McLaren v úvodním dnu předsezónních testů nestačil pouze na Ferrari. Carlos Sainz kromě solidní rychlosti navíc zvládl 553 kilometrů a ocenil tvrdou práci svého týmu. Na čem v pondělí pracoval a proč zůstal odpoledne stát na trati?
Španěl byl s vozem MCL34 vůbec prvním, kdo se v 9:00 ukázal na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Se svým časem 1:18,558 ztratil na Sebastiana Vettela s Ferrari 0,397 vteřiny, ten ho ale dosáhl na tvrdších pneumatikách C3.
McLaren "v rychlém sledu dokončil nezbytné instalace a systémové kontroly, než se přesunul ke korelaci aerodynamiky zaznamenávání dat." Odpoledne však Sainz náhle zastavil na dráze - hlásil, že přišel o pohon. Co ale bylo skutečným problémem? "Uvolněný kabel," upřesňuje tým.
To rychle opravil a mladý pilot se brzy vrátil na trať, aby pokračoval v testovacím programu. V pondělí tedy zvládli dokončit vše, co měli ve svém plánu, což se stáji z Wokingu již několik sezón nepovedlo.
"Vypadá to, že se naše tvrdá práce dnes vyplatila. Šlo o velmi pozitivní start, jelikož jsme dokázali jezdit bez větších potíží, trochu si hrát s nastavením auta a získat data pro analýzu. Všichni odvedli dobrou práci, protože 119 kol první den je slušným pokrokem," hodnotí Sainz.
"Stále máme prostor pro zlepšování auta. Po dnešní práci máme jasnější představu o směru, který chceme vyzkoušet. Teď máme informace pro silný rozbor, takže budeme pokračovat v práci a posuneme se dál," pokračuje Španěl, jenž v úterý přenechá vůz svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi.
Šéf týmu Gil de Ferran hodnotí: "Dnes šlo o pozitivní den, kdy jsme dokončili téměř všechny testy, které jsme plánovali, a měli velmi málo problémů, jež jsme museli řešit.
Carlos se v týmu velmi dobře aklimatizuje. Po tvrdé práci všech během zimy jde o velmi uspokojující výsledek, když vezmeme v potaz, že jde o jeho oficiálně první den roku 2019 v roli jezdce McLarenu, že jsme ujeli velkou vzdálenost, a to bez problémů. Celkově dnes šlo ov velmi dobrý první krok našeho týmu v roce 2019."
A jak bude vypadat u McLarenu druhý den? "Bude to podobné. Máme pro Landa sepsaný rozsáhlý plán, když s MCL bude jezdit poprvé." Testování v Barceloně začíná v 9:00 a končí v 18:00 h, obědová přestávka je plánována od 13 do 14 hod.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.