Ke kolizi Sebastiana Vettela a Charlesa Leclerca se už vyjádřilo mnoho známých osobností. Nyní přidali svůj názor David Coulthard a Ralf Schumacher. Jak oni vidí zmíněnou situaci?
Vzájemná kolize jezdců Ferrari ze závěru GP Brazílie stále budí vášně. K situaci se vyjadřuje nejedna významná osobnost ze světa motorsportu. Je mezi nimi také David Coulthard, někdejší pilot Williamsu, McLarenu či Red Bullu.
Skot se přiklání k názoru, že vina za zmíněnou havárii leží na Sebastianu Vettelovi. Podle Cultharda prožívá čtyřnásobný světový šampion po boku monackého mladíka velmi těžkou sezonu, což se na jeho reakcích může podepisovat. Připomeňme, že oba jezdci se z brazilského závodu vzájemně vyřadili poté, co se Vettel snažil svému stájovému kolegovi oplatit předjetí. Jenže přitom došlo ke kontaktu mezi oběma vozy, Leclerc si poškodil zavěšení a Vettel si pro změnu prorazil pneumatiku. Pro oba to každopádně znamenalo konec závodu.
„Je to pro Seba těžký ročník. Přišel mladý Leclerc, přičemž hned ukazuje, jakou má rychlost. Vyhrál několik kvalifikací, v šampionátu je na tom lépe. Vettel je čtyřnásobným mistrem světa, ale úspěchy u minulosti vám automaticky nezaručují úspěchy v současnosti. Má to nahnuté,“ nechává se slyšet osmačtyřicetiletý Skot.
„Abych byl upřímný, Seb je skvělým mistrem světa, je opravdu rychlý, ale… souboje kolo na kolo nikdy nebyly jeho doménou. Není v nich podle mě tak dobrý jako většina ostatních,“ uzavírá.
Podobný názor má taktéž Ralf Schumacher, bratr sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, sám bývalý pilot Williamsu nebo Toyoty. Ten zároveň říká, že tyto věci se v závodění prostě stávají. Mnohem větší problém však spatřuje v tom, když se něco takového stane týmovým parťákům. Podle slov Němce teď bude pro tým mimořádně obtížným úkolem dát vše zase do pořádku.
„Vettel nejspíš počítal s tím, že Leclrec je trochu dál, než ve skutečnosti byl. Zároveň ho chtěl znevýhodnit před další zatáčkou. A pak se o stalo. Z logiky tak vyplývá, že pokud máme někoho vinit, byl by to Vettel. Podle mě je však mnohem větším problémem než nehoda samotná nynější atmosféra v týmu,“ říká Ralf Schumacher.
Podle slov Schumachera by Ferrari mohlo začít uvažovat o jezdecké změně. Pokud by tedy situace byla dále napjatá. V tomto ohledu je na tom prý lépe mladší Leclerc. „Z mého pohledu to tam může být ještě tvrdé, pokud se to nezlepší, je možné, že Ferrari začne brzy uvažovat o nějaké změně,“ líčí.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.