Týmy Formule 1 jsou kvůli pandemii koronaviru v kritické situaci - nezávodí a kvůli absenci příjmů bojují o přežití. Haas potvrdil, že letos neplánuje pro svůj monopost žádná vylepšení, dokud se mu nepodaří zajistit potřebný rozpočet.
K první velké ceně zamíří kolotoč F1 až 5. července do Rakouska, provizorní kalendář zatím obsahuje pouze 8 evropských podniků, které budou pro diváky uzavřeny. Haas zatím neví, zda přežije do konce roku, proto se rozhodl ušetřit své zdroje a nevěnovat se žádným vylepšením.
"Momentálně neplánujeme žádná vylepšení, dokud nebudeme přesně vědět, co letos podnikneme z hlediska rozpočtu a z hlediska závodů. Nemůžu utrácet peníze, když nevím, jestli je mám. Tohle momentálně nemá cenu," přiznává šéf americké závodní stáje Günther Steiner. V Rakousku tedy nenastoupí s výkonnější pohonnou jednotkou Ferrari, použije prvotní specifikaci pro Austrálii.
"Musíme být velmi opatrní v tom, co děláme, jelikož samozřejmě víte, že příjmy budou nižší kvůli nižšímu počtu závodů a závodění bez diváků. Do té doby to je tedy naprosto jasné, jsem velmi opatrný," pokračuje ustaraný 55letý Ital.
Pokud nebude probíhat vývoj vozu, tak hrozí, že se propadnou za své soupeře, popř. bude příliš pozdě na to vyrobit nové díly. Podle něj by však bylo mnohem horší, kdyby nyní utratili více, než mohou, a příjmy by nakonec nedosáhli očekávané výše: "Rozhodnutí musíte udělat nyní. To nejhorší by bylo utratit teď peníze a pak je na vylepšení nemít. To by nepomohlo."
Haas věří, že i bez vylepšení bude moci dosahovat dobrých výsledků díky optimalizace svého staršího balíku: "O vylepšeních jsme se toho naučili celkem dost. Nikdy nejsou tak velká, jak doufáte. Protože v těchto dnech toho můžete udělat celkem dost s prvním vozem. Dle našeho názoru to tedy není nutné je mít."
Vzpomíná přitom na loňskou sezónu, kdy jedno z vylepšení aerodynamiky rozhodilo chování jejich vozu a oni dlouho nemohli přijít na to, v čem je problém: "To, co opravdu potřebujeme, je nedělat chyby - to bude rozhodující Proto jsme se rozhodli neriskovat a neplánovat něco, co si pak nemůžeme dovolit."
"To by bylo horší, protože byste to nemohli dotáhnout do poslední velké ceny. Tím bychom si určitě nezajistili žádné body, když nedostanete peníze. Jde tedy jen o to, jak řídíte svou společnost, a my jsme spokojeni s tím, jak to děláme. Víme, co děláme, a s tím rozhodnutím jsme spokojeni," dodává Steiner.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.