Nico Rosberg se zmínil, že by Valtterimu Bottasovi mohla pomoci spolupráce s mentálním koučem. Jaký názor na to má finský pilot?
Valtteri Bottas nyní zažívá stejnou situaci ve které byl dříve Nico Rosberg. Němec sváděl v Mercedesu proti Lewisovi Hamiltonovi bitvy o titul mistra světa mezi lety 2014 až 2016. Během úvodních dvou zmíněných sezon vždy prohrál, úspěšný byl až na třetí pokus, tedy roku 2016.
Následně svoji kariéru ukončil s tím, že se chce více věnovat své rodině. Po zisku mistrovského titulu se Rosberg nechal slyšel, že lví zásluhu na něm má i pravidelná spolupráce s psychologem a mentálním koučem. Nabízí se tak otázka, zda by něco podobného nepomohlo i Bottasovi, neboť sám Rosberg mu tuto možnost v Silverstone předestřel.
„Nemyslím si, že by to bylo něco pro mě. Každý člověk je individuální, někdo potřebuje vnější podporu, já mám kolem sebe spoustu lidí a přátel s kterými můžu mluvit, když je potřeba," říká pilot Mercedesu. Zároveň se nechal slyšet, že právě tohle, tedy podpora od přátel a rodiny je ta kterou upřednostňuje. „Pro mě je muž v zrcadle ten, který dává odpovědi. Když mám pochybnosti nebo zažívám těžké časy, řeším to sám se sebou.“
„Jak jsem už řekl, je to docela individuální. Když se podíváte na jiné sporty, jsou tací, kteří psychology využívají, a naopak jsou tací, kteří nikoliv. Já jsem Valtteri, nejsem Nico, já sám vím, co v mém případě funguje nejlépe,“ praví Bottas a pokračuje: „Nepřemýšlel jsem o tom, že bych se Rosberga zeptal na to, jak Lewise porazit. Jsem připravený následovat svou vlastní cestu.“
Devětadvacetiletý závodník dále hovořil v tom smyslu, že Hamilton je jeden z nejlepších jezdců všech dob, proto ze sebe musí dostat vždy to nejlepší, aby jej dokázal porazit. Zároveň přiznal, že soupeření se zkušeným Britem ho posunulo až na hranice, o kterých dříve nevěděl.
Valtteri Bottas momentálně okupuje v šampionátu druhou pozici, když získal 189 bodů. Na první místo, jenž patří jeho stájovému kolegovi má ztrátu 39 bodíků.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.