Po skončení Grand Prix Španělska byl jedenatřicetiletý Fin natolik zklamán třetím místem za Hamiltonem a Verstappenem, že oznámil jakýkoli další boj o titul za "ztracený". Teď ale jeho frustrace opadla a Fin přichází s novým postojem.
Na Hamiltona ztrácí 43 bodů, na druhého Verstappena šest - po Španělsku si neodpustil tradiční poznámku, kterou jsme už mnohokrát slýchali od různých pilotů: "Na letošní titul mohu klidně zapomenout". Teď se Bottas vrací v bojové náladě, uspořádal si priority a hodlá v následujících třech závodech napravit svou reputaci.
"Byl jsem posledním víkendem zklamaný a několik závodů se mi nepovedlo, skončil jsem podstatně jinde, než byl mnou vytčený cíl. Samozřejmě to je velké rozčarování, ale když se věnujete sportu naplno a snažíte se dosáhnout nějakých cílů a nedaří se vám, je důležité se vrátit o něco zpět a najít pozitivní myšlenky. Měli jsme teď jeden víkend volný, takže jsem znovu nalezl potřebnou energii," prohlásil Bottas ve Spa.
Nutno poznamenat, že v Silverstone po defektu pneumatiky měl opravdu nehoráznou smůlu. To ale po nějaké době nikoho nebude zajímat a Bottas to dobře ví. Dle vlastních slov vymazal negativa a hodlá se plně soustředit na další šance.
"Jsem znovu připraven a chci předvést tu nejlepší úroveň. Jsem v dobrém rozpoložení a těším se nejen na závodní víkend, v jehož rámci budu slavit narozeniny na jedné z nejlepších tratí na světě a v pravděpodobně nejlepším voze na světě. To už jsou důvody pro pozitivní mysl," pokračuje Bottas.
Svou láskou ke Spa-Francorchamps se nijak netají. "Je to ikonická trať a všichni si to tu jaksepatří užívají. Všichni sem jezdí rádi a závody tu bývají kvalitní, což má své pozitivum. Asi nejzajímavější je druhý sektor - můžete tu spoustu času získat nebo ztratit. Pak mě baví technické sekce a ostré zatáčky, na nichž se rovněž dá hodně vydělat. Ale nechci vypichovat jen některé části, celá trať je skvělá," vyznává se Bottas.
Jediné, co jemu i týmu může v Belgii způsobit vrásky, jsou problémy s pneumatikami, které sužovaly Mercedes už ve Španělsku, navzdory Hamiltonovu vítězství. Hlavní stratég Stříbrných šípů James Volwes varoval, že tým zcela určitě ještě plně potíže s pneumatikami nevyřešil, ale Bottas přes jisté obavy nachází i příznivé okolnosti.
"Především to je jiná trať než ty předchozí, kde jsme problémy s pneumatikami měli, takže se to dá těžko předvídat. Zrovna tak zda zvládneme kvalifikaci na středně tvrdé směsi, protože s měkkou jet na jednu zastávku je opravdu dost velký risk. Ale to zjistíme. Navíc tu mají být nižší teploty, takže to by pro nás bylo určitou výhodou. V každém případě nepochybuji, že Red Bull bude v závodním režimu hodně dobrý. Bez ohledu na to, jak teplo bude, představují opravdovou hrozbu," dodává Bottas.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.