Gerhard Berger ještě hůl nad Sebastianem Vettelem neláme. Zkušený německý pilot by se měl podle Rakušana spolehnout zejména na svoje bohaté zkušenosti.
Interní týmový souboj mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem ve Ferrari byl letos velmi sledovaný. Mladší Monačan nakonec svého zkušenějšího týmového kolegu porazil, což vyvolalo otázky ohledně dalšího Vettelova působení ve Formuli 1. V Maranellu mu momentálně dobíhá smlouva a návrh nové zatím nedostal.
Ferrari se nechalo slyšet, že o Vettelově budoucnosti v rudém rozhodne prvních pár závodů sezony 2020. Mattia Binotto by chtěl mít osudu zkušeného Němce jasno po GP Španělska, což je nezvykle brzy, zvlášť když uvážíme, že Maranello rozhodovalo o svých pilotech většinou kolem domácího závodu na Monze.
To vše v době, kdy Charles Leclerc podepsal s italskou stájí nový víceletý kontrakt. Z tohoto pohledu je tedy Sebastian Vettel vystaven nepříjemné a snad i nevýhodné situaci. Ke zmíněnému tématu se během minulých dnů vyjádřil také Gerhard Berger, tedy jezdec, který hájil barvy Ferrari, McLarenu nebo Benettonu. Jeho nalaýzy proto mají svoji váhu.
„Je těžké říct, jestli to bude jeho (Vettelův) poslední rok. To si určuje jen on sám. Do toho my nevidíme Je však jasné, že v Leclercovi bude mít těžkého protivníka. Tak to nicméně je v top týmech vždy. Vždy se v nich střetávají dva favorité na celkový primát. Bylo by to tak v Red Bullu i Mercedesu. Chodilo to takto v minulosti a bude to tak i v budoucnosti, když jsem přišel do McLarenu, tak mě čekal Senna. Tomuhle se zkrátka nevyhnete,“ líčí Berger.
Rakušan nicméně Vettela ještě rozhodně neodepisuje, podle něj Seb v závěru loňské sezony ukázal, že Leclerca může porazit. Jeho devízou přitom jsou nesporné bohaté zkušenosti, z těch by mohl ostřílený závodník profitovat.
„Je to čtyřnásobný šampion. Má za sebou pět let ve Ferrari, poslední třetina loňské sezony ukázala, že Leclerca může porazit. Měl by přitom těžit ze svých zkušenosti, rozhodně bych ho neodepisoval,“ tvrdí Berger.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.