Svět vyspělých technologií, o nichž se obyčejnému smrtelníkovi kolikrát ani nezdá, stihnou občas události, nad kterými mimoděk zacukají koutky a vypadají spíš jako vtip. Ale i prestižní oblast má právo na podobné akce.
Co popudilo týmy, že si stěžovaly u vrcholného orgánu na Ferrari? Docela obyčejný pytlík se suchým ledem, kterým byla překryta kamera nad hlavou pilota, kterou měly vozy Ferrari jak v boxovém stání, garážích, ale i na startovním roštu. Tým své jednání ospravedlnil tým, že jde o pouhý krok k ochlazení kamery, ale vyskytly se i názory, že šlo o cílený čin, jímž se mělo zabránit pohledu na volant či nastavení vozu.
Svou nevoli adresovaly týmy závodnímu řediteli Charlie Whitingovi a po určitém vyjádření obav ze strany FOM, že by Ferrari tímto jednáním mohl něco skrývat, dostal tým před Grand Prix Itálie informaci, že nadále podobnou proceduru nesmí používat. Italská stáj v Monze na roštu tedy od sáčku s ledem upustila, ale nad vozy se rozprostřely deštníky.
"Požádali jsme Ferrari, aby pytlíky s ledem přestal používat. Hlavním důvodem byla nespokojenost FOM s tímto přístupem. Problémem je jeden z údajů teploty ECU, který hodlá FIA prostřednictvím FOM monitorovnat. Když »návlek« na kameře neumožnil pohled na palubní desku, vedlo to v minulosti k několika konspiračním teoriím. FIA ale zdůraznila, že má veškeré potřebné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Zástupce Automobilové federace nicméně dodal, že se FIA nadále bude vážně zabývat veškerými připomínkami, týkajících se interních teplot ECU a připustila, že teorie o snaze Ferrari zakrýt ne zcela korektní údaje, byla do jisté míry značná.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.