Po skončení Grand Prix Španělska byl jedenatřicetiletý Fin natolik zklamán třetím místem za Hamiltonem a Verstappenem, že oznámil jakýkoli další boj o titul za "ztracený". Teď ale jeho frustrace opadla a Fin přichází s novým postojem.
Na Hamiltona ztrácí 43 bodů, na druhého Verstappena šest - po Španělsku si neodpustil tradiční poznámku, kterou jsme už mnohokrát slýchali od různých pilotů: "Na letošní titul mohu klidně zapomenout". Teď se Bottas vrací v bojové náladě, uspořádal si priority a hodlá v následujících třech závodech napravit svou reputaci.
"Byl jsem posledním víkendem zklamaný a několik závodů se mi nepovedlo, skončil jsem podstatně jinde, než byl mnou vytčený cíl. Samozřejmě to je velké rozčarování, ale když se věnujete sportu naplno a snažíte se dosáhnout nějakých cílů a nedaří se vám, je důležité se vrátit o něco zpět a najít pozitivní myšlenky. Měli jsme teď jeden víkend volný, takže jsem znovu nalezl potřebnou energii," prohlásil Bottas ve Spa.
Nutno poznamenat, že v Silverstone po defektu pneumatiky měl opravdu nehoráznou smůlu. To ale po nějaké době nikoho nebude zajímat a Bottas to dobře ví. Dle vlastních slov vymazal negativa a hodlá se plně soustředit na další šance.
"Jsem znovu připraven a chci předvést tu nejlepší úroveň. Jsem v dobrém rozpoložení a těším se nejen na závodní víkend, v jehož rámci budu slavit narozeniny na jedné z nejlepších tratí na světě a v pravděpodobně nejlepším voze na světě. To už jsou důvody pro pozitivní mysl," pokračuje Bottas.
Svou láskou ke Spa-Francorchamps se nijak netají. "Je to ikonická trať a všichni si to tu jaksepatří užívají. Všichni sem jezdí rádi a závody tu bývají kvalitní, což má své pozitivum. Asi nejzajímavější je druhý sektor - můžete tu spoustu času získat nebo ztratit. Pak mě baví technické sekce a ostré zatáčky, na nichž se rovněž dá hodně vydělat. Ale nechci vypichovat jen některé části, celá trať je skvělá," vyznává se Bottas.
Jediné, co jemu i týmu může v Belgii způsobit vrásky, jsou problémy s pneumatikami, které sužovaly Mercedes už ve Španělsku, navzdory Hamiltonovu vítězství. Hlavní stratég Stříbrných šípů James Volwes varoval, že tým zcela určitě ještě plně potíže s pneumatikami nevyřešil, ale Bottas přes jisté obavy nachází i příznivé okolnosti.
"Především to je jiná trať než ty předchozí, kde jsme problémy s pneumatikami měli, takže se to dá těžko předvídat. Zrovna tak zda zvládneme kvalifikaci na středně tvrdé směsi, protože s měkkou jet na jednu zastávku je opravdu dost velký risk. Ale to zjistíme. Navíc tu mají být nižší teploty, takže to by pro nás bylo určitou výhodou. V každém případě nepochybuji, že Red Bull bude v závodním režimu hodně dobrý. Bez ohledu na to, jak teplo bude, představují opravdovou hrozbu," dodává Bottas.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.