Ke kolizi Sebastiana Vettela a Charlesa Leclerca se už vyjádřilo mnoho známých osobností. Nyní přidali svůj názor David Coulthard a Ralf Schumacher. Jak oni vidí zmíněnou situaci?
Vzájemná kolize jezdců Ferrari ze závěru GP Brazílie stále budí vášně. K situaci se vyjadřuje nejedna významná osobnost ze světa motorsportu. Je mezi nimi také David Coulthard, někdejší pilot Williamsu, McLarenu či Red Bullu.
Skot se přiklání k názoru, že vina za zmíněnou havárii leží na Sebastianu Vettelovi. Podle Cultharda prožívá čtyřnásobný světový šampion po boku monackého mladíka velmi těžkou sezonu, což se na jeho reakcích může podepisovat. Připomeňme, že oba jezdci se z brazilského závodu vzájemně vyřadili poté, co se Vettel snažil svému stájovému kolegovi oplatit předjetí. Jenže přitom došlo ke kontaktu mezi oběma vozy, Leclerc si poškodil zavěšení a Vettel si pro změnu prorazil pneumatiku. Pro oba to každopádně znamenalo konec závodu.
„Je to pro Seba těžký ročník. Přišel mladý Leclerc, přičemž hned ukazuje, jakou má rychlost. Vyhrál několik kvalifikací, v šampionátu je na tom lépe. Vettel je čtyřnásobným mistrem světa, ale úspěchy u minulosti vám automaticky nezaručují úspěchy v současnosti. Má to nahnuté,“ nechává se slyšet osmačtyřicetiletý Skot.
„Abych byl upřímný, Seb je skvělým mistrem světa, je opravdu rychlý, ale… souboje kolo na kolo nikdy nebyly jeho doménou. Není v nich podle mě tak dobrý jako většina ostatních,“ uzavírá.
Podobný názor má taktéž Ralf Schumacher, bratr sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, sám bývalý pilot Williamsu nebo Toyoty. Ten zároveň říká, že tyto věci se v závodění prostě stávají. Mnohem větší problém však spatřuje v tom, když se něco takového stane týmovým parťákům. Podle slov Němce teď bude pro tým mimořádně obtížným úkolem dát vše zase do pořádku.
„Vettel nejspíš počítal s tím, že Leclrec je trochu dál, než ve skutečnosti byl. Zároveň ho chtěl znevýhodnit před další zatáčkou. A pak se o stalo. Z logiky tak vyplývá, že pokud máme někoho vinit, byl by to Vettel. Podle mě je však mnohem větším problémem než nehoda samotná nynější atmosféra v týmu,“ říká Ralf Schumacher.
Podle slov Schumachera by Ferrari mohlo začít uvažovat o jezdecké změně. Pokud by tedy situace byla dále napjatá. V tomto ohledu je na tom prý lépe mladší Leclerc. „Z mého pohledu to tam může být ještě tvrdé, pokud se to nezlepší, je možné, že Ferrari začne brzy uvažovat o nějaké změně,“ líčí.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.