Nico Rosberg se zmínil, že by Valtterimu Bottasovi mohla pomoci spolupráce s mentálním koučem. Jaký názor na to má finský pilot?
Valtteri Bottas nyní zažívá stejnou situaci ve které byl dříve Nico Rosberg. Němec sváděl v Mercedesu proti Lewisovi Hamiltonovi bitvy o titul mistra světa mezi lety 2014 až 2016. Během úvodních dvou zmíněných sezon vždy prohrál, úspěšný byl až na třetí pokus, tedy roku 2016.
Následně svoji kariéru ukončil s tím, že se chce více věnovat své rodině. Po zisku mistrovského titulu se Rosberg nechal slyšel, že lví zásluhu na něm má i pravidelná spolupráce s psychologem a mentálním koučem. Nabízí se tak otázka, zda by něco podobného nepomohlo i Bottasovi, neboť sám Rosberg mu tuto možnost v Silverstone předestřel.
„Nemyslím si, že by to bylo něco pro mě. Každý člověk je individuální, někdo potřebuje vnější podporu, já mám kolem sebe spoustu lidí a přátel s kterými můžu mluvit, když je potřeba," říká pilot Mercedesu. Zároveň se nechal slyšet, že právě tohle, tedy podpora od přátel a rodiny je ta kterou upřednostňuje. „Pro mě je muž v zrcadle ten, který dává odpovědi. Když mám pochybnosti nebo zažívám těžké časy, řeším to sám se sebou.“
„Jak jsem už řekl, je to docela individuální. Když se podíváte na jiné sporty, jsou tací, kteří psychology využívají, a naopak jsou tací, kteří nikoliv. Já jsem Valtteri, nejsem Nico, já sám vím, co v mém případě funguje nejlépe,“ praví Bottas a pokračuje: „Nepřemýšlel jsem o tom, že bych se Rosberga zeptal na to, jak Lewise porazit. Jsem připravený následovat svou vlastní cestu.“
Devětadvacetiletý závodník dále hovořil v tom smyslu, že Hamilton je jeden z nejlepších jezdců všech dob, proto ze sebe musí dostat vždy to nejlepší, aby jej dokázal porazit. Zároveň přiznal, že soupeření se zkušeným Britem ho posunulo až na hranice, o kterých dříve nevěděl.
Valtteri Bottas momentálně okupuje v šampionátu druhou pozici, když získal 189 bodů. Na první místo, jenž patří jeho stájovému kolegovi má ztrátu 39 bodíků.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.