Zatímco Lewis Hamilton ukončil první část závodního víkendu dle svých představ, Valtteri Bottas místo aby šlapal svému parťákovi na paty značně zaostal a klesl až na čtvrté místo s rozdílem větším než vteřina. Příčiny po druhém tréninku rozvedl, ale může si za to vlastně sám.
Co se stalo na vnější straně zatáčky 19 už víme - Bottas nezvládl při brzdění svůj vůz a skončil v bariéře, tím pro něj první trénink předčasně vypršel. Jestliže v té době ztrácel na Hamiltona čtyři desetiny, odpoledne už se jeho odstup zvýšil na propastných 1,121 vteřiny. Finský pilot pochopitelně po skončení druhého tréninku hledal příčiny, proč se ve svém voze necítil po opravě dobře.
"Bylo to složité. Měl jsem v FP1 slabou chvilku, kvůli níž jsem předčasně skončil, ale do té doby bylo všechno v pořádku. Na chvíli jsem ztratil kontrolu nad zadní částí vozu a na této trati bez únikových zón za to zaplatím značnou cenu. V druhém tréninku jsem si vůbec nebyl jistý, co se vlastně děje. Byl jsem rychlý, to ano, při každém výjezdu, s každou sadou pneumatik, proto netuším, jestli je s autem po opravě všechno v pořádku. Bude potřeba to prověřit. Měl jsem pocit, jako kdybych nemohl zrychlit, vždyť jsem byl o vteřinu pomalejší. Jediný výraznější pocit jsem měl z řízení, jako by šlo ztuha. Pochybuji, že je všechno stoprocentní, očividně se musíme přesvědčit, co by šlo udělat lépe," hodnotil situaci Bottas.
Hamilton měl pochopitelně naprosto jinou náladu. Sice si stěžoval na teplo, vlhkost a každé kolo mu připadalo nekonečné, ale byl spokojen i s prvním tréninkem.
"Byl jsem opravdu šťastný. Dneska jsem se v autě cítil opravdu mnohem lépe. Doufám, že mi to vydrží po celý víkend. Pořád ale existují oblasti, kde se dá leccos zlepšit. Nic není perfektní, takže prostudujeme místa, kde bychom mohli dosáhnout lepšího přístupu, ať jde o brzdy, průjezdy zatáček a podobně," prohlásil Hamilton s tím, že si je moc dobře vědom malého odstupu Maxe Verstappena v druhém tréninku.
"V této části jsem byl rychlejší, ale Red Bull byl opravdu velmi, velmi blízko za mnou. Je otázkou, zda zajel opravdu perfektní kolo nebo jsem byl tak dobrý já. To je potřeba zjistit," dodává Hamilton s úsměvem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.