McLaren v posledních dvou závodech kvůli technickým problémům zbytečně zahodil spoustu bodů, jeho náskok v šampionátu poklesl. Jeho šéf Andreas Seidl hovoří o nutnosti dát se dohromady, zároveň hodnotí poslední (C) specifikaci pohonné jednotky Renaultu.
Zatímco Ferrari konečně v obou podnicích zvítězilo, tak McLarenu dobré výsledky unikly mezi prsty. Carlos Sainz v Belgii odstoupil již v úvodu a Lando Norris v posledním kole, kdy to vypadalo na slušných 10 bodů za 5. místo. V Itálii dosáhl na jediný bod, zatímco Španěl držel šestou příčku, ale jeho závod skončil s uvolněným kolem po zastávkách v boxech.
A co je nejhorší, znatelně se ztenčil jejich náskok na pátého v pořadí v šampionátu konstruktérů, když na ně Renault získal v posledních dvou velkých cenách celkem 25 bodů - nyní mu na McLaren chybí už jen 18 bodů.
Norrise výkonnost francouzského soupeře ale moc netrápí: "Chtěl bych říct, že tahle trať jim sedí více, než zřejmě bude Singapur. Tam jsme byli vždy rychlí. Měli dva víkendy, kde nebyli vůbec silní, ale teď získali dost bodů, proto musíme zajistit, abychom se vrátili silní. V Singapuru se pokusíme být o něco silnější."
Jeho šéf k tomu říká: "Stále musíme do detailu zanalyzovat to, co se přihodilo. Byla to docela chaotická výměna pneumatik vpředu vpravo, což vedlo k tomu, že kolo nebylo plně utaženo. Uvědomili jsme si to hned, co jsme auto vypustili. Žel takové věci se stávají."
"Přesto jsme ve srovnání s loňským rokem dosáhli při zastávkách v boxech pokroku, stejně tak jako tým. Máme za sebou skvělé závody, v nichž jsme bodovali a ostatní předjížděli díky dobrým zastávkám. Teď je důležité se vrátit do továrny a vše podrobně zanalyzovat, udělat reset a vrátit se do Singapuru ve formě, jako jsme měli před přestávkou," přeje si Seidl.
Nový motor Renault - pokrok v oblasti výkonu i spolehlivostiPoté se šéf McLarenu obrací k poslední verzi motoru Renault, jež podle něj znatelně lepší než ta předchozí: "Teď máme ve voze specifikaci C, která funguje dobře. Jde o drobný pokrok v oblasti výkonu a rovněž i spolehlivosti."
Pohonná jednotka je tedy nelimituje, jako tomu bylo kdysi v případě s Hondou: "Nemyslím si, že by nás cokoliv drželo zpět. Musíme se zkrátka zaměřit na sebe a zajistit, že jako tým půjdeme dále a budeme pokračovat ve vývoji."
"Tyto dva závody pro nás byly neúspěchem po dobré šňůře před letní přestávkou. Je to součástí sportu a řekl bych, že i součástí vývoje týmu. Teď je důležité provést reset a znovu to od Singapuru rozjet, jak už jsem řekl," dodává Seidl.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.