McLaren v úvodním dnu předsezónních testů nestačil pouze na Ferrari. Carlos Sainz kromě solidní rychlosti navíc zvládl 553 kilometrů a ocenil tvrdou práci svého týmu. Na čem v pondělí pracoval a proč zůstal odpoledne stát na trati?
Španěl byl s vozem MCL34 vůbec prvním, kdo se v 9:00 ukázal na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Se svým časem 1:18,558 ztratil na Sebastiana Vettela s Ferrari 0,397 vteřiny, ten ho ale dosáhl na tvrdších pneumatikách C3.
McLaren "v rychlém sledu dokončil nezbytné instalace a systémové kontroly, než se přesunul ke korelaci aerodynamiky zaznamenávání dat." Odpoledne však Sainz náhle zastavil na dráze - hlásil, že přišel o pohon. Co ale bylo skutečným problémem? "Uvolněný kabel," upřesňuje tým.
To rychle opravil a mladý pilot se brzy vrátil na trať, aby pokračoval v testovacím programu. V pondělí tedy zvládli dokončit vše, co měli ve svém plánu, což se stáji z Wokingu již několik sezón nepovedlo.
"Vypadá to, že se naše tvrdá práce dnes vyplatila. Šlo o velmi pozitivní start, jelikož jsme dokázali jezdit bez větších potíží, trochu si hrát s nastavením auta a získat data pro analýzu. Všichni odvedli dobrou práci, protože 119 kol první den je slušným pokrokem," hodnotí Sainz.
"Stále máme prostor pro zlepšování auta. Po dnešní práci máme jasnější představu o směru, který chceme vyzkoušet. Teď máme informace pro silný rozbor, takže budeme pokračovat v práci a posuneme se dál," pokračuje Španěl, jenž v úterý přenechá vůz svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi.
Šéf týmu Gil de Ferran hodnotí: "Dnes šlo o pozitivní den, kdy jsme dokončili téměř všechny testy, které jsme plánovali, a měli velmi málo problémů, jež jsme museli řešit.
Carlos se v týmu velmi dobře aklimatizuje. Po tvrdé práci všech během zimy jde o velmi uspokojující výsledek, když vezmeme v potaz, že jde o jeho oficiálně první den roku 2019 v roli jezdce McLarenu, že jsme ujeli velkou vzdálenost, a to bez problémů. Celkově dnes šlo ov velmi dobrý první krok našeho týmu v roce 2019."
A jak bude vypadat u McLarenu druhý den? "Bude to podobné. Máme pro Landa sepsaný rozsáhlý plán, když s MCL bude jezdit poprvé." Testování v Barceloně začíná v 9:00 a končí v 18:00 h, obědová přestávka je plánována od 13 do 14 hod.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.