McLaren v posledních dvou závodech kvůli technickým problémům zbytečně zahodil spoustu bodů, jeho náskok v šampionátu poklesl. Jeho šéf Andreas Seidl hovoří o nutnosti dát se dohromady, zároveň hodnotí poslední (C) specifikaci pohonné jednotky Renaultu.
Zatímco Ferrari konečně v obou podnicích zvítězilo, tak McLarenu dobré výsledky unikly mezi prsty. Carlos Sainz v Belgii odstoupil již v úvodu a Lando Norris v posledním kole, kdy to vypadalo na slušných 10 bodů za 5. místo. V Itálii dosáhl na jediný bod, zatímco Španěl držel šestou příčku, ale jeho závod skončil s uvolněným kolem po zastávkách v boxech.
A co je nejhorší, znatelně se ztenčil jejich náskok na pátého v pořadí v šampionátu konstruktérů, když na ně Renault získal v posledních dvou velkých cenách celkem 25 bodů - nyní mu na McLaren chybí už jen 18 bodů.
Norrise výkonnost francouzského soupeře ale moc netrápí: "Chtěl bych říct, že tahle trať jim sedí více, než zřejmě bude Singapur. Tam jsme byli vždy rychlí. Měli dva víkendy, kde nebyli vůbec silní, ale teď získali dost bodů, proto musíme zajistit, abychom se vrátili silní. V Singapuru se pokusíme být o něco silnější."
Jeho šéf k tomu říká: "Stále musíme do detailu zanalyzovat to, co se přihodilo. Byla to docela chaotická výměna pneumatik vpředu vpravo, což vedlo k tomu, že kolo nebylo plně utaženo. Uvědomili jsme si to hned, co jsme auto vypustili. Žel takové věci se stávají."
"Přesto jsme ve srovnání s loňským rokem dosáhli při zastávkách v boxech pokroku, stejně tak jako tým. Máme za sebou skvělé závody, v nichž jsme bodovali a ostatní předjížděli díky dobrým zastávkám. Teď je důležité se vrátit do továrny a vše podrobně zanalyzovat, udělat reset a vrátit se do Singapuru ve formě, jako jsme měli před přestávkou," přeje si Seidl.
Nový motor Renault - pokrok v oblasti výkonu i spolehlivostiPoté se šéf McLarenu obrací k poslední verzi motoru Renault, jež podle něj znatelně lepší než ta předchozí: "Teď máme ve voze specifikaci C, která funguje dobře. Jde o drobný pokrok v oblasti výkonu a rovněž i spolehlivosti."
Pohonná jednotka je tedy nelimituje, jako tomu bylo kdysi v případě s Hondou: "Nemyslím si, že by nás cokoliv drželo zpět. Musíme se zkrátka zaměřit na sebe a zajistit, že jako tým půjdeme dále a budeme pokračovat ve vývoji."
"Tyto dva závody pro nás byly neúspěchem po dobré šňůře před letní přestávkou. Je to součástí sportu a řekl bych, že i součástí vývoje týmu. Teď je důležité provést reset a znovu to od Singapuru rozjet, jak už jsem řekl," dodává Seidl.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.