Pirelli moc nechápe stížností týmů na letošní specifikace pneumatik, se kterými se jim pracuje hůře, a jsou pro ně obtížnější na pochopení. Kritizovaný provozní rámec se podle výrobce totiž oproti loňsku nezměnil.
Stížností týmů - úzké pracovní rozpětí, rozhoduje každý °CNapříklad Haas kolísavost své formy přičítá "černému zlatu." V kvalifikacích je na tom výborně, v závodě se ale pak postupně polem propadá dozadu. Hodně se proto soustřední na porozumění letošním pneumatikám, což je podle něj klíčem ke konkurenceschopnosti.
Podle Günthera Steinera mají pneumatiky letos příliš velký dopad na pořadí týmu. Tenčí běhoun, který letos obsahuje o 25 % méně gumy, aby se zabránilo jejich přehřívání, pilotům podle něj stěžuje udržení tepla v letošních konstrukcích.
"Utrácíme miliony a miliony za vývoj těchto aut, a pak když se dostanou mimo provozní rámec pneumatik, tak najednou nemůžou jezdit. Neobviňuji čistě Pirelli. Viním také nás, protože některé týmy je dokáží přimět k fungování. Obecně to ale není správné. Po závodě bychom se neměli bavit o tom, jestli vaše pneumatiky fungovaly či nikoliv," stěžuje si šéf Haasu.
Směsi se nezměnily, pracovní rozpětí je stejné, argumentuje PirelliPirelli ale nechápe, proč si týmy letos stěžují na to, že se jim s pneumatikami pracuje hůře. Jejich provozní rámec podle Maria Isoly navíc není užší než loni: "Pokud hovoříme o šíři pracovního rámce, tak jsem letos zaslechl některé komentáře, že je letos užší. To lze těžko potvrdit."
"To, co nazýváme C3 a C4, jsou dvě směsi, které jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Samozřejmě, že pracovní rámce je funkce směsi, takže se stejnou směsí máme stejný pracovní rámec. Nechci tvrdit, že je širší, ale můžu říct, že je díky snížení tloušťky běhounu můžou používat při vyšších teplotách. Nemůžeme však říct, že je pracovní rámec užší," vysvětluje šéf Pirelli.
"V Baku jsme provedli zpětné srovnání u některých týmů používajících C5 a hyper-měkkou směs. A šlo jasně vidět, že u hyper-měkké se objevilo drolení, zatímco u C5 směsi bylo nižší. Proto nechápu, jak můžeme hovořit o užším provozním rámci," kroutí hlavou Isola.
"Požadavkům týmů klidně vyhovíme"Pirelli si podle něj vždy rádo vyslechne názory týmů na možná vylepšení. Podle něj v budoucnu klidně přijdou ještě s širším pracovním rozpětím u svých pneumatik.
"Samozřejmě beru od týmu jakýkoliv komentář, protože ať už je provozní rozpětí užší či nikoli, žádají o širší. Výsledkem je, že podle nich je úzké. Je jasné, že u budoucích směsi musíme zapracovat na širším pracovním rozpětí," pokračuje.
"Samozřejmě, že jsme ve fázi návrhu nových pneumatik pro rok 2020 a také pro rok 2021, kdy mají být zakázány zahřívací deky, proto měníme náš přístup k návrhu směsí. Testujeme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle. A vyhodnotíme, jestli chceme v roce 2020 zavést něco nového a zároveň otestovali něco pro rok 2021," dodává Isola.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.