V oficiálním šampionátu Formule 1 neexistoval ročník, v němž by rudé oře z Maranella chyběly. Jak napovídá jubilejní číslo, pár závodů vynechaly, ale v Mugellu mohly oslavit tisícovku absolvovaných závodů. Jenže k radosti opravdu nebyl důvod.
Ferrari se na svou tisící Grand Prix připravilo včetně retro zbarvení svých vozů v burgundské červené, dokonce FIA vyšla Italům vstříc neobvyklou variantou safety caru, jenž měl rovněž červenou barvu. V hledišti se objevilo několik osobností že špiček ve vedení, ale zákmit naděje po kvalifikaci a v úvodu závodu se postupně rozplýval. Ferrari nestačilo na své soupeře a může děkovat za skromný bodový příděl eliminaci startovního pole a v konečné fázi i pětivteřinové penalizaci Kimi Räikkönena. Proto po závodě Louis Carey Camilleri, generální ředitel značky, jenž usedl na tribunu s Johnem Elkannem, volil upřímně tvrdá slova.
"Ferrari se ocitlo v propasti a my to moc dobře víme. Je to souhra mnoha faktorů, ale cokoli se pokouším říci mi připadá jako výmluva. A to rozhodně nechceme. Důležité je soustředit se na naše problémy, tvrdě na nich pracovat a uchovat si odhodlání k návratu na pozice, které považujeme pro naši stáj za oprávněné. Samozřejmě víme, že momentální pravidla omezují vývojové práce, ale jsme přesvědčeni, že progres našeho motoru pomůže snížit deficit, kterému v této sezóně čelíme, ještě dříve, než dojde v roce 2022 ke změně pravidel," rozhovořil se Camilleri.
Zvědavé otázky směřovaly především k tomu, zda je u Ferrari připravena nějaká zásadní inovace, která by tým dostala z pozic, které jsou pro značku jeho věhlasu vysloveně tristní. Camilleri ale odmítl vzbuzovat jakékoli plané naděje.
"V F1 se vždycky bojuje o čas, ať už na trati nebo při vývoji - neexistuje žádná kouzelná hůlka. Teď potřebujeme čas. Doufám, že příští rok budeme mít aspoň minimum flexibility, abychom se dostali z pozic, na nichž se nyní nacházíme. Musím smeknout před Mercedesem, který odvádí neuvěřitelnou práci. Jsem zvědav, zda v sezóně 2022 s novými pravidly nastaví stejně vysokou laťku. Tam by mohla být i naše naděje," pokračuje Camilleri.
Řeč se pochopitelně stočila i na oslavy, které díky nepříliš kvalitnímu výsledku byly poněkud hořké. Což ale došlo většině zúčastněných až zpětně, protože velkolepá party se odehrála už v sobotu večer ve Florencii. Camilleri však v tomto směru zůstává optimistou.
"Podívejte, domnívám se, že mezi Formulí 1 a Ferrari existuje pevné propojení. Umíte si představit F1 bez Ferrari, anebo naopak? Vždy jsme byli při tom a jsme jediným takovým týmem. Ostatní přicházejí a odcházejí. Jistě, právě historie na nás vytváří tlak. Takže se těšíme na další tisícovku," řekl nakonec Camilleri.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.