Šéf Haasu Günther Steiner už má po krk negativních poznámek Romaina Grosjeana na adresu jejich monopostu VF-20. Může to ovlivnit jeho budoucí působení ve Formuli 1.
Francouz by v ní rád pokračoval, své místo však v příští sezóně nemá moc jisté. Sám připouští, že zatím nemá nic potvrzeno a že Haas vyhodnocuje přibližně dalších 10 pilotů, které by mohl angažovat pro rok 2021.
"Je jasné, že pro příští rok není dostupných moc míst, kandidátů je přitom spousta, takže si to stačí spočítat," uvádí 34letý Francouz k pokračování své kariéry v královské disciplíně motorsportu.
S letošním vozem Haasu není moc spokojený, jak je často slyšet v rádiích. Na rozdíl od svého týmového kolegy Magnussena nezískal ještě ani jeden mistrovský bod, a také naposledy v Soči si svému týmu stěžoval: "S tímhle autem nic nenaděláme," nebo "už mě to všechno trochu unavuje."
Jeho šéf Steiner s neustálou kritikou pochopitelně není spokojený, při dotazu na ni mírnil své emoce: "Co se stalo s Romainem velmi dobře dokumentuje televizní vysílání. Hovoří s lidmi, takže vám to nemusím říkat nebo uvádět v tiskových prohlášeních."
Lidé v padoku jsem kvůli tomu čím dál více přesvědčení o tom, že Grosjean už není součástí plánů Haasu pro rok 2021. Jeho pátá sezóna za americký tým tedy může být i jeho poslední v F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.