Šéf americké stáje Günther Steiner vysvětluje složitou pozici, v níž se nacházejí - jejich monopost VF-19 totiž v kvalifikacích bývá velmi rychlý, ale v závodech propadává. Proč, s tím si zatím marně lámou hlavu.
I když občas v sobotu skončí jako nejlepší tým středu pole, tak v závodě se jeho piloti - Romain Grosjean a Kevin Magnussen - propadají a často končí mimo body. V šampionátu konstruktérů jim ostatně patří až předposlední příčka před jednobodovým Williamsem.
I když se u jejich auta objevují záblesky působivé rychlosti, tak nalézt řešení pro jeho nedostatky se prokazuje být mnohem náročnější než v případě pomalého auta, které se dá postupně zrychlovat: "Máme před sebou hodně práce. Víme, že ve zbytku sezóny se musíme naučit lépe zvládat auto a pneumatiky," uznává šéf Haasu.
"Když máte špatné auto, tak máte velký problém. Ale pokud si myslíte, že u vozu, který občas funguje, je problém menší, tak je to naopak - je ještě větší. Protože spočívá někde, a vy ho zkrátka musíte najít - a to je složité," vysvětluje Steiner.
Stejná past i příští rok?Pro tým je teď životně důležité, aby chování vozu pochopil a své potíže vyřešit, než začne naplno pracovat na novém voze. Jaký je jeho realistický cíl pro zbytek sezóny? "Boj. Z pohledu výsledků o reálném cíli nemám ponětí," odpovídá.
"Co nejlépe porozumět autu a pneumatikám. Na auto máme vliv, ale u pneumatik... Pokud ty určují, co dělá vaše aerodynamika, tak s tím moc nenaděláte. Přijít na to je těžké, víte. Opravdu tedy nevím. Cíl je získat dobré porozumění, abychom neupadli do této pasti i příští rok. Jenže pneumatiky se příští rok znovu změní," zoufá si Steiner.
I když je situace Haasu s vývojem auta pro příští rok složitější než u soupeřů, tak stejně nemá jinou možnost, než na něm již začít pracovat. "Je to dobře zorganizované. Musíte jít do toho, protože ze dne na den žít nemůžete. Musíte vnímat také celkový obrázek, to k tomu patří," komentuje 54letý manažer..
"Nemůžete se tím nechat zničit. Stane se to o víkendu, potom se snažíte se vrátit k misi týkající se také budoucnosti. V mysli máte věci krátkodobé a dlouhodobé, a zkrátka podle nich musíte jednat, ale nikdy ne panikařit, protože to také nepomáhá," dodává Ital.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.