McLaren v úvodním dnu předsezónních testů nestačil pouze na Ferrari. Carlos Sainz kromě solidní rychlosti navíc zvládl 553 kilometrů a ocenil tvrdou práci svého týmu. Na čem v pondělí pracoval a proč zůstal odpoledne stát na trati?
Španěl byl s vozem MCL34 vůbec prvním, kdo se v 9:00 ukázal na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Se svým časem 1:18,558 ztratil na Sebastiana Vettela s Ferrari 0,397 vteřiny, ten ho ale dosáhl na tvrdších pneumatikách C3.
McLaren "v rychlém sledu dokončil nezbytné instalace a systémové kontroly, než se přesunul ke korelaci aerodynamiky zaznamenávání dat." Odpoledne však Sainz náhle zastavil na dráze - hlásil, že přišel o pohon. Co ale bylo skutečným problémem? "Uvolněný kabel," upřesňuje tým.
To rychle opravil a mladý pilot se brzy vrátil na trať, aby pokračoval v testovacím programu. V pondělí tedy zvládli dokončit vše, co měli ve svém plánu, což se stáji z Wokingu již několik sezón nepovedlo.
"Vypadá to, že se naše tvrdá práce dnes vyplatila. Šlo o velmi pozitivní start, jelikož jsme dokázali jezdit bez větších potíží, trochu si hrát s nastavením auta a získat data pro analýzu. Všichni odvedli dobrou práci, protože 119 kol první den je slušným pokrokem," hodnotí Sainz.
"Stále máme prostor pro zlepšování auta. Po dnešní práci máme jasnější představu o směru, který chceme vyzkoušet. Teď máme informace pro silný rozbor, takže budeme pokračovat v práci a posuneme se dál," pokračuje Španěl, jenž v úterý přenechá vůz svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi.
Šéf týmu Gil de Ferran hodnotí: "Dnes šlo o pozitivní den, kdy jsme dokončili téměř všechny testy, které jsme plánovali, a měli velmi málo problémů, jež jsme museli řešit.
Carlos se v týmu velmi dobře aklimatizuje. Po tvrdé práci všech během zimy jde o velmi uspokojující výsledek, když vezmeme v potaz, že jde o jeho oficiálně první den roku 2019 v roli jezdce McLarenu, že jsme ujeli velkou vzdálenost, a to bez problémů. Celkově dnes šlo ov velmi dobrý první krok našeho týmu v roce 2019."
A jak bude vypadat u McLarenu druhý den? "Bude to podobné. Máme pro Landa sepsaný rozsáhlý plán, když s MCL bude jezdit poprvé." Testování v Barceloně začíná v 9:00 a končí v 18:00 h, obědová přestávka je plánována od 13 do 14 hod.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.