McLaren podle svého výkonného ředitele Zaka Browna očekává podařený monopost, s nímž chce tvrdě závodit. Od svého předchůdce má být nový MCL34 hodně odlišný.
Britská stáj stále posiluje svůj tým, minulý týden angažovala na pozici ředitele bývalého šéfa Porsche LMP1 Andease Seidla. Vrcholí přípravy na novou sezónu, která má být "pro nás hodně velkým rokem."
"Očekáváme dobré auto. Vývoj mimo sezónu jde podle plánu, ale netušíte, na čem pracuje konkurence - a ta je neustále tvrdší a tvrdší. Potřebujeme dobrou zpětnou vazbu od [jezdců Carlose Sainze a Landa Norrise]. Ato bude hodně odlišné od toho z roku 2018," uvádí Brown.
"Chceme, aby závodili v poli tvrdě. Přirozeně od svých týmových kolegů očekáváte, že budou tvrdí, ale také že spolu budou dobře vycházet. Jsou to šikovní kluci. A abychom se posunuli jako tým dopředu, potřebujeme s oběma vozy dojíždět na bodech. Ani to ví, jde o týmový cíl," pokračuje šéf McLarenu.
Tým tvrdí, že už rozumí problémům, které vedly k základním aerodynamickým nedostatkům předchozího modelu auta. Bude se nicméně muset vyrovnat s odchodem Fernanda Alonsa, jenž bude své štěstí zkoušet v jiných sériích.
"Všichni muži a ženy v McLarenu pracují extrémně usilovně na tom, abychom postavili lepší auto než v roce 2018, protože vím, že tito kluci by nechtěli jezdit s tím loňským vozem," říká 47letý rodák z kalifornského Los Angeles.
V úspěch věří zkušenější z jezdecké dvojice týmu, Carlos Sainz: "McLaren má velmi jasný plán, s nímž se chce v blízké budoucnosti vrátit k tomu, čím vždy byl - vítězným týmem. Jde ale o dlouhodobý plán. Nemůžeme být přespříliš nadšeni. Musíme tvrdě pracovat. Loni tomu byl tým hodně vzdálen. Vidíme, co musíme udělat, abychom byli větší a silnější."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.