Již jsme vás informovali o rozhodnutí Ferrari urychleně nasadit novou specifikaci jejich pohonné jednotky a to s měsíčním předstihem. Avšak toto se bude týkat pouze tovární stáje, jejich zákazníci zatím pojedou se stávajícími motory.
Ferrari ztrácí po čtyřech úvodních závodech na Mercedes již alarmujících 74 bodů a není divu, že v Maranellu bijí na poplach. Reakcí na dosavadní vývoj sezóny je urychlené nasazení nové specifikace pohonné jednotky, se kterou nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc již do závodu v Barceloně.
Přitom bývá spíše obvyklé ponechávat výraznější upgrade motoru až na období kolem VC Kanady. Nicméně z potenciálně vyššího výkonu nových pohonných jednotek budou na katalánském okruhu těžit pouze tovární piloti. Jejich odběratelé Haas a Alfa Romeo budou závodit se současnou specifikací motoru.
"Nebudeme ho moci mít," říká Guenther Steiner, šéf stáje Haas. "Pouze jsem zaslechl, co dělají, nevěděl jsem, co dělají, protože jak možná víte, oni mi neříkají, co dělají. V tuto chvíli si myslím, že je v plánu nasidit tento motor buď v Monte Carlu nebo v Kanadě."
"Loni jsme ho myslím nasadili před nimi," říká pro RaceFans ohledně toho, zda se mění pravidla mezi dodavatelem a zákazníkem. "Bylo to přesně obráceně a všichni říkali 'Proč byste to dělali?'. Provést to ve stejnou dobu je vždycky pro ně velmi náročné po logistické stránce, takže ať už z tohoto nebo jiného důvodu, v závislosti na upgradu, se nás dotázali, zda je to pro nás v pohodě a my s tím nemáme problém. Potřebují hospodařit s motorem, s nájezdem a s tím vším, není důvod, abychom do toho zasahovali, takže jsme docela spokojeni s tím, co nám navrhli."
A nejde jenom o samotnou pohonnou jednotku, ale také o palivo Shellu, které Haas v roli zákazníka využívá. Jedná se totiž o odlišnou specifikaci produktu, kterým je zásobována italská stáj. "Je to prostě rozhodnutí, které jsme učinili - tak to je, nic za tím nehledejte," dodává šéf amerického týmu. "Je to jen trošku odlišná specifikaci, nic v tom není."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.