Šéf Haasu Günther Steiner se nechce otočit zády k Ferrari jen proto, že letos postavilo nekonkurenceschopný motor. Podle něj se stáj z Maranella brzy zmátoří a dostane se zpět na špici.
Výsledky Haasu se letos zhoršily kvůli poklesu výkonnosti pohonné jednotky Ferrari, která musela být v návaznosti na loňské technické směrnice a tajnou dohodu s FIA upravena. Americká stáj však neprozkoumává možnosti u soupeřů, byť například Renault je po ztrátě McLarenu otevřený vůči novým partnerstvím.
"Věřím v loajalitu, stejně jako Gene [Haas, majitel týmu]. Sehráli velkou roli v tom, aby nás sem dostali, a odvedli při tom dobrou práci. Nyní mají trochu problémy, jak samozřejmě víme. Podle mě nicméně půjde o krátkodobou záležitost, ze které se dostanou," uvádí Steiner na adresu Scuderie.
"Ferrari se vždy vrátilo. Myslím si, že to není etické skočit kvůli tomu po první příležitosti, když se vám dostane do cesty překážka, jelikož bez nich bychom tady nebyli. Tím se vracím k tomu prvnímu důvodu," pokračuje šéf amerického týmu, jemuž mezi konstruktéry patří s jediným bodem předposlední příčka.
"Samozřejmě, že se musíme podívat i po jiných příležitostech, s těmi to je pro nás ale velmi těžké, protože se část naší infrastruktury nachází v Itálii. Museli bychom všechno přestěhovat do Anglie, což by nebylo zadarmo," vysvětluje Steiner.
"Momentálně jde pro nás o to nejlepší řešení, tvrdě pracovat s Ferrari na budoucnosti a nenechat se rozptylovat. Pokud za námi ale bude chtít přijít jiný výrobce a promluvit s námi, rádi si ho vyslechneme," dodává 55letý Ital.
Jednání s Haasem o dodávkách motorů v příštích ročnících F1 ale šéf Renaultu Cyril Abiteboul popírá: "Nehledáme aktivně. Podle mě je dobré to, že máme dlouhodobý plán a dlouhodobý závazek vůči sportu. Příležitostem jsme otevření, ale není to tak, že bychom aktivně vyhledávali příležitosti... A stále není tak jasné to, že vám něco dají, abyste splnili své sportovní cíle."
#F1 If #Ferrari stays 6th in Constructors', they will be allowed to conduct 13.8% more aerodynamic development (CFD & wind-tunnel runs) than #Mercedes for 2022 season. If they slip to P7, that would increase to 16.6%.New aero handicap rules at play. pic.twitter.com/imZBggG565
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 7, 2020Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.