Stabilita Formule 1 není důležitá jen pro samotné týmy. Podle Ecclestonea jsou stejného smýšlení i banky, kontrolující 75% akcií FOM, společnosti vlastní komerční práva na F1.
Akcionáři Formula One Management jsou ze 75% bankovní domy Bayerischen Landesbank, JP Morgan a Lehman Brothers, Zbývající akcie kontroluje Bernie Ecclestone.
Banky se v minulosti netajily snahou své akcie prodat a hodně se hovořilo o tom, že by je koupily automobilky, jež by tak mohly kontrolovat své rozsáhle investice do továrních týmů.
Nabídku bankám učinil v minulosti samotný Ecclestone, následně v polovině letošního roku mediální skupina Hutchinson Whampoa a nejnověji Robin Saundersová v čele skupiny investorů.
S letošním úpadkem Ferrari, dramatičtějšími závody a přesunem Grand Prix do nových zemí vzrůstá sledovanost a tím i zájem o královnu motoristického sportu. Banky jsou si této situace vědomy a není tedy pro ně nezbytně nutné jednat o prodeji.
"Akcie FOM nejsou na prodej. Majitelé jsou dlouhodobí investoři a společným cílem je stabilita F1 v dlouhém časovém horizontu," stojí v prohlášení FOM, jež poskytl její šéf Bernie Ecclestone.
Je nyní otázkou, zda za paní Saundersovou nestojí zúčastněné automobilky a jak dlouho budou banky s prodejem čekat. Nicméně vlastnictví F1 koncerny a řízení FOM pod křídly FIA, je poslední vize Bernieho Ecclestonea.
Jistě by si však malý Brit přál, aby 75% podíl automobilkám prodával on sám...
Foto: Toyota Racing
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.