McLaren podle svého výkonného ředitele Zaka Browna očekává podařený monopost, s nímž chce tvrdě závodit. Od svého předchůdce má být nový MCL34 hodně odlišný.
Britská stáj stále posiluje svůj tým, minulý týden angažovala na pozici ředitele bývalého šéfa Porsche LMP1 Andease Seidla. Vrcholí přípravy na novou sezónu, která má být "pro nás hodně velkým rokem."
"Očekáváme dobré auto. Vývoj mimo sezónu jde podle plánu, ale netušíte, na čem pracuje konkurence - a ta je neustále tvrdší a tvrdší. Potřebujeme dobrou zpětnou vazbu od [jezdců Carlose Sainze a Landa Norrise]. Ato bude hodně odlišné od toho z roku 2018," uvádí Brown.
"Chceme, aby závodili v poli tvrdě. Přirozeně od svých týmových kolegů očekáváte, že budou tvrdí, ale také že spolu budou dobře vycházet. Jsou to šikovní kluci. A abychom se posunuli jako tým dopředu, potřebujeme s oběma vozy dojíždět na bodech. Ani to ví, jde o týmový cíl," pokračuje šéf McLarenu.
Tým tvrdí, že už rozumí problémům, které vedly k základním aerodynamickým nedostatkům předchozího modelu auta. Bude se nicméně muset vyrovnat s odchodem Fernanda Alonsa, jenž bude své štěstí zkoušet v jiných sériích.
"Všichni muži a ženy v McLarenu pracují extrémně usilovně na tom, abychom postavili lepší auto než v roce 2018, protože vím, že tito kluci by nechtěli jezdit s tím loňským vozem," říká 47letý rodák z kalifornského Los Angeles.
V úspěch věří zkušenější z jezdecké dvojice týmu, Carlos Sainz: "McLaren má velmi jasný plán, s nímž se chce v blízké budoucnosti vrátit k tomu, čím vždy byl - vítězným týmem. Jde ale o dlouhodobý plán. Nemůžeme být přespříliš nadšeni. Musíme tvrdě pracovat. Loni tomu byl tým hodně vzdálen. Vidíme, co musíme udělat, abychom byli větší a silnější."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.