Nico Rosberg získal svůj jediný titul mistra světa v roce 2016. Tehdy se mu do cesty hned několikrát připletl mladý a agresivní Max Verstappen. Jak na tuto dobu Němec vzpomíná?
Nico Rosberg už je nějaký ten pátek v závodnickém důchodu. Kariéru aktivního pilota pověsil na hřebík po zisku svého prvního, a jak se později ukázalo také jediného mistrovského titulu. To se psal rok 2016.
K vysněnému primátu vedla pro Rosberga strastiplná cesta. Němec se musel vypořádat s dlouhodobou rivalitou mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Brit dorazil k Mercedesu před startem ročníku 2013, tedy přesně v době, kdy začala forma stříbrné stáje raketově stoupat.
Hned o rok později, po nástupu nových pravidel, si to oba rozdali o zisk titulu mistra světa. Sami. Náskok Mercedesu před zbytkem startovního pole byl totiž tak velký, že se k nim nikdo další přidat ani nemohl. Právě tento scénář jejich vzájemnou rivalitu patrně ještě zintenzivnil.
Mistrovskou rivalitu, která trvala mezi lety 2014 - 2016. Rosberg se své chvíle slávy dočkal, jak už bylo řečeno v roce 2016. Přesto však Hamiltona nepovažuje za pilota, z něhož měl největší obavy. Tím byl podle Nicových slov Max Verstappen.
„Pokud mi byl Verstappen blízko, tak riziko nehody vzrostlo několikanásobně." vzpomíná Rosberg. Ví, o čem mluví. V závěru sezony 2016 mu k zisku mistrovské koruny stačilo pravidelně dojíždět za Hamiltonem. Jenže nažhavený Verstappen mu během té doby způsobil řadu vrásek na čele.
„V každém z těch posledních závodů byl blízko mě, já se tenkrát jen modlil," usmívá se Nico. Ten zároveň zastává názor, že by byl Verstappen coby pilot Mercedesu rychlejší než Hamilton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.