Pilot Williamsu George Russell volá po změně pravidel kolem červených vlajek poté, co ve Velké ceně Toskánska kvůli přerušení přišel o body. To nahrálo zejména Charlesovi Leclercovi z Ferrari, jenž mohl "zdarma" vyměnit pneumatiky a dostat se před něj.
Již po Monze někteří označovali možnost práce na vozech během červených vlajek za nesmysl. A během dalšího závodu v Mugellu na to doplatil Williams, když do té doby se na bodech držící Russell vypadl po přerušení z první desítky. Naopak z toho těžil Ferrari, které po delší době skórovalo s oběma vozy.
"Souhlasím s tím, že tou největší věcí je výměna pneumatik při zastavení v boxech. Ti kluci ji dostávají zadarmo. My jsme byli na dobré strategii, pneumatiky pro nás byli skvělé, a potom najednou lidé můžou do boxů a nasadit si, jaké pneumatiky chtějí!" rozčiluje se Russell, jež měl v neděli velmi blízko ke svým prvním bodům i prvním bodům pro Williams.
"Hlavně dostávají zastávku zdarma. Byl jsem před Charlesem [Leclercem]. Nejel do boxů, měl štěstí na červenou vlajku, a poté se dostal přede mě a mohl zkrátka obout novou sadu pneumatik. Takže mě během červených vlajek připravil o pozici," kroutí hlavou 22letý britský pilot.
Pokud podle něj bude FIA nyní ve velkých cenách častěji využívat červené vlajky, pak by bylo zapotřebí v souladu s tím upravit i pravidla: "Pokud v jejím častějším používání budou pokračovat, pak musí zapracovat na několika pravidlech."
"Neměli byste mít možnost volné výměny pneumatik, jde o součást závodu. Musíte v té chvíli zůstat na těch, které máte. Lidé plánují své strategie podle normálního závodu, ne podle takových, během nichž se dvakrát objeví červené vlajky," poukazuje Russell.
Hodně se o tom mluvilo už minulý týden, kdy z této situace hodně těžil Lance Stroll. Ten se v Monze najednou objevil na startu na druhém místě a navíc i na čerstvé směsi. A co vy, uvítali byste změnu pravidel a zakázali výměnu pneumatik během přerušení závodu?
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.