Haas se stále snaží pochopit své letošní trable. Šéf amerického týmu objasňuje, kterou specifikaci vozu nasadí v Belgii.
Haasu se letos zatím příliš nedaří. Tým se trápí s pochopením svého vozu, což vyústilo v dosti netypický krok. Oba piloti jezdili v průběhu ročníku s odlišným monopostem. Zatímco Romain Grosjean seděl v Silverstone, Německu a Maďarsku za volantem starší formule, která mu dle jeho slov vyhovuje více, Magnussen upřednostnil nový balík.
Nyní nás čeká klání na klasickém okruhu ve Spa a šéf týmu Günther Steiner potvrdil, že oba závodníci budou mít k dispozici stejnou specifikaci letošního auta. „Ve Spa pojedeme s vylepšeným vozem, který jsme nasadili v Německu. Pokusili jsme se ho vylepšit upravením některých částí. Oba vozy budou totožné specifikace Doufáme, že se o nich dozvíme během víkendu zase o něco více.“
Americké stáji momentálně patří v Poháru konstruktérů jen předposlední příčka, nedá se tak hovořit o povedené sezoně. Vinu na tom nese především už zmíněná nevyrovnanost výkonů letošního modelu. Steiner přiznává, že se tým začíná už z větší části soustředit na sezonu 2020.
Přesto se u Haasu nevzdávají. „Vše je možné, nicméně bude to obtížné“, odpovídá týmový šéf na otázku, zda letos ještě věří v posun vzhůru. „Náš vůz v závodech zkrátka nefunguje, nicméně uděláme vše, abychom odvedli maximum a získali nějaké dobré výsledky. Pak uvidíme, kde skončíme.“
Haas by letos mohl být aktivní také na přestupovém trhu. Spekuluje se zejména o osudu Romaina Grosjeana, jehož by údajně mohl nahradit Nico Hülkenberg.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.