Zatímco Lewis Hamilton ukončil první část závodního víkendu dle svých představ, Valtteri Bottas místo aby šlapal svému parťákovi na paty značně zaostal a klesl až na čtvrté místo s rozdílem větším než vteřina. Příčiny po druhém tréninku rozvedl, ale může si za to vlastně sám.
Co se stalo na vnější straně zatáčky 19 už víme - Bottas nezvládl při brzdění svůj vůz a skončil v bariéře, tím pro něj první trénink předčasně vypršel. Jestliže v té době ztrácel na Hamiltona čtyři desetiny, odpoledne už se jeho odstup zvýšil na propastných 1,121 vteřiny. Finský pilot pochopitelně po skončení druhého tréninku hledal příčiny, proč se ve svém voze necítil po opravě dobře.
"Bylo to složité. Měl jsem v FP1 slabou chvilku, kvůli níž jsem předčasně skončil, ale do té doby bylo všechno v pořádku. Na chvíli jsem ztratil kontrolu nad zadní částí vozu a na této trati bez únikových zón za to zaplatím značnou cenu. V druhém tréninku jsem si vůbec nebyl jistý, co se vlastně děje. Byl jsem rychlý, to ano, při každém výjezdu, s každou sadou pneumatik, proto netuším, jestli je s autem po opravě všechno v pořádku. Bude potřeba to prověřit. Měl jsem pocit, jako kdybych nemohl zrychlit, vždyť jsem byl o vteřinu pomalejší. Jediný výraznější pocit jsem měl z řízení, jako by šlo ztuha. Pochybuji, že je všechno stoprocentní, očividně se musíme přesvědčit, co by šlo udělat lépe," hodnotil situaci Bottas.
Hamilton měl pochopitelně naprosto jinou náladu. Sice si stěžoval na teplo, vlhkost a každé kolo mu připadalo nekonečné, ale byl spokojen i s prvním tréninkem.
"Byl jsem opravdu šťastný. Dneska jsem se v autě cítil opravdu mnohem lépe. Doufám, že mi to vydrží po celý víkend. Pořád ale existují oblasti, kde se dá leccos zlepšit. Nic není perfektní, takže prostudujeme místa, kde bychom mohli dosáhnout lepšího přístupu, ať jde o brzdy, průjezdy zatáček a podobně," prohlásil Hamilton s tím, že si je moc dobře vědom malého odstupu Maxe Verstappena v druhém tréninku.
"V této části jsem byl rychlejší, ale Red Bull byl opravdu velmi, velmi blízko za mnou. Je otázkou, zda zajel opravdu perfektní kolo nebo jsem byl tak dobrý já. To je potřeba zjistit," dodává Hamilton s úsměvem.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.