letošního Mercedesu W11 nebo stáj AlphaTauri učinit totéž s komponenty aktuálního Red Bullu RB16, přičemž na to nemusí utrácet dva žetony.
Jakmile odstartovala letošní sezóna, soupeřům Racing Pointu začalo být jasné, že s vylepšením vozu RP20 o letošní komponenty Mercedesu udělá stáj ze Silverstone další pokrok, stále přitom bude mít na rozdíl od nich potřebné žetony k dobru.
"Nejsme úplně spokojeni s tím, že existují týmy, které mohou vylepšit svůj celkový balík ze specifikace 2019 na 2020. Podle mě to není fér, protože sezóna s dvěma žetony by měla být stejná pro všechny. Máme jen dva žetony, a toto omezení by se mělo týkat všech," podotýká šéf Ferrari Mattia Binotto.
S celou záležitostí se obrátil na Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), k žádným zásahům ale nedošlo. Podle technického ředitele Racing Pointu Andyho Greena tím soupeři utrpěli fiasko.
"Pravidla nám to umožňují. Pokračujeme s tím a děláme to. Ujasnili jsme si to s FIA, ta nemá žádný problém s tím, že to provádíme. Pravidla týmům umožňují dostat svá auta na specifikaci 2020, což je podle mě pouze fér," obhajuje Green počínání své stáje.
"Jen to, že jsme se rozhodli začít s loňským zavěšením před začátkem COVIDu, by nemělo být používáno proti nám. Mělo by nám být povoleno vylepšit naše auto na stejné specifikace, jako mají všichni ostatní," vysvětluje šéf Racing Pointu, jenž přitom byl letos potrestán za kopírování Mercedesu.
"Aby bylo jasno, jde o vylepšení na letošní zavěšeni, ne na to pro rok 2021. V současné době jezdíme s loňským. Oni nás tedy chtějí penalizovat a dosáhnout toho, abychom jezdili s dva roky starými díly místo s těmi aktuálními. Není to tak, že bychom získávali výhodu a nasazovali díly pro rok 2021. Jen ho dostáváme na stejnou úroveň, jakou mají oni," dodává Green.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.