Daimler, mateřská společnost Mercedesu, chce zůstat ve Formuli 1, má to ale drobný háček. Její výkonný ředitel Ola Källenius žádá snížení nákladů i environmentální zátěže způsobované závoděním. Lewis Hamilton se závodním týmem navíc stále neprodloužil svou smlouvu.
Mercedes vede letošní šampionát F1 a už příští týden v Portugalsku si může zajistit sedmý konstruktérský titul v řadě za sebou. V padoku se občas spekuluje o tom, zda se nestáhne - to však vedení německé automobilky popírá.
"Máme málo důvodů odejít z Formule 1, stejně jako by měl Bayern Mnichov skončit s fotbalem," uvedl ve středu Källenius. Správní rada Daimleru ovšem chce vypracovat plán na neutrální emise ve sportu, což by mělo zahrnovat využívání syntetický paliv a snižování nákladů na závodění.
"Konečný čistý finanční dopad se v příští třech letech sníží. Máme dokonce ještě agresivnější cíl pro snížení nákladů v F1 než zbytek společnosti," zdůrazňuje výkonný ředitel Daimleru. Mercedes v současnosti patří v F1 k největším týmům (v Brackley a v Brixworthu zaměstnává téměř 2000 lidí) s největším rozpočtem, což se ale brzy změní.
Podle Källenia se Daimler také v Evropě už přiblížil "na dostřel" svým cílům na snížení emisí oxidu uhličitého. Mercedes se podle něj ve třetí čtvrtině letošního roku hodně zvýšily prodeje elektrických vozů a hybridů, tento trend by měl podle něj pokračovat také v posledním kvartále.
Ještě lépe se mu zásluhou Lewise Hamiltona vede v F1, Brit s ním však stále neprodloužil smlouvu. Ta stávající, podle níž si ročně vydělá kolem 40 milionů liber ročně, mu vyprší po letošní sezóně. Šéf závodního týmu Toto Wolff momentálně také vyhodnocuje svou budoucnost.
"Neměli jsme čas si sednout a promluvit. Totéž se týká mé vlastní smlouvy. Chceme pokračovat v partnerství, jež máme. Lewis chce sedět v tom nejrychlejším autě a my chceme to ho nejrychlejšího jezdce. Vypadá to celkem jasně, musíme si jen spolu sednout," snaží se uklidnit Wolff.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.