Americká stáj Formule 1 měla dnes jako první v tomto roce prezentaci, při níž odhalila své nové zbarvení - ze šedo-červené přechází na zlato-černou - a nového titulárního sponzora.
Haas bude nastupovat se stejnými jezdci jako v předchozích letech - s Romainem Grosjean a Kevinem Magnussenem, roli rezervního pilota plní Pietro Fittipaldi.
Nový je titulární sponzor - společnost Rich Energy vyrábějící energetické nápoje. Oficiální název se tedy mění na "Rich Energy Haas F1 Team." Černo-zlatá kombinace barev na voze dává vzpomenout na slavné JPS zbarvení Lotusu.
Během prezentace v Londýně tým sice v reálu použil starší monopost s novým křídlem, na počítačových renderech níže už ale ukazuje nový VF-19, který bude i letos pohánět motor Ferrari.
"Jde o část sezóny, kdy doufáte, že máte konstrukci správně a že budete hned konkurenceschopní. Nový vůz vypadá jedinečně - nejen pokud jde o barvy, ale také vzhledem k novým pravidlům. Snad ty konstrukční změny před rokem 2019 zlepší závodění na dráze a co víc, poskytnout nám příležitost udělat v každé velké ceně větší dojem," přeje si zakladatel Gene Haas.
Šéf týmu Günther Steiner dodává: "Je důležité, abychom jako tým pokračovali v pokrocích, v této sezóně tomu nebude jinak. Zatímco loni jsme předvedli zatím náš nejlepší výsledek, tak nám sezóna někdy ostře ukázala, že stále máme oblasti, na kterých musíme jako tým pracovat."
Fotografie:Technické specifikace Haasu VF-19: PDF
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.