Gerhard Berger ještě hůl nad Sebastianem Vettelem neláme. Zkušený německý pilot by se měl podle Rakušana spolehnout zejména na svoje bohaté zkušenosti.
Interní týmový souboj mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem ve Ferrari byl letos velmi sledovaný. Mladší Monačan nakonec svého zkušenějšího týmového kolegu porazil, což vyvolalo otázky ohledně dalšího Vettelova působení ve Formuli 1. V Maranellu mu momentálně dobíhá smlouva a návrh nové zatím nedostal.
Ferrari se nechalo slyšet, že o Vettelově budoucnosti v rudém rozhodne prvních pár závodů sezony 2020. Mattia Binotto by chtěl mít osudu zkušeného Němce jasno po GP Španělska, což je nezvykle brzy, zvlášť když uvážíme, že Maranello rozhodovalo o svých pilotech většinou kolem domácího závodu na Monze.
To vše v době, kdy Charles Leclerc podepsal s italskou stájí nový víceletý kontrakt. Z tohoto pohledu je tedy Sebastian Vettel vystaven nepříjemné a snad i nevýhodné situaci. Ke zmíněnému tématu se během minulých dnů vyjádřil také Gerhard Berger, tedy jezdec, který hájil barvy Ferrari, McLarenu nebo Benettonu. Jeho nalaýzy proto mají svoji váhu.
„Je těžké říct, jestli to bude jeho (Vettelův) poslední rok. To si určuje jen on sám. Do toho my nevidíme Je však jasné, že v Leclercovi bude mít těžkého protivníka. Tak to nicméně je v top týmech vždy. Vždy se v nich střetávají dva favorité na celkový primát. Bylo by to tak v Red Bullu i Mercedesu. Chodilo to takto v minulosti a bude to tak i v budoucnosti, když jsem přišel do McLarenu, tak mě čekal Senna. Tomuhle se zkrátka nevyhnete,“ líčí Berger.
Rakušan nicméně Vettela ještě rozhodně neodepisuje, podle něj Seb v závěru loňské sezony ukázal, že Leclerca může porazit. Jeho devízou přitom jsou nesporné bohaté zkušenosti, z těch by mohl ostřílený závodník profitovat.
„Je to čtyřnásobný šampion. Má za sebou pět let ve Ferrari, poslední třetina loňské sezony ukázala, že Leclerca může porazit. Měl by přitom těžit ze svých zkušenosti, rozhodně bych ho neodepisoval,“ tvrdí Berger.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.