Nico Hulkenberg je nejdéle čekajícím pilotem na pódiové umístění ve Formuli 1. Zda se ho dočká přitom není vůbec jisté. Sám Němec netuší, jaké budou jeho budoucí kroky.
Nico Hulkenberg patří k nejzkušenějším v současné jezdecké generaci Formule 1. Nyní dvaatřicetiletý Němec započal svou kariéru coby pilot královské disciplíny motorsportu roku 2010. Tehdy hájil barvy Williamsu a jeho stájovým kolegou nebyl nikdo jiný než ostřílený Brazilec Rubens Barichello.
Hulkebeng na sebe během tohoto ročníku upozornil zejména senzačním vítězstvím v brazilské kvalifikaci, které mu zajistilo nejvýhodnější startovní pozici pro zmíněnou Velkou cenu. I díky tomuto výkonu byla Nicovi prorokována velká budoucnost, málokdo přitom mohl tušit, že o téměř 10 let později bude Hulk nejdéle čekajícím adeptem na pódiové umístění v historii Formule 1.
V roce 2011 ho o závodní sedačku připravil Venezuelan Pastor Maldonado, Němec proto zastával pouze roli rezervního jezdce. To se změnilo o rok později, kdy se o Hulkenbergovy služby přihlásila Force India. Posléze si dvaatřicetiletý závodník odskočil k Sauberu, aby se znovu vrátil k Force Indii. Poslední tři ročníky pak jezdí za Renault.
Tomu však bude brzy konec. Renault už před časem oznámil, že s Hulkenbergem do budoucna nepočítá, neboť ho nahradí Esteban Ocon. Moc možností už přitom nemá a sám se je toho dobře vědom, „V tenhle okamžik nemám žádné novinky. Pravdou je, že vše trvá déle, než bych si přál,“ říká zkušený jezdec.
Hovořilo se o zájmu Alfy Romeo, která dala nakonec dle všeho přednost Giovinazzimu. Williams by měl brzy podepsat s Latifim, takže pravděpodobně poslední šancí je pro Nica Red Bull, popřípadě Toro Rosso. Rakušané však svůj zájem popírají.
Další variantou je roční přestávka a návrat v sezoně 2021. Tohle už Hulk zažil, ale v opakování stejného scénáře příliš nevěří. „Na začátku mojí kariéry to možné bylo, ale teď je situace jiná. Moc tomu nevěřím. Já tenhle sport miluji a opravdu bych chtěl pokračovat, ale někdy to zkrátka není ve vašich rukou. Zažil jsem tu krásné roky, během kterých přišly lepší horší časy. Okusil jsem všechno. Ať to dopadne jakkoliv, smířím se s tím a budu to akceptovat,“ uzavírá Hulkenberg.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.