Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.
Aby menší týmy ušetřily část svých nákladů věnovaných na vývoj a nemusely v současné obtížné době dojít až ke krachu, navrhl minulý týden šéf Red Bullu Christian Horner možnost nákupu celých starších vozů, nikoliv jen několika vybraných dílů.
Podle Steinera jde o špatný nápad, jehož zavedení má menším stájím zabránit v možnosti soupeřit se svými bohatšími soupeři, jakmile do hry od příštího roku vstoupí rozpočtové stropy.
"Myslím, že tento nápad momentálně nemá žádný význam, protože menší týmy přišly na to, jak fungovat. Abych byl upřímný, nechceme více peněz. Přeji si jen to, aby velké týmy fungovaly s menším rozpočtem, abychom tak mohli být ve srovnání s nimi konkurenceschopní," uvádí šéf Haasu.
Odhaluje, co tím soupeří s podstatně většími rozpočty ve skutečnosti sledují: "Říkají: 'Teď bychom měli mít zákaznické vozy,' aby velké týmy mohli manipulovat naší výkonností."
Menší stáje, jako je Haas, by neměly žádnou šanci, jak ohrozit špičkové týmy, od nichž by si kupovaly starší auta: "Jde o rok staré vozy. dosáhli by tím toho, že by zůstali před námi. Snaží se teď jen přijít s nějakým opatřením, které by nám zabránilo se jim přiblížit," domnívá se Steiner.
Jeho tým v současnosti odebírá pohonnou jednotku, převodovku a zavěšení od Ferrari, pokud by však měli koupit celý loňský monopost z Maranella, tak by na tom podle něj byli výkonnostně hůře: "Rok staré Ferrari by podle mě nebude rychlejší než naše letošní auto, mám-li být upřímný."
V F1 se kvůli pandemii koronaviru stále nezávodí, přitom se mělo začít už minulý měsíc v Austrálii. Podle Steinera ale dosahují "slušného pokroku" v plánek na letošní pozdější začátek: "Existuje dobrá šance na to, že bychom mohli odjet závodit do Rakouska na počátku července," dodává optimisticky.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.