Piloti Haasu to ve Velké ceně Německa ve vzájemném souboji opět přepískli, když ve vlásence znovu došlo ke kontaktu. Naštěstí bez vážnějšího poškození dojeli do cíle a oba bodovali, šéf týmu Günther Steiner byl ale i tak pěkně rozzlobený.
Když spolu bojovali v 56. kole o pozici, tak se Grosjean s Magnussenem znovu dotkli. Přitom o 2 týdny dříve kvůli vzájemnému kontaktu museli oba odstoupit hned v úvodu Velké ceny Británie.
Steiner tehdy zuřil a uvedl, že již další kontakt nechce vidět - dochází k nim letos téměř v každém podniku. Proto nyní bude v dalších závodech připravený "jim říkat, co mají dělat."
"Musím si to ještě promyslet, ale moc možností nezbývá. V určitou chvíli k tomu musíte přistoupit," popisuje možnost zavedení týmové režie, kdy by spolu jejich jezdci nemohli bojovat.
Oh no, not again HAAS 😩#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/JmewWqXx6a
— Formula 1 (@F1) July 30, 2019"Normálně se tomu snažím vyhnout, jelikož víte, že mám rád závodění. Myslím, že to je to, co bychom měli dělat. Jenže když se to obrací proti vám, tak to nemůžu nechat pokračovat," obhajuje šéf Haasu svou myšlenku.
"Dnes jsme měli štěstí, že se nic nestalo, oba dojeli do cíle, ale opět k tomu může dojít," vzpomíná na vzájemné vyřazení obou vozů před 2 týdny.
Se svými piloty proto hodlá tento týden před Velkou cenou Maďarska promluvit. "Ještě jsem to pořádně neviděl, chci si to důkladně prohlédnout a vychladnout. Pak se podívám na to, co udělám."
P7 and double points finish for @HaasF1Team 💯✔️💪#r8g #GermanGP #F1 pic.twitter.com/zN3edVyk7d
— Romain Grosjean (@RGrosjean) July 28, 2019Grosjean při dotazu na včerejší incident jen odsekl: "Nebudu to komentovat. Měli jsme štěstí." V padoku se přitom spekuluje o tom, že po letní přestávce budou tým muset opustit právě Francouz.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.