Romain Grosjean se bude muset v příští sezóně zapracovat na slabé stránce, kterou nedávno otevřeně přiznal. Jeho šéf Günther Steiner potvrzuje, že nezvládá starty závodů.
I v poslední velké ceně sezóny v Abú Zabí bylo vidět, jak se na začátku závodu propadá a o kolik v této oblasti zaostává za svým týmovým kolegou Kevinem Magnussenem.
"Myslím, že musím zlepšit své starty, protože to je letos mojí největší slabinou ve srovnání s Kevinem," uznává francouzský pilot, jenž do finálového závodu vstupoval hned za Magnussenem, ale v úvodním kole pár pozic ztratil.
"Kevin byl vedle mě. Po prvním kole byl desátý, a myslím, že já sedmnáctý. Takže jo, musím zapracovat na tom, abych v této oblasti neztrácel čas. Pak se nám možná naskytne více příležitosti, abychom byli blíže bodům," pokračuje Grosjean.
Jeho šéf Steiner potvrdil, že Romain na to poukázal svým inženýrům a během zimy se budou snažit přijít na způsob, jak mu pomoci, aby své starty zlepšil.
Jaký rozdíl je mezi ním a Magnussenem na začátku velkých cen? "Kevin v tom odvádí jednoduše dobrou práci. Romain na schůzce prohlásil, že s ním kluci musí pracovat, protože starty zkrátka nezvládá," popisuje Steiner, který si oba své jezdce ponechává i pro příští sezónu.
Haasu se letos moc nedařilo a mezi konstruktéry skončil až na 9. místě, když jeho piloti nasbírali jen 57 bodů, zatímco loni obsadil s 93 body pátou příčku.
Už v Bahrajnu si povšiml problému se svým vozem a jeho závodním tempem, které bylo mnohem pomalejší než to kvalifikační. Původně podezříval nepředvídatelné chování pneumatik Pirelli, nakonec ale přišel na to, že je příčina mnohem prostší: aerodynamika jejich vozu VF-19. Celá jejich platforma zkrátka nebyla dostatečně silná a stabilní.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.