McLaren podle svého výkonného ředitele Zaka Browna očekává podařený monopost, s nímž chce tvrdě závodit. Od svého předchůdce má být nový MCL34 hodně odlišný.
Britská stáj stále posiluje svůj tým, minulý týden angažovala na pozici ředitele bývalého šéfa Porsche LMP1 Andease Seidla. Vrcholí přípravy na novou sezónu, která má být "pro nás hodně velkým rokem."
"Očekáváme dobré auto. Vývoj mimo sezónu jde podle plánu, ale netušíte, na čem pracuje konkurence - a ta je neustále tvrdší a tvrdší. Potřebujeme dobrou zpětnou vazbu od [jezdců Carlose Sainze a Landa Norrise]. Ato bude hodně odlišné od toho z roku 2018," uvádí Brown.
"Chceme, aby závodili v poli tvrdě. Přirozeně od svých týmových kolegů očekáváte, že budou tvrdí, ale také že spolu budou dobře vycházet. Jsou to šikovní kluci. A abychom se posunuli jako tým dopředu, potřebujeme s oběma vozy dojíždět na bodech. Ani to ví, jde o týmový cíl," pokračuje šéf McLarenu.
Tým tvrdí, že už rozumí problémům, které vedly k základním aerodynamickým nedostatkům předchozího modelu auta. Bude se nicméně muset vyrovnat s odchodem Fernanda Alonsa, jenž bude své štěstí zkoušet v jiných sériích.
"Všichni muži a ženy v McLarenu pracují extrémně usilovně na tom, abychom postavili lepší auto než v roce 2018, protože vím, že tito kluci by nechtěli jezdit s tím loňským vozem," říká 47letý rodák z kalifornského Los Angeles.
V úspěch věří zkušenější z jezdecké dvojice týmu, Carlos Sainz: "McLaren má velmi jasný plán, s nímž se chce v blízké budoucnosti vrátit k tomu, čím vždy byl - vítězným týmem. Jde ale o dlouhodobý plán. Nemůžeme být přespříliš nadšeni. Musíme tvrdě pracovat. Loni tomu byl tým hodně vzdálen. Vidíme, co musíme udělat, abychom byli větší a silnější."
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.