Nico Rosberg získal svůj jediný titul mistra světa v roce 2016. Tehdy se mu do cesty hned několikrát připletl mladý a agresivní Max Verstappen. Jak na tuto dobu Němec vzpomíná?
Nico Rosberg už je nějaký ten pátek v závodnickém důchodu. Kariéru aktivního pilota pověsil na hřebík po zisku svého prvního, a jak se později ukázalo také jediného mistrovského titulu. To se psal rok 2016.
K vysněnému primátu vedla pro Rosberga strastiplná cesta. Němec se musel vypořádat s dlouhodobou rivalitou mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Brit dorazil k Mercedesu před startem ročníku 2013, tedy přesně v době, kdy začala forma stříbrné stáje raketově stoupat.
Hned o rok později, po nástupu nových pravidel, si to oba rozdali o zisk titulu mistra světa. Sami. Náskok Mercedesu před zbytkem startovního pole byl totiž tak velký, že se k nim nikdo další přidat ani nemohl. Právě tento scénář jejich vzájemnou rivalitu patrně ještě zintenzivnil.
Mistrovskou rivalitu, která trvala mezi lety 2014 - 2016. Rosberg se své chvíle slávy dočkal, jak už bylo řečeno v roce 2016. Přesto však Hamiltona nepovažuje za pilota, z něhož měl největší obavy. Tím byl podle Nicových slov Max Verstappen.
„Pokud mi byl Verstappen blízko, tak riziko nehody vzrostlo několikanásobně." vzpomíná Rosberg. Ví, o čem mluví. V závěru sezony 2016 mu k zisku mistrovské koruny stačilo pravidelně dojíždět za Hamiltonem. Jenže nažhavený Verstappen mu během té doby způsobil řadu vrásek na čele.
„V každém z těch posledních závodů byl blízko mě, já se tenkrát jen modlil," usmívá se Nico. Ten zároveň zastává názor, že by byl Verstappen coby pilot Mercedesu rychlejší než Hamilton.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.