Již jsme vás informovali o rozhodnutí Ferrari urychleně nasadit novou specifikaci jejich pohonné jednotky a to s měsíčním předstihem. Avšak toto se bude týkat pouze tovární stáje, jejich zákazníci zatím pojedou se stávajícími motory.
Ferrari ztrácí po čtyřech úvodních závodech na Mercedes již alarmujících 74 bodů a není divu, že v Maranellu bijí na poplach. Reakcí na dosavadní vývoj sezóny je urychlené nasazení nové specifikace pohonné jednotky, se kterou nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc již do závodu v Barceloně.
Přitom bývá spíše obvyklé ponechávat výraznější upgrade motoru až na období kolem VC Kanady. Nicméně z potenciálně vyššího výkonu nových pohonných jednotek budou na katalánském okruhu těžit pouze tovární piloti. Jejich odběratelé Haas a Alfa Romeo budou závodit se současnou specifikací motoru.
"Nebudeme ho moci mít," říká Guenther Steiner, šéf stáje Haas. "Pouze jsem zaslechl, co dělají, nevěděl jsem, co dělají, protože jak možná víte, oni mi neříkají, co dělají. V tuto chvíli si myslím, že je v plánu nasidit tento motor buď v Monte Carlu nebo v Kanadě."
"Loni jsme ho myslím nasadili před nimi," říká pro RaceFans ohledně toho, zda se mění pravidla mezi dodavatelem a zákazníkem. "Bylo to přesně obráceně a všichni říkali 'Proč byste to dělali?'. Provést to ve stejnou dobu je vždycky pro ně velmi náročné po logistické stránce, takže ať už z tohoto nebo jiného důvodu, v závislosti na upgradu, se nás dotázali, zda je to pro nás v pohodě a my s tím nemáme problém. Potřebují hospodařit s motorem, s nájezdem a s tím vším, není důvod, abychom do toho zasahovali, takže jsme docela spokojeni s tím, co nám navrhli."
A nejde jenom o samotnou pohonnou jednotku, ale také o palivo Shellu, které Haas v roli zákazníka využívá. Jedná se totiž o odlišnou specifikaci produktu, kterým je zásobována italská stáj. "Je to prostě rozhodnutí, které jsme učinili - tak to je, nic za tím nehledejte," dodává šéf amerického týmu. "Je to jen trošku odlišná specifikaci, nic v tom není."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.