McLaren podle svého výkonného ředitele Zaka Browna očekává podařený monopost, s nímž chce tvrdě závodit. Od svého předchůdce má být nový MCL34 hodně odlišný.
Britská stáj stále posiluje svůj tým, minulý týden angažovala na pozici ředitele bývalého šéfa Porsche LMP1 Andease Seidla. Vrcholí přípravy na novou sezónu, která má být "pro nás hodně velkým rokem."
"Očekáváme dobré auto. Vývoj mimo sezónu jde podle plánu, ale netušíte, na čem pracuje konkurence - a ta je neustále tvrdší a tvrdší. Potřebujeme dobrou zpětnou vazbu od [jezdců Carlose Sainze a Landa Norrise]. Ato bude hodně odlišné od toho z roku 2018," uvádí Brown.
"Chceme, aby závodili v poli tvrdě. Přirozeně od svých týmových kolegů očekáváte, že budou tvrdí, ale také že spolu budou dobře vycházet. Jsou to šikovní kluci. A abychom se posunuli jako tým dopředu, potřebujeme s oběma vozy dojíždět na bodech. Ani to ví, jde o týmový cíl," pokračuje šéf McLarenu.
Tým tvrdí, že už rozumí problémům, které vedly k základním aerodynamickým nedostatkům předchozího modelu auta. Bude se nicméně muset vyrovnat s odchodem Fernanda Alonsa, jenž bude své štěstí zkoušet v jiných sériích.
"Všichni muži a ženy v McLarenu pracují extrémně usilovně na tom, abychom postavili lepší auto než v roce 2018, protože vím, že tito kluci by nechtěli jezdit s tím loňským vozem," říká 47letý rodák z kalifornského Los Angeles.
V úspěch věří zkušenější z jezdecké dvojice týmu, Carlos Sainz: "McLaren má velmi jasný plán, s nímž se chce v blízké budoucnosti vrátit k tomu, čím vždy byl - vítězným týmem. Jde ale o dlouhodobý plán. Nemůžeme být přespříliš nadšeni. Musíme tvrdě pracovat. Loni tomu byl tým hodně vzdálen. Vidíme, co musíme udělat, abychom byli větší a silnější."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.