Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.
Byla to zcela určitě nehoda na startu belgické Grand Prix, při níž letící McLaren Fernanda Alonsa trefil kolem halo system na Sauberu Charlese Leclerca, co dokázalo, že jednání FIA je v oblasti bezpečnostních kroků správné. A když si připomeneme čerstvou nehodu Marcuse Ericssona na Monze nebo poměrně nedávný karambol Fernanda Alonsa v Melbourne 2016, hovoří prezident FIA o zásadním stavu.
Smrt a těžká zranění bývala po desetiletí v F1 běžným jevem, což dokumentoval i Ron Howard ve filmu Rush (Rivalové) citátem "Každý rok zahynou v F1 jeden až dva piloti". Nebylo to docela přesné, ale faktor nebezpečí byl všudypřítomný. Od té doby se ale svět změnil, takže podobný stav by mohl znamenat pro toto sportovní odvětví smrtelné potíže. Jean Todt se proto domnívá, že pokud je možnost nadále zlepšovat bezpečnostní prvky - jako učinila FIA v případě halo systému - nemělo by se nikterak váhat.
"Pokud se podíváte na Alonsovu nehodu v roce 2016 či páteční karambol Marcuse Ericssona na Monze, můžete si uvědomit, jak úžasného pokroku bylo dosaženo. Nelze to ovšem považovat za samozřejmost. Před pár desítkami let by piloti Co bylo akceptovatelné před 40 lety už nelze přijmout dnes. Musíme počítat s eventualitou, že by motoristické závody mohly být zakázány. Věci se mění, musíme se tomu přizpůsobit," uvedl Todt v exkluzivním rozhovoru pro server motorsport.com.
Prezident FIA byl přesvědčen a nikdy nepochyboval o správnosti zavedení halo systému v F1, ačkoliv musel čelit na počátku této sezóny značné kritice ze strany mnoha pilotů.
"Je to někdy hodně frustrující, když piloti nejsou o věci dotažené do konce přesvědčeni. Ale určitě respektujeme, co dělají oni, proto by měli zase oni respektovat naše jednání. My jsme se pro to rozhodli, protože se domníváme, že jde o správnou věc. Ano, design auta se do jisté míry změnil. Ale mám upřímně rád závody, stejně jako F1. Nebudu proto šokován, když uvidím vůz opatřený systémem halo. Obával jsem se, jestli kvůli němu piloti nebudou mít horší výhled. Neradi bychom zavedli nějaké bezpečnostní vylepšení, které by na druhou stranu mohlo znamenat jiné ohrožení. Je to ale nijak neznepokojovalo. To bylo pro mě rozhodující. Věděli jsme, že dřív nebo později k realizaci dojde," dodává Todt.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.