Ke kolizi Sebastiana Vettela a Charlesa Leclerca se už vyjádřilo mnoho známých osobností. Nyní přidali svůj názor David Coulthard a Ralf Schumacher. Jak oni vidí zmíněnou situaci?
Vzájemná kolize jezdců Ferrari ze závěru GP Brazílie stále budí vášně. K situaci se vyjadřuje nejedna významná osobnost ze světa motorsportu. Je mezi nimi také David Coulthard, někdejší pilot Williamsu, McLarenu či Red Bullu.
Skot se přiklání k názoru, že vina za zmíněnou havárii leží na Sebastianu Vettelovi. Podle Cultharda prožívá čtyřnásobný světový šampion po boku monackého mladíka velmi těžkou sezonu, což se na jeho reakcích může podepisovat. Připomeňme, že oba jezdci se z brazilského závodu vzájemně vyřadili poté, co se Vettel snažil svému stájovému kolegovi oplatit předjetí. Jenže přitom došlo ke kontaktu mezi oběma vozy, Leclerc si poškodil zavěšení a Vettel si pro změnu prorazil pneumatiku. Pro oba to každopádně znamenalo konec závodu.
„Je to pro Seba těžký ročník. Přišel mladý Leclerc, přičemž hned ukazuje, jakou má rychlost. Vyhrál několik kvalifikací, v šampionátu je na tom lépe. Vettel je čtyřnásobným mistrem světa, ale úspěchy u minulosti vám automaticky nezaručují úspěchy v současnosti. Má to nahnuté,“ nechává se slyšet osmačtyřicetiletý Skot.
„Abych byl upřímný, Seb je skvělým mistrem světa, je opravdu rychlý, ale… souboje kolo na kolo nikdy nebyly jeho doménou. Není v nich podle mě tak dobrý jako většina ostatních,“ uzavírá.
Podobný názor má taktéž Ralf Schumacher, bratr sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, sám bývalý pilot Williamsu nebo Toyoty. Ten zároveň říká, že tyto věci se v závodění prostě stávají. Mnohem větší problém však spatřuje v tom, když se něco takového stane týmovým parťákům. Podle slov Němce teď bude pro tým mimořádně obtížným úkolem dát vše zase do pořádku.
„Vettel nejspíš počítal s tím, že Leclrec je trochu dál, než ve skutečnosti byl. Zároveň ho chtěl znevýhodnit před další zatáčkou. A pak se o stalo. Z logiky tak vyplývá, že pokud máme někoho vinit, byl by to Vettel. Podle mě je však mnohem větším problémem než nehoda samotná nynější atmosféra v týmu,“ říká Ralf Schumacher.
Podle slov Schumachera by Ferrari mohlo začít uvažovat o jezdecké změně. Pokud by tedy situace byla dále napjatá. V tomto ohledu je na tom prý lépe mladší Leclerc. „Z mého pohledu to tam může být ještě tvrdé, pokud se to nezlepší, je možné, že Ferrari začne brzy uvažovat o nějaké změně,“ líčí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.