Haas potvrdil, že se v Rusku s oběma vozy vrátí k prvotnímu, mírně upravenému aerodynamickému balíku, který připravil před sezónou pro první závod sezóny. Příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem stále nevyřešil.
Grosjean s touto hybridní verzí balíku, který zahrnuje podlahu, deflektory a Romain zadní křídlo, ale nové bočnice a přední křídlo, nastoupil již minulý víkend v Singapuru. Tentokrát se objeví i na monopostu jeho týmového kolegy Kevina Magnussena.
Šéf týmu Günther Steiner plány Haasu po Velké ceně Singapuru přibližuje slovy: "Jde o hybrid. Není to už úplně australská specifikace - to by už nešlo, protože bychom museli neustále měnit šasi."
"Kevinovo auto [v Singapuru] nebylo pomalé. Musíme analyzovat oba vozy v závodě, momentálně máme ale takový plán, že se vrátíme s oběma monoposty ke specifikaci, s níž jezdil Romain. To jsme plánovali už dříve," pokračuje šéf Haasu.
Park it on the apexes 😉Some superb defending from @RGrosjean on the final lap of Sunday’s #SingaporeGP to keep hold of P11 👏 pic.twitter.com/ZT90FIUAbI
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 24, 2019Video: Grosjean v posledním kole GP Singapuru ubránil 11. místo před trojicí pronásledovatelů
Haas se rozhodl pokračovat s hybridním balíkem z Melbourne, protože podle něj jde o nejlepší řešení. Různé novinky, které během sezóny vyvinul, totiž zlepšit jeho výkonnost. Vůz VF-19 bývá občas velmi rychlý v kvalifikacích, ale v závodech patří k nejpomalejším a tým se tuto nekonzistenci stále snaží pochopit.
Pokud by nasadil poslední verzi svého aerodynamického balíku na začátku sezóny, tak by podle Steinera rychlejší paradoxně nebyli: "Nebylo by to o nic lepší. Možná bychom měli odlišný profil toho, jak funguje, ale o nic lepší by to nebylo."
Problém Haasu spočívá v korelaci aerodynamického tunelu s výsledky na trati, kde se teoretická zlepšení výkonnosti u skutečného auta nepotvrzují. Tým je musí co nejdříve vyřešit, aby s monopostem pro sezónu 2020 neměl takové problémy.
"Pracujeme na tom. Víme, že máme problém, ale myslím, že mu postupně přicházíme na kloub. Ve zbytku roku provedeme nějaké testy v posledních závodech, abychom přišli na to, proč dochází k tomu, k čemu dochází, nebo proč máme ten problém s korelací," popisuje Steiner.
Jsou nyní pod tlakem, aby příčinu potíží odhalili co nejrychleji? "Absolutně. Myslím, že pokud na něco přijdeme do dvou nebo čtyř závodů, pak na tom budeme pořád dobře," odpovídá šéf americké stáje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.