Již jsme vás informovali o rozhodnutí Ferrari urychleně nasadit novou specifikaci jejich pohonné jednotky a to s měsíčním předstihem. Avšak toto se bude týkat pouze tovární stáje, jejich zákazníci zatím pojedou se stávajícími motory.
Ferrari ztrácí po čtyřech úvodních závodech na Mercedes již alarmujících 74 bodů a není divu, že v Maranellu bijí na poplach. Reakcí na dosavadní vývoj sezóny je urychlené nasazení nové specifikace pohonné jednotky, se kterou nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc již do závodu v Barceloně.
Přitom bývá spíše obvyklé ponechávat výraznější upgrade motoru až na období kolem VC Kanady. Nicméně z potenciálně vyššího výkonu nových pohonných jednotek budou na katalánském okruhu těžit pouze tovární piloti. Jejich odběratelé Haas a Alfa Romeo budou závodit se současnou specifikací motoru.
"Nebudeme ho moci mít," říká Guenther Steiner, šéf stáje Haas. "Pouze jsem zaslechl, co dělají, nevěděl jsem, co dělají, protože jak možná víte, oni mi neříkají, co dělají. V tuto chvíli si myslím, že je v plánu nasidit tento motor buď v Monte Carlu nebo v Kanadě."
"Loni jsme ho myslím nasadili před nimi," říká pro RaceFans ohledně toho, zda se mění pravidla mezi dodavatelem a zákazníkem. "Bylo to přesně obráceně a všichni říkali 'Proč byste to dělali?'. Provést to ve stejnou dobu je vždycky pro ně velmi náročné po logistické stránce, takže ať už z tohoto nebo jiného důvodu, v závislosti na upgradu, se nás dotázali, zda je to pro nás v pohodě a my s tím nemáme problém. Potřebují hospodařit s motorem, s nájezdem a s tím vším, není důvod, abychom do toho zasahovali, takže jsme docela spokojeni s tím, co nám navrhli."
A nejde jenom o samotnou pohonnou jednotku, ale také o palivo Shellu, které Haas v roli zákazníka využívá. Jedná se totiž o odlišnou specifikaci produktu, kterým je zásobována italská stáj. "Je to prostě rozhodnutí, které jsme učinili - tak to je, nic za tím nehledejte," dodává šéf amerického týmu. "Je to jen trošku odlišná specifikaci, nic v tom není."
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.