Americká stáj Formule 1 měla dnes jako první v tomto roce prezentaci, při níž odhalila své nové zbarvení - ze šedo-červené přechází na zlato-černou - a nového titulárního sponzora.
Haas bude nastupovat se stejnými jezdci jako v předchozích letech - s Romainem Grosjean a Kevinem Magnussenem, roli rezervního pilota plní Pietro Fittipaldi.
Nový je titulární sponzor - společnost Rich Energy vyrábějící energetické nápoje. Oficiální název se tedy mění na "Rich Energy Haas F1 Team." Černo-zlatá kombinace barev na voze dává vzpomenout na slavné JPS zbarvení Lotusu.
Během prezentace v Londýně tým sice v reálu použil starší monopost s novým křídlem, na počítačových renderech níže už ale ukazuje nový VF-19, který bude i letos pohánět motor Ferrari.
"Jde o část sezóny, kdy doufáte, že máte konstrukci správně a že budete hned konkurenceschopní. Nový vůz vypadá jedinečně - nejen pokud jde o barvy, ale také vzhledem k novým pravidlům. Snad ty konstrukční změny před rokem 2019 zlepší závodění na dráze a co víc, poskytnout nám příležitost udělat v každé velké ceně větší dojem," přeje si zakladatel Gene Haas.
Šéf týmu Günther Steiner dodává: "Je důležité, abychom jako tým pokračovali v pokrocích, v této sezóně tomu nebude jinak. Zatímco loni jsme předvedli zatím náš nejlepší výsledek, tak nám sezóna někdy ostře ukázala, že stále máme oblasti, na kterých musíme jako tým pracovat."
Fotografie:Technické specifikace Haasu VF-19: PDF
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.