Již jsme vás informovali o rozhodnutí Ferrari urychleně nasadit novou specifikaci jejich pohonné jednotky a to s měsíčním předstihem. Avšak toto se bude týkat pouze tovární stáje, jejich zákazníci zatím pojedou se stávajícími motory.
Ferrari ztrácí po čtyřech úvodních závodech na Mercedes již alarmujících 74 bodů a není divu, že v Maranellu bijí na poplach. Reakcí na dosavadní vývoj sezóny je urychlené nasazení nové specifikace pohonné jednotky, se kterou nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc již do závodu v Barceloně.
Přitom bývá spíše obvyklé ponechávat výraznější upgrade motoru až na období kolem VC Kanady. Nicméně z potenciálně vyššího výkonu nových pohonných jednotek budou na katalánském okruhu těžit pouze tovární piloti. Jejich odběratelé Haas a Alfa Romeo budou závodit se současnou specifikací motoru.
"Nebudeme ho moci mít," říká Guenther Steiner, šéf stáje Haas. "Pouze jsem zaslechl, co dělají, nevěděl jsem, co dělají, protože jak možná víte, oni mi neříkají, co dělají. V tuto chvíli si myslím, že je v plánu nasidit tento motor buď v Monte Carlu nebo v Kanadě."
"Loni jsme ho myslím nasadili před nimi," říká pro RaceFans ohledně toho, zda se mění pravidla mezi dodavatelem a zákazníkem. "Bylo to přesně obráceně a všichni říkali 'Proč byste to dělali?'. Provést to ve stejnou dobu je vždycky pro ně velmi náročné po logistické stránce, takže ať už z tohoto nebo jiného důvodu, v závislosti na upgradu, se nás dotázali, zda je to pro nás v pohodě a my s tím nemáme problém. Potřebují hospodařit s motorem, s nájezdem a s tím vším, není důvod, abychom do toho zasahovali, takže jsme docela spokojeni s tím, co nám navrhli."
A nejde jenom o samotnou pohonnou jednotku, ale také o palivo Shellu, které Haas v roli zákazníka využívá. Jedná se totiž o odlišnou specifikaci produktu, kterým je zásobována italská stáj. "Je to prostě rozhodnutí, které jsme učinili - tak to je, nic za tím nehledejte," dodává šéf amerického týmu. "Je to jen trošku odlišná specifikaci, nic v tom není."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.