Jak vnímá Alan Jones současnou práci traťových komisařů? Bude v této roli pokračovat?
Bývalý australský pilot Alan Jones, který ve Formuli 1 závodil především v osmdesátých letech, kdy také sbíral své největší úspěchy řekl svůj názor na současná pravidla v královně motorsportu. Dvaasedmdesátiletý Jones, stejně jako někteří další odborníci a bývalí jezdci odsuzuje současnou striktnost regulí. Dle něj by měla být práce komisařů mnohem víc uvolněnější a intuitivnější.
Jedna z nejvýraznějších postav osmdesátých let zachází dokonce tak daleko, že zvažuje své další působení v roli závodního komisaře. „Řekněme, že v tuto chvíli jsem docela rozladěný Formulí 1 a to až do takové míry, že uvažuji o rezignaci na svůj post závodního komisaře. Upřímně, nesouhlasím s mnoha způsoby rozhodování a některými verdikty, ale pokud jste jejich zaměstnancem, těžko je můžete kritizovat.“ Praví mistr světa z roku 1980.
„
Dají vám do rukou kniho určenou pro komisaře. A na straně pět odstavec tři ve čtvrtém řádku se píše, že pokud dojde k vypadnutí jezdce z důvodu problémů s baterií, je třeba udělit takový a takový trest.“
„Nemyslím, že by vše mělo být posuzováno podle manuálu.“ Pokračuje Jones. „Jestliže máte mechanický problém na voze, je to tým, kdo by měl být potrestaný. Nikoliv jezdec nebo divák, který si zaplatil za to, aby mohl sledovat závod,“ uzavřel Australan.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.