Americká stáj Formule 1 měla dnes jako první v tomto roce prezentaci, při níž odhalila své nové zbarvení - ze šedo-červené přechází na zlato-černou - a nového titulárního sponzora.
Haas bude nastupovat se stejnými jezdci jako v předchozích letech - s Romainem Grosjean a Kevinem Magnussenem, roli rezervního pilota plní Pietro Fittipaldi.
Nový je titulární sponzor - společnost Rich Energy vyrábějící energetické nápoje. Oficiální název se tedy mění na "Rich Energy Haas F1 Team." Černo-zlatá kombinace barev na voze dává vzpomenout na slavné JPS zbarvení Lotusu.
Během prezentace v Londýně tým sice v reálu použil starší monopost s novým křídlem, na počítačových renderech níže už ale ukazuje nový VF-19, který bude i letos pohánět motor Ferrari.
"Jde o část sezóny, kdy doufáte, že máte konstrukci správně a že budete hned konkurenceschopní. Nový vůz vypadá jedinečně - nejen pokud jde o barvy, ale také vzhledem k novým pravidlům. Snad ty konstrukční změny před rokem 2019 zlepší závodění na dráze a co víc, poskytnout nám příležitost udělat v každé velké ceně větší dojem," přeje si zakladatel Gene Haas.
Šéf týmu Günther Steiner dodává: "Je důležité, abychom jako tým pokračovali v pokrocích, v této sezóně tomu nebude jinak. Zatímco loni jsme předvedli zatím náš nejlepší výsledek, tak nám sezóna někdy ostře ukázala, že stále máme oblasti, na kterých musíme jako tým pracovat."
Fotografie:Technické specifikace Haasu VF-19: PDF
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.