Týmy Formule 1 jsou kvůli pandemii koronaviru v kritické situaci - nezávodí a kvůli absenci příjmů bojují o přežití. Haas potvrdil, že letos neplánuje pro svůj monopost žádná vylepšení, dokud se mu nepodaří zajistit potřebný rozpočet.
K první velké ceně zamíří kolotoč F1 až 5. července do Rakouska, provizorní kalendář zatím obsahuje pouze 8 evropských podniků, které budou pro diváky uzavřeny. Haas zatím neví, zda přežije do konce roku, proto se rozhodl ušetřit své zdroje a nevěnovat se žádným vylepšením.
"Momentálně neplánujeme žádná vylepšení, dokud nebudeme přesně vědět, co letos podnikneme z hlediska rozpočtu a z hlediska závodů. Nemůžu utrácet peníze, když nevím, jestli je mám. Tohle momentálně nemá cenu," přiznává šéf americké závodní stáje Günther Steiner. V Rakousku tedy nenastoupí s výkonnější pohonnou jednotkou Ferrari, použije prvotní specifikaci pro Austrálii.
"Musíme být velmi opatrní v tom, co děláme, jelikož samozřejmě víte, že příjmy budou nižší kvůli nižšímu počtu závodů a závodění bez diváků. Do té doby to je tedy naprosto jasné, jsem velmi opatrný," pokračuje ustaraný 55letý Ital.
Pokud nebude probíhat vývoj vozu, tak hrozí, že se propadnou za své soupeře, popř. bude příliš pozdě na to vyrobit nové díly. Podle něj by však bylo mnohem horší, kdyby nyní utratili více, než mohou, a příjmy by nakonec nedosáhli očekávané výše: "Rozhodnutí musíte udělat nyní. To nejhorší by bylo utratit teď peníze a pak je na vylepšení nemít. To by nepomohlo."
Haas věří, že i bez vylepšení bude moci dosahovat dobrých výsledků díky optimalizace svého staršího balíku: "O vylepšeních jsme se toho naučili celkem dost. Nikdy nejsou tak velká, jak doufáte. Protože v těchto dnech toho můžete udělat celkem dost s prvním vozem. Dle našeho názoru to tedy není nutné je mít."
Vzpomíná přitom na loňskou sezónu, kdy jedno z vylepšení aerodynamiky rozhodilo chování jejich vozu a oni dlouho nemohli přijít na to, v čem je problém: "To, co opravdu potřebujeme, je nedělat chyby - to bude rozhodující Proto jsme se rozhodli neriskovat a neplánovat něco, co si pak nemůžeme dovolit."
"To by bylo horší, protože byste to nemohli dotáhnout do poslední velké ceny. Tím bychom si určitě nezajistili žádné body, když nedostanete peníze. Jde tedy jen o to, jak řídíte svou společnost, a my jsme spokojeni s tím, jak to děláme. Víme, co děláme, a s tím rozhodnutím jsme spokojeni," dodává Steiner.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.