Šéf Haasu Günther Steiner se nechce otočit zády k Ferrari jen proto, že letos postavilo nekonkurenceschopný motor. Podle něj se stáj z Maranella brzy zmátoří a dostane se zpět na špici.
Výsledky Haasu se letos zhoršily kvůli poklesu výkonnosti pohonné jednotky Ferrari, která musela být v návaznosti na loňské technické směrnice a tajnou dohodu s FIA upravena. Americká stáj však neprozkoumává možnosti u soupeřů, byť například Renault je po ztrátě McLarenu otevřený vůči novým partnerstvím.
"Věřím v loajalitu, stejně jako Gene [Haas, majitel týmu]. Sehráli velkou roli v tom, aby nás sem dostali, a odvedli při tom dobrou práci. Nyní mají trochu problémy, jak samozřejmě víme. Podle mě nicméně půjde o krátkodobou záležitost, ze které se dostanou," uvádí Steiner na adresu Scuderie.
"Ferrari se vždy vrátilo. Myslím si, že to není etické skočit kvůli tomu po první příležitosti, když se vám dostane do cesty překážka, jelikož bez nich bychom tady nebyli. Tím se vracím k tomu prvnímu důvodu," pokračuje šéf amerického týmu, jemuž mezi konstruktéry patří s jediným bodem předposlední příčka.
"Samozřejmě, že se musíme podívat i po jiných příležitostech, s těmi to je pro nás ale velmi těžké, protože se část naší infrastruktury nachází v Itálii. Museli bychom všechno přestěhovat do Anglie, což by nebylo zadarmo," vysvětluje Steiner.
"Momentálně jde pro nás o to nejlepší řešení, tvrdě pracovat s Ferrari na budoucnosti a nenechat se rozptylovat. Pokud za námi ale bude chtít přijít jiný výrobce a promluvit s námi, rádi si ho vyslechneme," dodává 55letý Ital.
Jednání s Haasem o dodávkách motorů v příštích ročnících F1 ale šéf Renaultu Cyril Abiteboul popírá: "Nehledáme aktivně. Podle mě je dobré to, že máme dlouhodobý plán a dlouhodobý závazek vůči sportu. Příležitostem jsme otevření, ale není to tak, že bychom aktivně vyhledávali příležitosti... A stále není tak jasné to, že vám něco dají, abyste splnili své sportovní cíle."
#F1 If #Ferrari stays 6th in Constructors', they will be allowed to conduct 13.8% more aerodynamic development (CFD & wind-tunnel runs) than #Mercedes for 2022 season. If they slip to P7, that would increase to 16.6%.New aero handicap rules at play. pic.twitter.com/imZBggG565
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 7, 2020
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.