McLaren v posledních dvou závodech kvůli technickým problémům zbytečně zahodil spoustu bodů, jeho náskok v šampionátu poklesl. Jeho šéf Andreas Seidl hovoří o nutnosti dát se dohromady, zároveň hodnotí poslední (C) specifikaci pohonné jednotky Renaultu.
Zatímco Ferrari konečně v obou podnicích zvítězilo, tak McLarenu dobré výsledky unikly mezi prsty. Carlos Sainz v Belgii odstoupil již v úvodu a Lando Norris v posledním kole, kdy to vypadalo na slušných 10 bodů za 5. místo. V Itálii dosáhl na jediný bod, zatímco Španěl držel šestou příčku, ale jeho závod skončil s uvolněným kolem po zastávkách v boxech.
A co je nejhorší, znatelně se ztenčil jejich náskok na pátého v pořadí v šampionátu konstruktérů, když na ně Renault získal v posledních dvou velkých cenách celkem 25 bodů - nyní mu na McLaren chybí už jen 18 bodů.
Norrise výkonnost francouzského soupeře ale moc netrápí: "Chtěl bych říct, že tahle trať jim sedí více, než zřejmě bude Singapur. Tam jsme byli vždy rychlí. Měli dva víkendy, kde nebyli vůbec silní, ale teď získali dost bodů, proto musíme zajistit, abychom se vrátili silní. V Singapuru se pokusíme být o něco silnější."
Jeho šéf k tomu říká: "Stále musíme do detailu zanalyzovat to, co se přihodilo. Byla to docela chaotická výměna pneumatik vpředu vpravo, což vedlo k tomu, že kolo nebylo plně utaženo. Uvědomili jsme si to hned, co jsme auto vypustili. Žel takové věci se stávají."
"Přesto jsme ve srovnání s loňským rokem dosáhli při zastávkách v boxech pokroku, stejně tak jako tým. Máme za sebou skvělé závody, v nichž jsme bodovali a ostatní předjížděli díky dobrým zastávkám. Teď je důležité se vrátit do továrny a vše podrobně zanalyzovat, udělat reset a vrátit se do Singapuru ve formě, jako jsme měli před přestávkou," přeje si Seidl.
Nový motor Renault - pokrok v oblasti výkonu i spolehlivostiPoté se šéf McLarenu obrací k poslední verzi motoru Renault, jež podle něj znatelně lepší než ta předchozí: "Teď máme ve voze specifikaci C, která funguje dobře. Jde o drobný pokrok v oblasti výkonu a rovněž i spolehlivosti."
Pohonná jednotka je tedy nelimituje, jako tomu bylo kdysi v případě s Hondou: "Nemyslím si, že by nás cokoliv drželo zpět. Musíme se zkrátka zaměřit na sebe a zajistit, že jako tým půjdeme dále a budeme pokračovat ve vývoji."
"Tyto dva závody pro nás byly neúspěchem po dobré šňůře před letní přestávkou. Je to součástí sportu a řekl bych, že i součástí vývoje týmu. Teď je důležité provést reset a znovu to od Singapuru rozjet, jak už jsem řekl," dodává Seidl.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.