Svět vyspělých technologií, o nichž se obyčejnému smrtelníkovi kolikrát ani nezdá, stihnou občas události, nad kterými mimoděk zacukají koutky a vypadají spíš jako vtip. Ale i prestižní oblast má právo na podobné akce.
Co popudilo týmy, že si stěžovaly u vrcholného orgánu na Ferrari? Docela obyčejný pytlík se suchým ledem, kterým byla překryta kamera nad hlavou pilota, kterou měly vozy Ferrari jak v boxovém stání, garážích, ale i na startovním roštu. Tým své jednání ospravedlnil tým, že jde o pouhý krok k ochlazení kamery, ale vyskytly se i názory, že šlo o cílený čin, jímž se mělo zabránit pohledu na volant či nastavení vozu.
Svou nevoli adresovaly týmy závodnímu řediteli Charlie Whitingovi a po určitém vyjádření obav ze strany FOM, že by Ferrari tímto jednáním mohl něco skrývat, dostal tým před Grand Prix Itálie informaci, že nadále podobnou proceduru nesmí používat. Italská stáj v Monze na roštu tedy od sáčku s ledem upustila, ale nad vozy se rozprostřely deštníky.
"Požádali jsme Ferrari, aby pytlíky s ledem přestal používat. Hlavním důvodem byla nespokojenost FOM s tímto přístupem. Problémem je jeden z údajů teploty ECU, který hodlá FIA prostřednictvím FOM monitorovnat. Když »návlek« na kameře neumožnil pohled na palubní desku, vedlo to v minulosti k několika konspiračním teoriím. FIA ale zdůraznila, že má veškeré potřebné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Zástupce Automobilové federace nicméně dodal, že se FIA nadále bude vážně zabývat veškerými připomínkami, týkajících se interních teplot ECU a připustila, že teorie o snaze Ferrari zakrýt ne zcela korektní údaje, byla do jisté míry značná.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.