Byl to souboj, který se táhl poměrně dlouho. Vpředu Ricciardo, za ním Stroll. Zatímco Sergio Pérez se přes pilota Renaultu bez potíží dostal, Kanaďan až do předposledního kola marně na Ricciarda útočil.
Jejich odstup nebyl velký, Lance Stroll disponoval možností používat DRS, přesto Australana nedokázal pokořit. Situace nabývala na vážnosti, protože zezadu se rychle blížil Lando Norris. Proto se Stroll při nájezdu do 70. kola rozhodl na konci cílové rovinky zaútočit na Ricciarda. Výsledek? Růžový Racing Point a žlutý Renault se ocitli za okrajem dráhy, ale Stroll se dokázal vrátit ještě před Norrisem, který hodlal využít výhody. Nakonec mu to nebylo nic platné, protože Lando ho dokázal v posledním kole zdolat.
Zklamání však neskrýval Ricciardo, který označil Strollův manévr za hodný trestu. Domníval se, že by měl být celý incident zkoumán ze strany FIA, ale ta se jím vůbec nezabývala. Daniel byl však přesvědčen, že byl značně znevýhodněn, když se musel vyhnout útočícímu Strollovi mimo trať a tím přišel o v té chvíli šesté místo.
"Nejdřív se mu nepodařilo dostat dopředu a oba jsme museli vyjet z trati. Vždy k sobě budu maximálně kritický, asi bych mu měl »zavřít dveře«, ale byl jsem přesvědčen, že se nemá jak dostat dopředu, proto jeho manévr považuji za zoufalý. Lando se blížil, takže musel něco udělat, jinak by ho předjel. Já byl na apexu, on do mě najel, takže bylo frustrující, že jsme ztratili pozici ve prospěch Landa. Předpokládal jsem, že se Stroll za mě zase vrátí, ale nestalo se tak... je opravdu škoda, skončit závod takhle," litoval po závodě Ricciardo.
Ricciardovo rozladění bylo pochopitelné, dokázal se více než dvacet kol bránit soustavným útokům Strollova Racing Pointu, ale v posledních dvou kolech se toho událo tolik, že se nelze divit případnému "přehlédnutí" ze strany komisařů FIA. Vždyť stačí vzpomenout na dramatický dojezd na cílové čáře.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.