Sebastiana Vettela zatím v interním týmovém souboji porazil ve Formuli 1 pouze Daniel Ricciardo. Nyní k tomu má dobře nakročeno mladíček Leclerc. Je podle Němce právě on tou nejtěžší výzvou?
O vztahu mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem se toho už napsalo a namluvilo spoustu. Mladý Monačan svého zkušenějšího týmového kolegu patřičně prohání, a to navíc už ve své první sezoně u top týmu. Všeobecně se očekávalo, že Němec, který je součástí Ferrari už pátým rokem bude mít nad Leclercem minimálně letos navrch. Není tomu tak. Před závodem v Suzuce je na tom monacký mladík lépe v kvalifikacích, a nakonec i v průběžném bodovém hodnocení. To momentálně vyznívá v jeho prospěch poměrem 215:194.
Novináři se proto čtyřnásobného šampiona z let 2010-2013 zeptali, zda je Leclerc jeho nejtěžším týmovým kolegou. Připomeňme, že týmovými kolegy Vettela ve Formuli 1 byli Liuzzi, Bourdais, Heidfeld, Webber, Ricciardo, Raikkonen a teď Leclerc. Jedniným, kdo ho přitom dokázal prozatím porazit byl Ricciardo u Red Bullu, Leclerc tedy může být druhým přemožitelem dvaatřicetiletého Němce.
„Je mladý a velmi tychlý, to je jasné. Ale nemyslím si, že by bylo fér porovnávat všechny moje kolegy. Museli byste všechny posadit do stejného auta ve stejnou dobu,“ odpovědě Vettel na otázku, zda je jeho nynější týmový parťák tím nejtěžším.
Podle slov Němce je na takové porovnávání navíc brzy. Poukazuje na fakt, že pro Cahrlesa se jedná teprve o jeho druhou sezonu v F1, přičemž Raikkonen s Webberem měli v době jejich vzájemného soupeření mnohem víc zkušeností.
Na závěr nicméně Sebastian kvituje jejich vzájemnou spolupráci. „Je dobré, že máme reálné srovnání. Osobně se trochu trápím v tom, jak dostat z auta i ze sebe samotného to nejlepší, takže naše soupeření může pomoct i mě samotnému,“ uzavírá.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.