Týden po oslavě 70. výročí F1 se očekávalo, zda bude Verstappen opět problémem pro Mercedesy, zvláště po jeho brilantním výkonu v Silverstone. Tentokrát už parta kolem Toto Wolffa byla obezřetnější a Holanďan měl poněkud ztíženou situaci.
Španělsko přivítalo závodníky poměrně horkým počasím, což v praxi představovalo 30°C - trať dokonce sálala 48°C a příjemná nebyla ani 55% vlhkost vzduchu. Však si také Bottas stěžoval ve své černé kombinéze na značné horko. Na startu se seřadilo pole na červených, tedy nejměkčích pneumatikách, výjimku tvořila sedmička Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Ocon, Grosjean, Latifi a Giovinazzi, kteří sáhli po středně tvrdých.
Po startu si první příčku pohlídal Lewis Hamilton, naopak Valtteri Bottas zaspal a propadl se až na čtvrté místo, dostali se před něj Verstappen i Stroll. Druhý Verstappen se Hamiltona dokázal držet zhruba v rozmezí jedné vteřiny, naopak Bottas se v prvních několika kolech nedokázal dostat před Strolla.
Povedlo se mu to „až" po pěti kolech. Fin se pak okamžitě jal stíhat vedoucí duo. Od této chvíle se pořadí ustálilo. Za zmínku stojí dobrý start Gaslyho, který se dokázal posunout z desátého na osmé místo. Úplně stejný posun, ale směrem dolů zaznamenal Norris.
Po deseti kolech se začalo schylovat k souboji mezi šestým Albonem a pátým Pérezem, Thajec byl viditelně rychlejší než jeho mexický kolega, ale k útoku se v této fázi závodu zatím ještě neodhodlal.
Po dvanácti okruzích začal topit Hamilton. Brit zajel dvě nejrychlejší kola v řadě, což mu zaručilo zvýšení jeho náskoku na hodnotu dvě a půl sekundy. S blížícími se zastávkami v boxech šlo o snahu znemožnit Verstappenovi případný strategický útok.
Ve středu pole se během těchto okamžiků nic zajímavého nedělo. Celé pole připomínalo spíše výletní vláček na poklidném nedělním výletě. Zastávky v boxech odstartoval v osmnáctém kole Albon. Thajec přezul na nejtvrdší sadu pneumatik a v týmovém záměru bylo evidentní, že se pokusí vydržet na trati až do konce.
Dvacáté kolo přineslo předjížděcí manévr Ocona na Raikkonena. Francouz ze službách Renaultu se vyšvihl na čtrnáctou příčku. V témže čase zastavil u svých mechaniků Max Verstappen. Na jeho voze se objevily žluté pneumatiky.
O kolo později se ke svým mechanikům vydal i Hamilton. Mírné potíže s levým zadním kolem protáhly jeho zastávku na 4,3 vteřiny, ale i tak se na trať vrátil čtyři vteřiny před pilotem Red Bullu. K vedoucímu tandemu se začal přibližovat rovněž třetí Bottas, který ztrácel na Verstapena 1,5 vteřiny.
Ve třicátém okruhu zdolal Sainz Albona. Španěl se tak posunul na desátou příčku. O dvě kola později následoval ostrý souboj Racing Pointů, ve kterém překonal Stroll Péreze. Posunul se tak na pátou pozici.
Následoval parádní souboj mezi Norrisem a Leclercem, který diváky bavil. Ten ale skončil záhy, když Monačana potkaly problémy s jeho pohonnou jednotkou a pád na poslední místo. Charles sice ještě uvedl vůz do pohybu, obkroužil pomalu jedno kolo, ale nakonec musel kvůli problémům s elektronikou auto odstavit. V čele vše kontroloval s náskokem deseti vteřin Hamilton, naopak Verstappen musel být na pozoru před dotírajícím Bottasem.
To už se nad tratí kupily mraky a meteorologické predikce slibovaly kolem 50. kola déšť. Pro startovní pole to bylo poněkud kritické období, protože ve hře byly druhé zastávky. Nakonec ale mračno trať minulo a zásadní zdramatizování se nekonalo.
A tak přišly druhé zastávky, při nich nasadil Bottas nejměkčí sadu pneumatik, naopak Verstappen tu střední. Fin tak měl všechny trumfy v boji o druhé místo ve svých rukou, jenomže jeho časové manko bylo poměrně vysoké.
V 51. kole bylo oznámeno, že Pérez je vyšetřován kvůli nerespektování modrých vlajek a v 55, kole vyinkasoval penalizaci pěti vteřin, což se jevilo jako poněkud přísné potrestání, každopádně Mexičan si z trestu až tak moc nedělal. Ve stejném kole, kdy bylo oznámeno jeho potrestání, naskočilo na časomíře jméno dalšího hříšníka - Daniil Kvjat se dopustil stejného prohřešku a tentokrát byl trest podstatně hbitější - už v 56. kole bylo jasné, že i on dostane pět vteřin navíc.
Vettel se po dohadech s boxy rozhodl 16 kol před cílem vynechat druhou zastávku a na nejměkčí směsi dojet do cíle. S ohledem na fakt, že na ní musí absolvovat 36 kol bylo jasné, že páté místo s největší pravděpodobností neudrží, také ho v 57. kole překonal Stroll a o tři kola později Sainz, ale pak už Sebastian prokázal, že navzdory bídnému materiálu točit volantem ještě umí. Dokázal za sebou udržet především Albona a po startu z 11. místa dosáhl výsledku, se kterým asi sám nepočítal. Za tento výkon získal Vettel i ocenění Driver of the Day, v němž mu patřilo 29,7 % diváckých hlasů.
Poslední incident nastal v 61. kole, když se v první zatáčce utkali Giovinazzi a Grosjean, kteří byli rovněž vyšetřováni, ale bez citelné újmy (dost možná s ohledem na jejich umístění v hloubi pole). Po strkanici musel Romainův Haas volit vnější únikovou zónu a z jeho vozu odlétly nějaké úlomky, které vyděsily následně projíždějícího Hamiltona, dlouhý karbonový pás trefil naplno a odhodil ho mimo trať. Naštěstí pro něj však nedošlo k žádnému poškození jeho Mercedesu a mohl tak dokončit vítězně další závod.
V předposledním kole zamířil do boxů ještě Bottas a nazul střední směs. Otázkou je, zda měl nějaké problémy nebo si jen chtěl pojistit nejrychlejší kolo, které mu v té chvíli tak jako tak patřilo. Výsledkem byl nový rekord okruhu - 1:18,183 - který Bottas sebral Ricciardovi. Podobně zajel do boxů i Grosjean, ale jeho výměna už byla jen symbolická, spíš šlo o kontrolu vozu po strkanici s Giovinazzim. V cíli pak mohl oslavovat i Kimi Räikkönen, který ve 37. kole převzal žezlo pilota s nejvyšším počtem absolvovaných závodních kilometrů. Pokud by měl tu hypotetickou možnost, nabral jich na světových okruzích tolik, že by dvakrát obkroužil po rovníku zeměkouli a ještě by slušný kousek popojel...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.