Pilot Williamsu George Russell volá po změně pravidel kolem červených vlajek poté, co ve Velké ceně Toskánska kvůli přerušení přišel o body. To nahrálo zejména Charlesovi Leclercovi z Ferrari, jenž mohl "zdarma" vyměnit pneumatiky a dostat se před něj.
Již po Monze někteří označovali možnost práce na vozech během červených vlajek za nesmysl. A během dalšího závodu v Mugellu na to doplatil Williams, když do té doby se na bodech držící Russell vypadl po přerušení z první desítky. Naopak z toho těžil Ferrari, které po delší době skórovalo s oběma vozy.
"Souhlasím s tím, že tou největší věcí je výměna pneumatik při zastavení v boxech. Ti kluci ji dostávají zadarmo. My jsme byli na dobré strategii, pneumatiky pro nás byli skvělé, a potom najednou lidé můžou do boxů a nasadit si, jaké pneumatiky chtějí!" rozčiluje se Russell, jež měl v neděli velmi blízko ke svým prvním bodům i prvním bodům pro Williams.
"Hlavně dostávají zastávku zdarma. Byl jsem před Charlesem [Leclercem]. Nejel do boxů, měl štěstí na červenou vlajku, a poté se dostal přede mě a mohl zkrátka obout novou sadu pneumatik. Takže mě během červených vlajek připravil o pozici," kroutí hlavou 22letý britský pilot.
Pokud podle něj bude FIA nyní ve velkých cenách častěji využívat červené vlajky, pak by bylo zapotřebí v souladu s tím upravit i pravidla: "Pokud v jejím častějším používání budou pokračovat, pak musí zapracovat na několika pravidlech."
"Neměli byste mít možnost volné výměny pneumatik, jde o součást závodu. Musíte v té chvíli zůstat na těch, které máte. Lidé plánují své strategie podle normálního závodu, ne podle takových, během nichž se dvakrát objeví červené vlajky," poukazuje Russell.
Hodně se o tom mluvilo už minulý týden, kdy z této situace hodně těžil Lance Stroll. Ten se v Monze najednou objevil na startu na druhém místě a navíc i na čerstvé směsi. A co vy, uvítali byste změnu pravidel a zakázali výměnu pneumatik během přerušení závodu?
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.