McLaren v úvodním dnu předsezónních testů nestačil pouze na Ferrari. Carlos Sainz kromě solidní rychlosti navíc zvládl 553 kilometrů a ocenil tvrdou práci svého týmu. Na čem v pondělí pracoval a proč zůstal odpoledne stát na trati?
Španěl byl s vozem MCL34 vůbec prvním, kdo se v 9:00 ukázal na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Se svým časem 1:18,558 ztratil na Sebastiana Vettela s Ferrari 0,397 vteřiny, ten ho ale dosáhl na tvrdších pneumatikách C3.
McLaren "v rychlém sledu dokončil nezbytné instalace a systémové kontroly, než se přesunul ke korelaci aerodynamiky zaznamenávání dat." Odpoledne však Sainz náhle zastavil na dráze - hlásil, že přišel o pohon. Co ale bylo skutečným problémem? "Uvolněný kabel," upřesňuje tým.
To rychle opravil a mladý pilot se brzy vrátil na trať, aby pokračoval v testovacím programu. V pondělí tedy zvládli dokončit vše, co měli ve svém plánu, což se stáji z Wokingu již několik sezón nepovedlo.
"Vypadá to, že se naše tvrdá práce dnes vyplatila. Šlo o velmi pozitivní start, jelikož jsme dokázali jezdit bez větších potíží, trochu si hrát s nastavením auta a získat data pro analýzu. Všichni odvedli dobrou práci, protože 119 kol první den je slušným pokrokem," hodnotí Sainz.
"Stále máme prostor pro zlepšování auta. Po dnešní práci máme jasnější představu o směru, který chceme vyzkoušet. Teď máme informace pro silný rozbor, takže budeme pokračovat v práci a posuneme se dál," pokračuje Španěl, jenž v úterý přenechá vůz svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi.
Šéf týmu Gil de Ferran hodnotí: "Dnes šlo o pozitivní den, kdy jsme dokončili téměř všechny testy, které jsme plánovali, a měli velmi málo problémů, jež jsme museli řešit.
Carlos se v týmu velmi dobře aklimatizuje. Po tvrdé práci všech během zimy jde o velmi uspokojující výsledek, když vezmeme v potaz, že jde o jeho oficiálně první den roku 2019 v roli jezdce McLarenu, že jsme ujeli velkou vzdálenost, a to bez problémů. Celkově dnes šlo ov velmi dobrý první krok našeho týmu v roce 2019."
A jak bude vypadat u McLarenu druhý den? "Bude to podobné. Máme pro Landa sepsaný rozsáhlý plán, když s MCL bude jezdit poprvé." Testování v Barceloně začíná v 9:00 a končí v 18:00 h, obědová přestávka je plánována od 13 do 14 hod.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.