Haas chce být na počátku letošní sezóny ve vývoji agresivnější a stavět na dobrých výkonech z prvního závodu. Kvůli novým pravidlům podle něj týmy mohou dosahovat větších pokroků.
Americký tým dosáhl v GP Austrálie na šestou příčku a odvezl si 8 bodů. Prokázal dobrou formu a skončil jako nejlepší tým ze středu pole za velkou trojicí v podobě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Letos by si svou formu rád udržel po celou sezónu.
"Tento rok musíte změnit přístup, protože s novými pravidly lze dosáhnout u vylepšení větších zisků. Protože je všechno nové, tak máte na počátku silnější potenciál na vyšší zisky," popisuje Günther Steiner, jejichž Haas pohání motor Ferrari.
"Našim plánem je přivézt vylepšení do Barcelony. Myslím, že to mají v plánu všichni, protože existuje slušný potenciál na zlepšení vozu za kratší čas. Ovoce totiž visí níže, když je auto vyvíjeno první rok," pokračuje Steiner. I když se GP Španělska pojede až v květnu, tak dříve významnější novinky u konkurence moc nečeká.
Alespoň ne tento víkend: "Nemyslím si, že do Bahrajnu někdo přiveze větší vylepšení. Podle mě začne válka ve vylepšeních v Barceloně. Všichni tedy pracují na vylepšeních. A zlepšujeme i my. V tomto ohledu jsem pozitivní."
Po výkonech v Austrálii tedy šéf Haasu očekává dobrý rok: "Někdy máte auto, které dokáže zajet kolo, když všechno klapne, což je fantastické. Tohle auto se zdá být dobré pořád, navíc je velmi solidní. Piloti ho mají rádi, vyvážení je dobré - je pořád stejné. Doufejme, že ho takto udržíme."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.