Sebastiana Vettela zatím v interním týmovém souboji porazil ve Formuli 1 pouze Daniel Ricciardo. Nyní k tomu má dobře nakročeno mladíček Leclerc. Je podle Němce právě on tou nejtěžší výzvou?
O vztahu mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem se toho už napsalo a namluvilo spoustu. Mladý Monačan svého zkušenějšího týmového kolegu patřičně prohání, a to navíc už ve své první sezoně u top týmu. Všeobecně se očekávalo, že Němec, který je součástí Ferrari už pátým rokem bude mít nad Leclercem minimálně letos navrch. Není tomu tak. Před závodem v Suzuce je na tom monacký mladík lépe v kvalifikacích, a nakonec i v průběžném bodovém hodnocení. To momentálně vyznívá v jeho prospěch poměrem 215:194.
Novináři se proto čtyřnásobného šampiona z let 2010-2013 zeptali, zda je Leclerc jeho nejtěžším týmovým kolegou. Připomeňme, že týmovými kolegy Vettela ve Formuli 1 byli Liuzzi, Bourdais, Heidfeld, Webber, Ricciardo, Raikkonen a teď Leclerc. Jedniným, kdo ho přitom dokázal prozatím porazit byl Ricciardo u Red Bullu, Leclerc tedy může být druhým přemožitelem dvaatřicetiletého Němce.
„Je mladý a velmi tychlý, to je jasné. Ale nemyslím si, že by bylo fér porovnávat všechny moje kolegy. Museli byste všechny posadit do stejného auta ve stejnou dobu,“ odpovědě Vettel na otázku, zda je jeho nynější týmový parťák tím nejtěžším.
Podle slov Němce je na takové porovnávání navíc brzy. Poukazuje na fakt, že pro Cahrlesa se jedná teprve o jeho druhou sezonu v F1, přičemž Raikkonen s Webberem měli v době jejich vzájemného soupeření mnohem víc zkušeností.
Na závěr nicméně Sebastian kvituje jejich vzájemnou spolupráci. „Je dobré, že máme reálné srovnání. Osobně se trochu trápím v tom, jak dostat z auta i ze sebe samotného to nejlepší, takže naše soupeření může pomoct i mě samotnému,“ uzavírá.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.