Romanin Grosjean patří mezi nejzkušenější piloty současného startovního pole. Letos nad ním přitom doslova visel Damoklův meč, protože se velmi vážně řešila možnost jeho nahrazení Nicem Hulkenbergem. Ženevský rodák si však svou sedačku udržel. Mělo se tak stát i díky jeho silné stránce - velkému podílu na vývoji auta.
Romain Grosjean je jedním z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole Formule 1. Třiatřicetiletý Francouz to už však měl v královně motorsportu hned několikrát nahnuté. Naposledy letos, když se spekulovalo o jeho nahrazení Nicem Hulkenbergem. V tom případě by rodák z Ženevy musel kolotoč Velkých cen patrně opustit. Nestalo se tak.
Haas se zkušeným harcovníkem podepsal nový kontrakt. Americká stáj bude proto i příští sezonu závodit se stejným jezdeckým duem. Šéf týmu Guenther Steiner se před nedávnem nechal slyšet, že piloti za nevydařenou sezonu zámořské družiny rozhodně nemnohou. Problém prý byl ve voze jako takovém, což měl být hlavní důvod, jenž nakonec rozhodl o Grosjeanově setrvání.
Sám Francouz přidává další aspekt, který mohl hrát v jeho prospěch. Zmiňuje se o vývoji vozu, právě tohle považuje za svou velkou přednost. „Mám hodně nedostatků, to ano, ale vývoj vozu byl vždy mou velkou předností. Dokážu auto ideálně nastavit,“ vysvětluje Romain.
Jako příklad uvádí sezony 2014 a 2015. Lotusu, jehož barvy tehdy Grosjean hájil, se vstup do nové hybridní éry Formule 1 hrubě nepodařil. O rok dříve to přitom z jeho pohledu bylo velmi dobré představení, a tak se čekalo, že v nastoleném trendu bude Lotus pokračovat i po změně technických pravidel. Nestalo se. Tým se trápil, přičemž v zimě mezi sezonami 2014 a 2015 ho čekala spousta práce. Ta se do značné míry podařila, když se konkurenceschopnost týmu ve zmíněném ročníku 2015 poměrně dost zvedla. Ženevský rodák si na tomto pokroku připisuje svou část podílu.
„V roce 2014 jsme měli naprosto šílený vůz. Bylo to hrozné. Během zimy jsme si proto museli dost vyhrnout rukávy a tvrdě zamakat, což se nám povedlo. Dokázali jsme se vrátit na lepší pozice a já s tím autem získal pódium. Závěr té sezony pak byl z naší strany velmi solidní, proto mám pocit, že vývoj vozů je má velká přednost. Prakticky stejná situace byla u Haasu. Rok 2017 ideální nebyl, avšak 2018 už byl o dost příjemnější,“ hlásí Romanin
Letos se Haas trápil a Grosjen část sezony jezdil se starým vývojovým balíkem. Pro F1 věc v dnešní době takřka nevídaná. Ostřílený pilot to zdůvodňuje tím, že už v posledních předsezonních testech, které se odehrály v Barceloně cítil, že nejnovější paket jeho vozu není dobrý.
„Už v Barceloně jsem vnímal, že s novým balíkem pokračovat nechci. Cítil jsem, že není lepší než ten, který jsem měl dřív. Je pravdou, že jsme se ke starší konfiguraci asi mohli vrátit dřív, čímž bychom zřejmě ušetřili dost času, ale po bitvě je každý generál,“ dodává Grosjean.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.