Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.
Byla to zcela určitě nehoda na startu belgické Grand Prix, při níž letící McLaren Fernanda Alonsa trefil kolem halo system na Sauberu Charlese Leclerca, co dokázalo, že jednání FIA je v oblasti bezpečnostních kroků správné. A když si připomeneme čerstvou nehodu Marcuse Ericssona na Monze nebo poměrně nedávný karambol Fernanda Alonsa v Melbourne 2016, hovoří prezident FIA o zásadním stavu.
Smrt a těžká zranění bývala po desetiletí v F1 běžným jevem, což dokumentoval i Ron Howard ve filmu Rush (Rivalové) citátem "Každý rok zahynou v F1 jeden až dva piloti". Nebylo to docela přesné, ale faktor nebezpečí byl všudypřítomný. Od té doby se ale svět změnil, takže podobný stav by mohl znamenat pro toto sportovní odvětví smrtelné potíže. Jean Todt se proto domnívá, že pokud je možnost nadále zlepšovat bezpečnostní prvky - jako učinila FIA v případě halo systému - nemělo by se nikterak váhat.
"Pokud se podíváte na Alonsovu nehodu v roce 2016 či páteční karambol Marcuse Ericssona na Monze, můžete si uvědomit, jak úžasného pokroku bylo dosaženo. Nelze to ovšem považovat za samozřejmost. Před pár desítkami let by piloti Co bylo akceptovatelné před 40 lety už nelze přijmout dnes. Musíme počítat s eventualitou, že by motoristické závody mohly být zakázány. Věci se mění, musíme se tomu přizpůsobit," uvedl Todt v exkluzivním rozhovoru pro server motorsport.com.
Prezident FIA byl přesvědčen a nikdy nepochyboval o správnosti zavedení halo systému v F1, ačkoliv musel čelit na počátku této sezóny značné kritice ze strany mnoha pilotů.
"Je to někdy hodně frustrující, když piloti nejsou o věci dotažené do konce přesvědčeni. Ale určitě respektujeme, co dělají oni, proto by měli zase oni respektovat naše jednání. My jsme se pro to rozhodli, protože se domníváme, že jde o správnou věc. Ano, design auta se do jisté míry změnil. Ale mám upřímně rád závody, stejně jako F1. Nebudu proto šokován, když uvidím vůz opatřený systémem halo. Obával jsem se, jestli kvůli němu piloti nebudou mít horší výhled. Neradi bychom zavedli nějaké bezpečnostní vylepšení, které by na druhou stranu mohlo znamenat jiné ohrožení. Je to ale nijak neznepokojovalo. To bylo pro mě rozhodující. Věděli jsme, že dřív nebo později k realizaci dojde," dodává Todt.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.