Gerhard Berger ještě hůl nad Sebastianem Vettelem neláme. Zkušený německý pilot by se měl podle Rakušana spolehnout zejména na svoje bohaté zkušenosti.
Interní týmový souboj mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem ve Ferrari byl letos velmi sledovaný. Mladší Monačan nakonec svého zkušenějšího týmového kolegu porazil, což vyvolalo otázky ohledně dalšího Vettelova působení ve Formuli 1. V Maranellu mu momentálně dobíhá smlouva a návrh nové zatím nedostal.
Ferrari se nechalo slyšet, že o Vettelově budoucnosti v rudém rozhodne prvních pár závodů sezony 2020. Mattia Binotto by chtěl mít osudu zkušeného Němce jasno po GP Španělska, což je nezvykle brzy, zvlášť když uvážíme, že Maranello rozhodovalo o svých pilotech většinou kolem domácího závodu na Monze.
To vše v době, kdy Charles Leclerc podepsal s italskou stájí nový víceletý kontrakt. Z tohoto pohledu je tedy Sebastian Vettel vystaven nepříjemné a snad i nevýhodné situaci. Ke zmíněnému tématu se během minulých dnů vyjádřil také Gerhard Berger, tedy jezdec, který hájil barvy Ferrari, McLarenu nebo Benettonu. Jeho nalaýzy proto mají svoji váhu.
„Je těžké říct, jestli to bude jeho (Vettelův) poslední rok. To si určuje jen on sám. Do toho my nevidíme Je však jasné, že v Leclercovi bude mít těžkého protivníka. Tak to nicméně je v top týmech vždy. Vždy se v nich střetávají dva favorité na celkový primát. Bylo by to tak v Red Bullu i Mercedesu. Chodilo to takto v minulosti a bude to tak i v budoucnosti, když jsem přišel do McLarenu, tak mě čekal Senna. Tomuhle se zkrátka nevyhnete,“ líčí Berger.
Rakušan nicméně Vettela ještě rozhodně neodepisuje, podle něj Seb v závěru loňské sezony ukázal, že Leclerca může porazit. Jeho devízou přitom jsou nesporné bohaté zkušenosti, z těch by mohl ostřílený závodník profitovat.
„Je to čtyřnásobný šampion. Má za sebou pět let ve Ferrari, poslední třetina loňské sezony ukázala, že Leclerca může porazit. Měl by přitom těžit ze svých zkušenosti, rozhodně bych ho neodepisoval,“ tvrdí Berger.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.