Fernando Alonso prozradil, že když se Nico Rosberg překvapivě rozhodl ukončit svou kariéru hned po zisku mistrovského titulu, tak o svém možném přestupu jednal se sportovním ředitelem Mercedesu Totem Wolffem. Ten se ale nakonec rozhodl dát prostor svému svěřenci Valtterimu Bottasovi.
V období, kdy se Hondě nedařilo připravit konkurenceschopnou pohonnou jednotku a kariéra Alonsa u McLarenu stagnovala, se rozhodl zavolat šéfovi dominantního týmu F1.
"V minulosti jsem měl kontakt s Mercedesem," potvrzuje španělský pilot, jemuž se o víkendu podařilo s Toyotou zvítězit v Le Mans a ovládnout vytrvalostní šampionát WEC. "Už v roce 2016, kdy se Nico Rosberg rozhodl odejít, jsem hovořil s Totem Wolffem, ale nakonec jsme se nikdy definitivně nedohodli. Byl jsem u McLarenu a nebylo to jednoduché nalézt řešení."
Místo spojení s jeho bývalým týmovým kolegou zůstal u McLarenu, sedačky u Stříbrných šípů se dočkal Bottas, jenž si ji drží dodnes, byť stále zůstává ve stínu Hamiltona.
Alonso svůj návrat do F1 příští rok nevylučuje: "Jsem otevřený vůči zajímavým nabídkám. Pokud se rozhodnu vrátit do F1, pak pouze tehdy, budu-li mít reálnou šanci na vítězství v mistrovství světa. Nemám zájem o projekty, které začínají od nuly. Chci hned vítězné auto," klade si podmínky.
"Nechci v budoucnu ničemu zavírat dveře. Auta hodně miluji. V F1 nezávodím, ale každý víkend končím s volantem v rukou. Pořád chci vyhrát Trojkorunu. Zatím se to povedlo pouze Grahamovi Hillovi a dokázat to dnes, v moderní éře, to by byla skvělá věc," pokračuje 37letý Alonso.
I když dosáhl pouze na 2 mistrovské tituly, tak ve opakuje, že ve své kariéře ničeho nelituje: "F1 se pohybuje v cyklech: v některých letech dominoval Red Bull, jindy Mercedes, pak Williams, Ferrari či McLaren. Existuje pět či šest špičkových týmů, které zažily období dominance. Je těžké předvídat, který je pro daný rok ten správný, do kterého přestoupit."
"Stále se cítím být šťastný, i když jsem někdy to vítězné auto neměl. Dvakrát jsem byl velmi blízko titulu, ale dva už jsem vyhrál. Existují talentovaní piloti, kteří nikdy neměli šanci jej získat. Když se ohlédnete zpět za kariérami jezdců, tak vždy musíte učinit rozhodnutí, ale nedokážete předvídat budoucnost. Takže to je OK. Ničeho nelituji, protože jsem dělal to, co podle mě v té době bylo správné," popisuje zkušený jezdec.
Při dotazu na radu svému bývalému zaměstnavateli - Ferrari, jež se letos trápí, protože pořád zaostává za Mercedesem, Alonso uvedl: "Trpělivost. Není to jednoduché, když se od vás každý víkend očekává vítězství - a Ferrari je nejznámějším a nejoblíbenějším týmem na světě."
"Když jsem za něj jezdil, tak nám scházely schopnosti a technické zdroje, ale byli jsme konkurenceschopní. Nyní mají velmi konkurenceschopné auto, ale prostředí příliš velkého tlaku moc nepomáhá. A Mercedes je navíc velmi silný," dodává Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.