Haas potvrdil, že se v Rusku s oběma vozy vrátí k prvotnímu, mírně upravenému aerodynamickému balíku, který připravil před sezónou pro první závod sezóny. Příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem stále nevyřešil.
Grosjean s touto hybridní verzí balíku, který zahrnuje podlahu, deflektory a Romain zadní křídlo, ale nové bočnice a přední křídlo, nastoupil již minulý víkend v Singapuru. Tentokrát se objeví i na monopostu jeho týmového kolegy Kevina Magnussena.
Šéf týmu Günther Steiner plány Haasu po Velké ceně Singapuru přibližuje slovy: "Jde o hybrid. Není to už úplně australská specifikace - to by už nešlo, protože bychom museli neustále měnit šasi."
"Kevinovo auto [v Singapuru] nebylo pomalé. Musíme analyzovat oba vozy v závodě, momentálně máme ale takový plán, že se vrátíme s oběma monoposty ke specifikaci, s níž jezdil Romain. To jsme plánovali už dříve," pokračuje šéf Haasu.
Park it on the apexes 😉Some superb defending from @RGrosjean on the final lap of Sunday’s #SingaporeGP to keep hold of P11 👏 pic.twitter.com/ZT90FIUAbI
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 24, 2019Video: Grosjean v posledním kole GP Singapuru ubránil 11. místo před trojicí pronásledovatelů
Haas se rozhodl pokračovat s hybridním balíkem z Melbourne, protože podle něj jde o nejlepší řešení. Různé novinky, které během sezóny vyvinul, totiž zlepšit jeho výkonnost. Vůz VF-19 bývá občas velmi rychlý v kvalifikacích, ale v závodech patří k nejpomalejším a tým se tuto nekonzistenci stále snaží pochopit.
Pokud by nasadil poslední verzi svého aerodynamického balíku na začátku sezóny, tak by podle Steinera rychlejší paradoxně nebyli: "Nebylo by to o nic lepší. Možná bychom měli odlišný profil toho, jak funguje, ale o nic lepší by to nebylo."
Problém Haasu spočívá v korelaci aerodynamického tunelu s výsledky na trati, kde se teoretická zlepšení výkonnosti u skutečného auta nepotvrzují. Tým je musí co nejdříve vyřešit, aby s monopostem pro sezónu 2020 neměl takové problémy.
"Pracujeme na tom. Víme, že máme problém, ale myslím, že mu postupně přicházíme na kloub. Ve zbytku roku provedeme nějaké testy v posledních závodech, abychom přišli na to, proč dochází k tomu, k čemu dochází, nebo proč máme ten problém s korelací," popisuje Steiner.
Jsou nyní pod tlakem, aby příčinu potíží odhalili co nejrychleji? "Absolutně. Myslím, že pokud na něco přijdeme do dvou nebo čtyř závodů, pak na tom budeme pořád dobře," odpovídá šéf americké stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.