Pilot Williamsu George Russell volá po změně pravidel kolem červených vlajek poté, co ve Velké ceně Toskánska kvůli přerušení přišel o body. To nahrálo zejména Charlesovi Leclercovi z Ferrari, jenž mohl "zdarma" vyměnit pneumatiky a dostat se před něj.
Již po Monze někteří označovali možnost práce na vozech během červených vlajek za nesmysl. A během dalšího závodu v Mugellu na to doplatil Williams, když do té doby se na bodech držící Russell vypadl po přerušení z první desítky. Naopak z toho těžil Ferrari, které po delší době skórovalo s oběma vozy.
"Souhlasím s tím, že tou největší věcí je výměna pneumatik při zastavení v boxech. Ti kluci ji dostávají zadarmo. My jsme byli na dobré strategii, pneumatiky pro nás byli skvělé, a potom najednou lidé můžou do boxů a nasadit si, jaké pneumatiky chtějí!" rozčiluje se Russell, jež měl v neděli velmi blízko ke svým prvním bodům i prvním bodům pro Williams.
"Hlavně dostávají zastávku zdarma. Byl jsem před Charlesem [Leclercem]. Nejel do boxů, měl štěstí na červenou vlajku, a poté se dostal přede mě a mohl zkrátka obout novou sadu pneumatik. Takže mě během červených vlajek připravil o pozici," kroutí hlavou 22letý britský pilot.
Pokud podle něj bude FIA nyní ve velkých cenách častěji využívat červené vlajky, pak by bylo zapotřebí v souladu s tím upravit i pravidla: "Pokud v jejím častějším používání budou pokračovat, pak musí zapracovat na několika pravidlech."
"Neměli byste mít možnost volné výměny pneumatik, jde o součást závodu. Musíte v té chvíli zůstat na těch, které máte. Lidé plánují své strategie podle normálního závodu, ne podle takových, během nichž se dvakrát objeví červené vlajky," poukazuje Russell.
Hodně se o tom mluvilo už minulý týden, kdy z této situace hodně těžil Lance Stroll. Ten se v Monze najednou objevil na startu na druhém místě a navíc i na čerstvé směsi. A co vy, uvítali byste změnu pravidel a zakázali výměnu pneumatik během přerušení závodu?
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.