Pro tifosi na Monze bylo obrovským zklamáním, když Lewis Hamilton osm kol před cílem zdolal do té doby vedoucího Räikkönena, jenž se v té době potýkal se životností svých pneumatik. Co bylo příčinou jejich opotřebení?
Pro týmy byly na Monze přípravy na závod značně komplikované, protože do jejich nastavení monopostů zasáhlo hned několik rušivých okolností: směs nepříznivého počasí a také zdržení v podobě červené vlajky po nehodě Marcuse Ericssona.
"Pátek byl značně zvláštní den z hlediska prvního tréninku - pršelo, takže se týmy musely při ladění vozů soustředit pouze na druhý trénink. Potom došlo k havárii Ericssona, takže z druhého tréninku zbyla jenom hodina, v níž bylo potřeba nastavit vůz, otestovat dvě směsi a vyzkoušet jízdu s plnou nádrží. Nejdelší stinty trvaly deset kol, takže se pokoušíte extrapolovat to, k čemu dojde, jenže to není tak lineární," vysvětlil ředitel Pirelli Mario Isola.
Všechny týmy byly tímto nedostatkem handicapovány stejně, ale Räikkönen měl určitou nevýhodu. Po svém pitstopu musel na čerstvých pneumatikách jet agresivněji, navíc dostihl Bottase, takže jízdou v jeho závěsu ztrácel přítlak. Nechtěným efektem této situace byly puchýře především na zadních pneumatikách.
"Žlutě označená směs je vzhledem k nízkému opotřebovávání náchylnější k tvorbě puchýřků. Důvodem je kumulace tepla uvnitř směsi. Pokud pojedete za jiným vozem, přijdete o určitou část přítlaku. Ve srovnání se superměkkou směsí, která generuje větší přilnavost a méně klouže, jsou měkké pneumatiky náchylnější k tvorbě puchýů. Pochopitelně když na to tlačíte od prvního kola, kdy je pneumatika nová, tak máte více gumy a efekt zesilujete," dodává Isola.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.