Pirelli moc nechápe stížností týmů na letošní specifikace pneumatik, se kterými se jim pracuje hůře, a jsou pro ně obtížnější na pochopení. Kritizovaný provozní rámec se podle výrobce totiž oproti loňsku nezměnil.
Stížností týmů - úzké pracovní rozpětí, rozhoduje každý °CNapříklad Haas kolísavost své formy přičítá "černému zlatu." V kvalifikacích je na tom výborně, v závodě se ale pak postupně polem propadá dozadu. Hodně se proto soustřední na porozumění letošním pneumatikám, což je podle něj klíčem ke konkurenceschopnosti.
Podle Günthera Steinera mají pneumatiky letos příliš velký dopad na pořadí týmu. Tenčí běhoun, který letos obsahuje o 25 % méně gumy, aby se zabránilo jejich přehřívání, pilotům podle něj stěžuje udržení tepla v letošních konstrukcích.
"Utrácíme miliony a miliony za vývoj těchto aut, a pak když se dostanou mimo provozní rámec pneumatik, tak najednou nemůžou jezdit. Neobviňuji čistě Pirelli. Viním také nás, protože některé týmy je dokáží přimět k fungování. Obecně to ale není správné. Po závodě bychom se neměli bavit o tom, jestli vaše pneumatiky fungovaly či nikoliv," stěžuje si šéf Haasu.
Směsi se nezměnily, pracovní rozpětí je stejné, argumentuje PirelliPirelli ale nechápe, proč si týmy letos stěžují na to, že se jim s pneumatikami pracuje hůře. Jejich provozní rámec podle Maria Isoly navíc není užší než loni: "Pokud hovoříme o šíři pracovního rámce, tak jsem letos zaslechl některé komentáře, že je letos užší. To lze těžko potvrdit."
"To, co nazýváme C3 a C4, jsou dvě směsi, které jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Samozřejmě, že pracovní rámce je funkce směsi, takže se stejnou směsí máme stejný pracovní rámec. Nechci tvrdit, že je širší, ale můžu říct, že je díky snížení tloušťky běhounu můžou používat při vyšších teplotách. Nemůžeme však říct, že je pracovní rámec užší," vysvětluje šéf Pirelli.
"V Baku jsme provedli zpětné srovnání u některých týmů používajících C5 a hyper-měkkou směs. A šlo jasně vidět, že u hyper-měkké se objevilo drolení, zatímco u C5 směsi bylo nižší. Proto nechápu, jak můžeme hovořit o užším provozním rámci," kroutí hlavou Isola.
"Požadavkům týmů klidně vyhovíme"Pirelli si podle něj vždy rádo vyslechne názory týmů na možná vylepšení. Podle něj v budoucnu klidně přijdou ještě s širším pracovním rozpětím u svých pneumatik.
"Samozřejmě beru od týmu jakýkoliv komentář, protože ať už je provozní rozpětí užší či nikoli, žádají o širší. Výsledkem je, že podle nich je úzké. Je jasné, že u budoucích směsi musíme zapracovat na širším pracovním rozpětí," pokračuje.
"Samozřejmě, že jsme ve fázi návrhu nových pneumatik pro rok 2020 a také pro rok 2021, kdy mají být zakázány zahřívací deky, proto měníme náš přístup k návrhu směsí. Testujeme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle. A vyhodnotíme, jestli chceme v roce 2020 zavést něco nového a zároveň otestovali něco pro rok 2021," dodává Isola.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.