Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu
Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 15. října 2020 06:05
Sdílej:

Daimler, mateřská společnost Mercedesu, chce zůstat ve Formuli 1, má to ale drobný háček. Její výkonný ředitel Ola Källenius žádá snížení nákladů i environmentální zátěže způsobované závoděním. Lewis Hamilton se závodním týmem navíc stále neprodloužil svou smlouvu.

Mercedes vede letošní šampionát F1 a už příští týden v Portugalsku si může zajistit sedmý konstruktérský titul v řadě za sebou. V padoku se občas spekuluje o tom, zda se nestáhne - to však vedení německé automobilky popírá.

"Máme málo důvodů odejít z Formule 1, stejně jako by měl Bayern Mnichov skončit s fotbalem," uvedl ve středu Källenius. Správní rada Daimleru ovšem chce vypracovat plán na neutrální emise ve sportu, což by mělo zahrnovat využívání syntetický paliv a snižování nákladů na závodění.

"Konečný čistý finanční dopad se v příští třech letech sníží. Máme dokonce ještě agresivnější cíl pro snížení nákladů v F1 než zbytek společnosti," zdůrazňuje výkonný ředitel Daimleru. Mercedes v současnosti patří v F1 k největším týmům (v Brackley a v Brixworthu zaměstnává téměř 2000 lidí) s největším rozpočtem, což se ale brzy změní.

Podle Källenia se Daimler také v Evropě už přiblížil "na dostřel" svým cílům na snížení emisí oxidu uhličitého. Mercedes se podle něj ve třetí čtvrtině letošního roku hodně  zvýšily prodeje elektrických vozů a hybridů, tento trend by měl podle něj pokračovat také v posledním kvartále.

Ještě lépe se mu zásluhou Lewise Hamiltona vede v F1, Brit s ním však stále neprodloužil smlouvu. Ta stávající, podle níž si ročně vydělá kolem 40 milionů liber ročně, mu vyprší po letošní sezóně. Šéf závodního týmu Toto Wolff momentálně také vyhodnocuje svou budoucnost.

"Neměli jsme čas si sednout a promluvit. Totéž se týká mé vlastní smlouvy. Chceme pokračovat v partnerství, jež máme. Lewis chce sedět v tom nejrychlejším autě a my chceme to ho nejrychlejšího jezdce. Vypadá to celkem jasně, musíme si jen spolu sednout," snaží se uklidnit Wolff.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.