Šéf Haasu Günther Steiner už má po krk negativních poznámek Romaina Grosjeana na adresu jejich monopostu VF-20. Může to ovlivnit jeho budoucí působení ve Formuli 1.
Francouz by v ní rád pokračoval, své místo však v příští sezóně nemá moc jisté. Sám připouští, že zatím nemá nic potvrzeno a že Haas vyhodnocuje přibližně dalších 10 pilotů, které by mohl angažovat pro rok 2021.
"Je jasné, že pro příští rok není dostupných moc míst, kandidátů je přitom spousta, takže si to stačí spočítat," uvádí 34letý Francouz k pokračování své kariéry v královské disciplíně motorsportu.
S letošním vozem Haasu není moc spokojený, jak je často slyšet v rádiích. Na rozdíl od svého týmového kolegy Magnussena nezískal ještě ani jeden mistrovský bod, a také naposledy v Soči si svému týmu stěžoval: "S tímhle autem nic nenaděláme," nebo "už mě to všechno trochu unavuje."
Jeho šéf Steiner s neustálou kritikou pochopitelně není spokojený, při dotazu na ni mírnil své emoce: "Co se stalo s Romainem velmi dobře dokumentuje televizní vysílání. Hovoří s lidmi, takže vám to nemusím říkat nebo uvádět v tiskových prohlášeních."
Lidé v padoku jsem kvůli tomu čím dál více přesvědčení o tom, že Grosjean už není součástí plánů Haasu pro rok 2021. Jeho pátá sezóna za americký tým tedy může být i jeho poslední v F1.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.