Pro tifosi na Monze bylo obrovským zklamáním, když Lewis Hamilton osm kol před cílem zdolal do té doby vedoucího Räikkönena, jenž se v té době potýkal se životností svých pneumatik. Co bylo příčinou jejich opotřebení?
Pro týmy byly na Monze přípravy na závod značně komplikované, protože do jejich nastavení monopostů zasáhlo hned několik rušivých okolností: směs nepříznivého počasí a také zdržení v podobě červené vlajky po nehodě Marcuse Ericssona.
"Pátek byl značně zvláštní den z hlediska prvního tréninku - pršelo, takže se týmy musely při ladění vozů soustředit pouze na druhý trénink. Potom došlo k havárii Ericssona, takže z druhého tréninku zbyla jenom hodina, v níž bylo potřeba nastavit vůz, otestovat dvě směsi a vyzkoušet jízdu s plnou nádrží. Nejdelší stinty trvaly deset kol, takže se pokoušíte extrapolovat to, k čemu dojde, jenže to není tak lineární," vysvětlil ředitel Pirelli Mario Isola.
Všechny týmy byly tímto nedostatkem handicapovány stejně, ale Räikkönen měl určitou nevýhodu. Po svém pitstopu musel na čerstvých pneumatikách jet agresivněji, navíc dostihl Bottase, takže jízdou v jeho závěsu ztrácel přítlak. Nechtěným efektem této situace byly puchýře především na zadních pneumatikách.
"Žlutě označená směs je vzhledem k nízkému opotřebovávání náchylnější k tvorbě puchýřků. Důvodem je kumulace tepla uvnitř směsi. Pokud pojedete za jiným vozem, přijdete o určitou část přítlaku. Ve srovnání se superměkkou směsí, která generuje větší přilnavost a méně klouže, jsou měkké pneumatiky náchylnější k tvorbě puchýů. Pochopitelně když na to tlačíte od prvního kola, kdy je pneumatika nová, tak máte více gumy a efekt zesilujete," dodává Isola.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.