Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chystá změny. Podle něj je současná situace, kdy na pódiu končí pouze tři špičkové týmy, zkrátka nepřijatelná.
Letos se na pódium kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu podívali zástupci zbylých sedmi týmů pouze jednou - to když Sergio Pérez dojel třetí ve Velké ceně Ázerbájdžánu. V předchozím roce se podobný výsledek ve stejném podniku podařil také Lanceovi Strollovi s Williamsem.
Obrovskou propast mezi špičkou a středem pole dokládá také rozdíl mezi třetím Red Bullem a čtvrtým Renaultem v šampionátu konstruktérů - ten činí obrovských 297 bodů! Tato situace je pro Formuli 1 nepřijatelná a její sportovní šéf to hodlá změnit pomocí sady pravidel připravovaných pro rok 2021.
"Jako tomu bylo v roce 2017, tak pouze jednou, a co je ještě významnější - na velmi neobvyklém městském okruhu, jako je Baku, se pilot jednoho z těchto sedmi týmů dostal na pódium. Dvě pódia z celkových 123 [za dva roky], to je nepřijatelné, obzvlášť pokud jde o neustále narůstající technické a finanční rozdíly," kritizuje Brawn.
"Jde o problém, který řeším s FIA a týmy, protože na tom záleží budoucnost Formule 1. Na stole jsou různá řešení a my všichni musíme akceptovat, že takto to už moc dlouho dál nejde," upozorňuje bývalý technický ředitel Ferrari.
Týmy od čtvrtého místa působí výkonnostně jako z druhé ligy. "Jejich bitvy byly určitě vzrušující, ale pro fanoušky to je těžké se nadchnout kvůli souboje o osmou pozici. Přesto gratuluji Renaultu ke čtvrtému místu, které dokládá jeho Pokrok. A také Haasu - skončit pátý už ve třetím roce v tomto sportu, to je skvělý úspěch," hodnotí Brawn.
Pro příští rok dojde na menší úpravu aerodynamických pravidel, které podle skeptiků moc nepomohou. O víkendu F1 podepsala novou čtyřletou smlouvu s Pirelli, které se od průlomového roku 2021 zavázalo dodávat úzkoprofilová 18" pneumatiky míst současných 13palcových. "První kroky pro budoucnost jsme tak již podnikli. Ale stále toho v nadcházejících měsících hodně zbývá," uvědomuje si Brit.
Pohonné jednotky se ale měnit nebudou, jak jsme vás již dříve informovali, Aston Martin proto definitivně ukončil svůj projekt zaměřený na přípravu pohonné jednotky pro F1.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.