Nico Hulkenberg je nejdéle čekajícím pilotem na pódiové umístění ve Formuli 1. Zda se ho dočká přitom není vůbec jisté. Sám Němec netuší, jaké budou jeho budoucí kroky.
Nico Hulkenberg patří k nejzkušenějším v současné jezdecké generaci Formule 1. Nyní dvaatřicetiletý Němec započal svou kariéru coby pilot královské disciplíny motorsportu roku 2010. Tehdy hájil barvy Williamsu a jeho stájovým kolegou nebyl nikdo jiný než ostřílený Brazilec Rubens Barichello.
Hulkebeng na sebe během tohoto ročníku upozornil zejména senzačním vítězstvím v brazilské kvalifikaci, které mu zajistilo nejvýhodnější startovní pozici pro zmíněnou Velkou cenu. I díky tomuto výkonu byla Nicovi prorokována velká budoucnost, málokdo přitom mohl tušit, že o téměř 10 let později bude Hulk nejdéle čekajícím adeptem na pódiové umístění v historii Formule 1.
V roce 2011 ho o závodní sedačku připravil Venezuelan Pastor Maldonado, Němec proto zastával pouze roli rezervního jezdce. To se změnilo o rok později, kdy se o Hulkenbergovy služby přihlásila Force India. Posléze si dvaatřicetiletý závodník odskočil k Sauberu, aby se znovu vrátil k Force Indii. Poslední tři ročníky pak jezdí za Renault.
Tomu však bude brzy konec. Renault už před časem oznámil, že s Hulkenbergem do budoucna nepočítá, neboť ho nahradí Esteban Ocon. Moc možností už přitom nemá a sám se je toho dobře vědom, „V tenhle okamžik nemám žádné novinky. Pravdou je, že vše trvá déle, než bych si přál,“ říká zkušený jezdec.
Hovořilo se o zájmu Alfy Romeo, která dala nakonec dle všeho přednost Giovinazzimu. Williams by měl brzy podepsat s Latifim, takže pravděpodobně poslední šancí je pro Nica Red Bull, popřípadě Toro Rosso. Rakušané však svůj zájem popírají.
Další variantou je roční přestávka a návrat v sezoně 2021. Tohle už Hulk zažil, ale v opakování stejného scénáře příliš nevěří. „Na začátku mojí kariéry to možné bylo, ale teď je situace jiná. Moc tomu nevěřím. Já tenhle sport miluji a opravdu bych chtěl pokračovat, ale někdy to zkrátka není ve vašich rukou. Zažil jsem tu krásné roky, během kterých přišly lepší horší časy. Okusil jsem všechno. Ať to dopadne jakkoliv, smířím se s tím a budu to akceptovat,“ uzavírá Hulkenberg.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.