McLaren v posledních dvou závodech kvůli technickým problémům zbytečně zahodil spoustu bodů, jeho náskok v šampionátu poklesl. Jeho šéf Andreas Seidl hovoří o nutnosti dát se dohromady, zároveň hodnotí poslední (C) specifikaci pohonné jednotky Renaultu.
Zatímco Ferrari konečně v obou podnicích zvítězilo, tak McLarenu dobré výsledky unikly mezi prsty. Carlos Sainz v Belgii odstoupil již v úvodu a Lando Norris v posledním kole, kdy to vypadalo na slušných 10 bodů za 5. místo. V Itálii dosáhl na jediný bod, zatímco Španěl držel šestou příčku, ale jeho závod skončil s uvolněným kolem po zastávkách v boxech.
A co je nejhorší, znatelně se ztenčil jejich náskok na pátého v pořadí v šampionátu konstruktérů, když na ně Renault získal v posledních dvou velkých cenách celkem 25 bodů - nyní mu na McLaren chybí už jen 18 bodů.
Norrise výkonnost francouzského soupeře ale moc netrápí: "Chtěl bych říct, že tahle trať jim sedí více, než zřejmě bude Singapur. Tam jsme byli vždy rychlí. Měli dva víkendy, kde nebyli vůbec silní, ale teď získali dost bodů, proto musíme zajistit, abychom se vrátili silní. V Singapuru se pokusíme být o něco silnější."
Jeho šéf k tomu říká: "Stále musíme do detailu zanalyzovat to, co se přihodilo. Byla to docela chaotická výměna pneumatik vpředu vpravo, což vedlo k tomu, že kolo nebylo plně utaženo. Uvědomili jsme si to hned, co jsme auto vypustili. Žel takové věci se stávají."
"Přesto jsme ve srovnání s loňským rokem dosáhli při zastávkách v boxech pokroku, stejně tak jako tým. Máme za sebou skvělé závody, v nichž jsme bodovali a ostatní předjížděli díky dobrým zastávkám. Teď je důležité se vrátit do továrny a vše podrobně zanalyzovat, udělat reset a vrátit se do Singapuru ve formě, jako jsme měli před přestávkou," přeje si Seidl.
Nový motor Renault - pokrok v oblasti výkonu i spolehlivostiPoté se šéf McLarenu obrací k poslední verzi motoru Renault, jež podle něj znatelně lepší než ta předchozí: "Teď máme ve voze specifikaci C, která funguje dobře. Jde o drobný pokrok v oblasti výkonu a rovněž i spolehlivosti."
Pohonná jednotka je tedy nelimituje, jako tomu bylo kdysi v případě s Hondou: "Nemyslím si, že by nás cokoliv drželo zpět. Musíme se zkrátka zaměřit na sebe a zajistit, že jako tým půjdeme dále a budeme pokračovat ve vývoji."
"Tyto dva závody pro nás byly neúspěchem po dobré šňůře před letní přestávkou. Je to součástí sportu a řekl bych, že i součástí vývoje týmu. Teď je důležité provést reset a znovu to od Singapuru rozjet, jak už jsem řekl," dodává Seidl.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.