Haas chce být na počátku letošní sezóny ve vývoji agresivnější a stavět na dobrých výkonech z prvního závodu. Kvůli novým pravidlům podle něj týmy mohou dosahovat větších pokroků.
Americký tým dosáhl v GP Austrálie na šestou příčku a odvezl si 8 bodů. Prokázal dobrou formu a skončil jako nejlepší tým ze středu pole za velkou trojicí v podobě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Letos by si svou formu rád udržel po celou sezónu.
"Tento rok musíte změnit přístup, protože s novými pravidly lze dosáhnout u vylepšení větších zisků. Protože je všechno nové, tak máte na počátku silnější potenciál na vyšší zisky," popisuje Günther Steiner, jejichž Haas pohání motor Ferrari.
"Našim plánem je přivézt vylepšení do Barcelony. Myslím, že to mají v plánu všichni, protože existuje slušný potenciál na zlepšení vozu za kratší čas. Ovoce totiž visí níže, když je auto vyvíjeno první rok," pokračuje Steiner. I když se GP Španělska pojede až v květnu, tak dříve významnější novinky u konkurence moc nečeká.
Alespoň ne tento víkend: "Nemyslím si, že do Bahrajnu někdo přiveze větší vylepšení. Podle mě začne válka ve vylepšeních v Barceloně. Všichni tedy pracují na vylepšeních. A zlepšujeme i my. V tomto ohledu jsem pozitivní."
Po výkonech v Austrálii tedy šéf Haasu očekává dobrý rok: "Někdy máte auto, které dokáže zajet kolo, když všechno klapne, což je fantastické. Tohle auto se zdá být dobré pořád, navíc je velmi solidní. Piloti ho mají rádi, vyvážení je dobré - je pořád stejné. Doufejme, že ho takto udržíme."
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.