Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.
Aby menší týmy ušetřily část svých nákladů věnovaných na vývoj a nemusely v současné obtížné době dojít až ke krachu, navrhl minulý týden šéf Red Bullu Christian Horner možnost nákupu celých starších vozů, nikoliv jen několika vybraných dílů.
Podle Steinera jde o špatný nápad, jehož zavedení má menším stájím zabránit v možnosti soupeřit se svými bohatšími soupeři, jakmile do hry od příštího roku vstoupí rozpočtové stropy.
"Myslím, že tento nápad momentálně nemá žádný význam, protože menší týmy přišly na to, jak fungovat. Abych byl upřímný, nechceme více peněz. Přeji si jen to, aby velké týmy fungovaly s menším rozpočtem, abychom tak mohli být ve srovnání s nimi konkurenceschopní," uvádí šéf Haasu.
Odhaluje, co tím soupeří s podstatně většími rozpočty ve skutečnosti sledují: "Říkají: 'Teď bychom měli mít zákaznické vozy,' aby velké týmy mohli manipulovat naší výkonností."
Menší stáje, jako je Haas, by neměly žádnou šanci, jak ohrozit špičkové týmy, od nichž by si kupovaly starší auta: "Jde o rok staré vozy. dosáhli by tím toho, že by zůstali před námi. Snaží se teď jen přijít s nějakým opatřením, které by nám zabránilo se jim přiblížit," domnívá se Steiner.
Jeho tým v současnosti odebírá pohonnou jednotku, převodovku a zavěšení od Ferrari, pokud by však měli koupit celý loňský monopost z Maranella, tak by na tom podle něj byli výkonnostně hůře: "Rok staré Ferrari by podle mě nebude rychlejší než naše letošní auto, mám-li být upřímný."
V F1 se kvůli pandemii koronaviru stále nezávodí, přitom se mělo začít už minulý měsíc v Austrálii. Podle Steinera ale dosahují "slušného pokroku" v plánek na letošní pozdější začátek: "Existuje dobrá šance na to, že bychom mohli odjet závodit do Rakouska na počátku července," dodává optimisticky.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.