Sebastiana Vettela zatím v interním týmovém souboji porazil ve Formuli 1 pouze Daniel Ricciardo. Nyní k tomu má dobře nakročeno mladíček Leclerc. Je podle Němce právě on tou nejtěžší výzvou?
O vztahu mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem se toho už napsalo a namluvilo spoustu. Mladý Monačan svého zkušenějšího týmového kolegu patřičně prohání, a to navíc už ve své první sezoně u top týmu. Všeobecně se očekávalo, že Němec, který je součástí Ferrari už pátým rokem bude mít nad Leclercem minimálně letos navrch. Není tomu tak. Před závodem v Suzuce je na tom monacký mladík lépe v kvalifikacích, a nakonec i v průběžném bodovém hodnocení. To momentálně vyznívá v jeho prospěch poměrem 215:194.
Novináři se proto čtyřnásobného šampiona z let 2010-2013 zeptali, zda je Leclerc jeho nejtěžším týmovým kolegou. Připomeňme, že týmovými kolegy Vettela ve Formuli 1 byli Liuzzi, Bourdais, Heidfeld, Webber, Ricciardo, Raikkonen a teď Leclerc. Jedniným, kdo ho přitom dokázal prozatím porazit byl Ricciardo u Red Bullu, Leclerc tedy může být druhým přemožitelem dvaatřicetiletého Němce.
„Je mladý a velmi tychlý, to je jasné. Ale nemyslím si, že by bylo fér porovnávat všechny moje kolegy. Museli byste všechny posadit do stejného auta ve stejnou dobu,“ odpovědě Vettel na otázku, zda je jeho nynější týmový parťák tím nejtěžším.
Podle slov Němce je na takové porovnávání navíc brzy. Poukazuje na fakt, že pro Cahrlesa se jedná teprve o jeho druhou sezonu v F1, přičemž Raikkonen s Webberem měli v době jejich vzájemného soupeření mnohem víc zkušeností.
Na závěr nicméně Sebastian kvituje jejich vzájemnou spolupráci. „Je dobré, že máme reálné srovnání. Osobně se trochu trápím v tom, jak dostat z auta i ze sebe samotného to nejlepší, takže naše soupeření může pomoct i mě samotnému,“ uzavírá.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.