Nico Rosberg se zmínil, že by Valtterimu Bottasovi mohla pomoci spolupráce s mentálním koučem. Jaký názor na to má finský pilot?
Valtteri Bottas nyní zažívá stejnou situaci ve které byl dříve Nico Rosberg. Němec sváděl v Mercedesu proti Lewisovi Hamiltonovi bitvy o titul mistra světa mezi lety 2014 až 2016. Během úvodních dvou zmíněných sezon vždy prohrál, úspěšný byl až na třetí pokus, tedy roku 2016.
Následně svoji kariéru ukončil s tím, že se chce více věnovat své rodině. Po zisku mistrovského titulu se Rosberg nechal slyšel, že lví zásluhu na něm má i pravidelná spolupráce s psychologem a mentálním koučem. Nabízí se tak otázka, zda by něco podobného nepomohlo i Bottasovi, neboť sám Rosberg mu tuto možnost v Silverstone předestřel.
„Nemyslím si, že by to bylo něco pro mě. Každý člověk je individuální, někdo potřebuje vnější podporu, já mám kolem sebe spoustu lidí a přátel s kterými můžu mluvit, když je potřeba," říká pilot Mercedesu. Zároveň se nechal slyšet, že právě tohle, tedy podpora od přátel a rodiny je ta kterou upřednostňuje. „Pro mě je muž v zrcadle ten, který dává odpovědi. Když mám pochybnosti nebo zažívám těžké časy, řeším to sám se sebou.“
„Jak jsem už řekl, je to docela individuální. Když se podíváte na jiné sporty, jsou tací, kteří psychology využívají, a naopak jsou tací, kteří nikoliv. Já jsem Valtteri, nejsem Nico, já sám vím, co v mém případě funguje nejlépe,“ praví Bottas a pokračuje: „Nepřemýšlel jsem o tom, že bych se Rosberga zeptal na to, jak Lewise porazit. Jsem připravený následovat svou vlastní cestu.“
Devětadvacetiletý závodník dále hovořil v tom smyslu, že Hamilton je jeden z nejlepších jezdců všech dob, proto ze sebe musí dostat vždy to nejlepší, aby jej dokázal porazit. Zároveň přiznal, že soupeření se zkušeným Britem ho posunulo až na hranice, o kterých dříve nevěděl.
Valtteri Bottas momentálně okupuje v šampionátu druhou pozici, když získal 189 bodů. Na první místo, jenž patří jeho stájovému kolegovi má ztrátu 39 bodíků.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.