Po maďarském závodě Nico Rosberg rozebíral jezdeckou situaci u Mercedesu. K jakým závěrům dospěl?
Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg se po konci svojí aktivní kariéry věnuje pozici televizního experta pro Formuli 1. Po závodě v Maďarsku hodnotil pozici pilota Mercedesu Valtteriho Bottase. „Bottas musel po startu bojovat s Hamiltonem a Verstappenem, patrně dvěma nejlepšími piloty. Lewis ho přitom ve druhé zatáčce prostě objel, tím ho zničil,“ pravil bývalý německý jezdec a pokračoval: „Pak měl Bottas trochu smůlu při kontaktu s Leclercem, který jej stál poškozené přední křídlo a dobrý výsledek.“
Jak vidí Nico Rosberg jezdeckou budoucnost Stříbrných šípů? „Podle mě je tohle konec Bottasových nadějí na setrvání u Mercedesu. Poslední dva závody měl opravdu slabé Dle mých informací zvažují, že do druhého vozu posadí Ocona, rozhodnutí sice ještě nepadlo, ale je na spadnutí. Hamilton je na nejlepší cestě za šestým titulem, Bottas jaksi ztratil dech a Max sice jezdí výborně, ale na to, aby mohl Lewisovi pravidelně vzdorovat nemá vůz,“ vyslovil Nico svoje predikce pro zbytek sezony.
A jaké je Rosbergovo tajné přání? „Zavolejte z důchodu Fernanda Alonsa a posaďte ho vedle Lewise do Mercedesu! Bylo by to skvělé, uzavřel Němec.
Své složité situace si je pochopitelně vědom i Bottas. Ten měl sice začátek sezony velmi silný, neboť dokázal zvítězit v Austrálii, respektive Baku, jenže s přibývajícím časem jeho forma uvadá. Fin navíc začíná kupit chyby, což u něj nebývalo zvykem. Poslední dva závody jsou toho jasným důkazem. Seveřan měl ideální možnost k tomu, aby snížil Hamiltonův náskok na čele mistrovství, avšak stal se úplný opak a po dvou chybách je to naopak Bottas, kdo se musí bránit nátlaku třetího v pořadí Maxe Verstappena.
„Je jasné, že když jste v takové situaci a chcete dál působit v F1, musíte mít připraveny záložní plány. Snažím se na to tvrdě tlačit a využívat každé příležitosti, která se naskytne. Rozhodně to nechci pokazit, tak jako v Maďarsku nebo Německu, ale někdy to tak zkrátka chodí. Je však jasné, že z hlediska smlouvy vám takové věci nikdy nepomohou,“ říká finský pilot.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.