Daimler, mateřská společnost Mercedesu, chce zůstat ve Formuli 1, má to ale drobný háček. Její výkonný ředitel Ola Källenius žádá snížení nákladů i environmentální zátěže způsobované závoděním. Lewis Hamilton se závodním týmem navíc stále neprodloužil svou smlouvu.
Mercedes vede letošní šampionát F1 a už příští týden v Portugalsku si může zajistit sedmý konstruktérský titul v řadě za sebou. V padoku se občas spekuluje o tom, zda se nestáhne - to však vedení německé automobilky popírá.
"Máme málo důvodů odejít z Formule 1, stejně jako by měl Bayern Mnichov skončit s fotbalem," uvedl ve středu Källenius. Správní rada Daimleru ovšem chce vypracovat plán na neutrální emise ve sportu, což by mělo zahrnovat využívání syntetický paliv a snižování nákladů na závodění.
"Konečný čistý finanční dopad se v příští třech letech sníží. Máme dokonce ještě agresivnější cíl pro snížení nákladů v F1 než zbytek společnosti," zdůrazňuje výkonný ředitel Daimleru. Mercedes v současnosti patří v F1 k největším týmům (v Brackley a v Brixworthu zaměstnává téměř 2000 lidí) s největším rozpočtem, což se ale brzy změní.
Podle Källenia se Daimler také v Evropě už přiblížil "na dostřel" svým cílům na snížení emisí oxidu uhličitého. Mercedes se podle něj ve třetí čtvrtině letošního roku hodně zvýšily prodeje elektrických vozů a hybridů, tento trend by měl podle něj pokračovat také v posledním kvartále.
Ještě lépe se mu zásluhou Lewise Hamiltona vede v F1, Brit s ním však stále neprodloužil smlouvu. Ta stávající, podle níž si ročně vydělá kolem 40 milionů liber ročně, mu vyprší po letošní sezóně. Šéf závodního týmu Toto Wolff momentálně také vyhodnocuje svou budoucnost.
"Neměli jsme čas si sednout a promluvit. Totéž se týká mé vlastní smlouvy. Chceme pokračovat v partnerství, jež máme. Lewis chce sedět v tom nejrychlejším autě a my chceme to ho nejrychlejšího jezdce. Vypadá to celkem jasně, musíme si jen spolu sednout," snaží se uklidnit Wolff.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.