Závěrečný trénink opanoval opět Mercedes. Třetí příčka patří Landu Norrisovi, Sebastian Vettel se trápil.
Třetí trénink přinesl slunečné počasí a poklidný průběh bez výraznějších incidentů. Přípravu na odpolední kvalifikaci měli opět nejlepší u Mercedesu. Černé vozy dominovaly v kvalifikační simulaci i delších jízdách.
Velmi dobře se jevil rovněž Max Verstappen, který dokázal stříbrným šípům solidně konkurovat. Solidně se prezentovaly Racing Pointy, naopak Ferrari kroužilo v úvodu tréninku zejména na tvrdších pneumatikách. Čelo výsledkové listiny proto stáj z Maranella neatakovala.
Kvalifikační simulaci zajeli jezdci Ferrari dvacet minut před koncem třetího tréninku. Lepší čas zajel rozdílem půl vteřiny Leclerc, ale ani to mu nestačilo na první místo, protože Lando Norris byl s McLarenem ještě o desetinu rychlejší,
Rychlé kolo Maxe Verstappena pokazil incident s Lancem Strollem, přičemž Holanďan nešetřil zlobou. Jeho týmový kolega Albon už tradičně neoslnil. Do čela se postupně dostaly oba Mercedesy, třetí příčka patřila Norrisovi se ztrátou pěti desetin.
Závěr výsledkové listiny patřil Haasu a Alfě Romeo. Zajímavostí je skalp, který si připsal Nicholas Latifi nad svým týmovým kolegou George Russellem.
McLaren coming good 𝘫𝘶𝘴𝘵 when it matters?The best bits from FP3 ⬇️#F170 🇬🇧 #F1https://t.co/Cj8fYvO8u8
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.