Fernando Alonso prozradil, že když se Nico Rosberg překvapivě rozhodl ukončit svou kariéru hned po zisku mistrovského titulu, tak o svém možném přestupu jednal se sportovním ředitelem Mercedesu Totem Wolffem. Ten se ale nakonec rozhodl dát prostor svému svěřenci Valtterimu Bottasovi.
V období, kdy se Hondě nedařilo připravit konkurenceschopnou pohonnou jednotku a kariéra Alonsa u McLarenu stagnovala, se rozhodl zavolat šéfovi dominantního týmu F1.
"V minulosti jsem měl kontakt s Mercedesem," potvrzuje španělský pilot, jemuž se o víkendu podařilo s Toyotou zvítězit v Le Mans a ovládnout vytrvalostní šampionát WEC. "Už v roce 2016, kdy se Nico Rosberg rozhodl odejít, jsem hovořil s Totem Wolffem, ale nakonec jsme se nikdy definitivně nedohodli. Byl jsem u McLarenu a nebylo to jednoduché nalézt řešení."
Místo spojení s jeho bývalým týmovým kolegou zůstal u McLarenu, sedačky u Stříbrných šípů se dočkal Bottas, jenž si ji drží dodnes, byť stále zůstává ve stínu Hamiltona.
Alonso svůj návrat do F1 příští rok nevylučuje: "Jsem otevřený vůči zajímavým nabídkám. Pokud se rozhodnu vrátit do F1, pak pouze tehdy, budu-li mít reálnou šanci na vítězství v mistrovství světa. Nemám zájem o projekty, které začínají od nuly. Chci hned vítězné auto," klade si podmínky.
"Nechci v budoucnu ničemu zavírat dveře. Auta hodně miluji. V F1 nezávodím, ale každý víkend končím s volantem v rukou. Pořád chci vyhrát Trojkorunu. Zatím se to povedlo pouze Grahamovi Hillovi a dokázat to dnes, v moderní éře, to by byla skvělá věc," pokračuje 37letý Alonso.
I když dosáhl pouze na 2 mistrovské tituly, tak ve opakuje, že ve své kariéře ničeho nelituje: "F1 se pohybuje v cyklech: v některých letech dominoval Red Bull, jindy Mercedes, pak Williams, Ferrari či McLaren. Existuje pět či šest špičkových týmů, které zažily období dominance. Je těžké předvídat, který je pro daný rok ten správný, do kterého přestoupit."
"Stále se cítím být šťastný, i když jsem někdy to vítězné auto neměl. Dvakrát jsem byl velmi blízko titulu, ale dva už jsem vyhrál. Existují talentovaní piloti, kteří nikdy neměli šanci jej získat. Když se ohlédnete zpět za kariérami jezdců, tak vždy musíte učinit rozhodnutí, ale nedokážete předvídat budoucnost. Takže to je OK. Ničeho nelituji, protože jsem dělal to, co podle mě v té době bylo správné," popisuje zkušený jezdec.
Při dotazu na radu svému bývalému zaměstnavateli - Ferrari, jež se letos trápí, protože pořád zaostává za Mercedesem, Alonso uvedl: "Trpělivost. Není to jednoduché, když se od vás každý víkend očekává vítězství - a Ferrari je nejznámějším a nejoblíbenějším týmem na světě."
"Když jsem za něj jezdil, tak nám scházely schopnosti a technické zdroje, ale byli jsme konkurenceschopní. Nyní mají velmi konkurenceschopné auto, ale prostředí příliš velkého tlaku moc nepomáhá. A Mercedes je navíc velmi silný," dodává Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.