Pro tifosi na Monze bylo obrovským zklamáním, když Lewis Hamilton osm kol před cílem zdolal do té doby vedoucího Räikkönena, jenž se v té době potýkal se životností svých pneumatik. Co bylo příčinou jejich opotřebení?
Pro týmy byly na Monze přípravy na závod značně komplikované, protože do jejich nastavení monopostů zasáhlo hned několik rušivých okolností: směs nepříznivého počasí a také zdržení v podobě červené vlajky po nehodě Marcuse Ericssona.
"Pátek byl značně zvláštní den z hlediska prvního tréninku - pršelo, takže se týmy musely při ladění vozů soustředit pouze na druhý trénink. Potom došlo k havárii Ericssona, takže z druhého tréninku zbyla jenom hodina, v níž bylo potřeba nastavit vůz, otestovat dvě směsi a vyzkoušet jízdu s plnou nádrží. Nejdelší stinty trvaly deset kol, takže se pokoušíte extrapolovat to, k čemu dojde, jenže to není tak lineární," vysvětlil ředitel Pirelli Mario Isola.
Všechny týmy byly tímto nedostatkem handicapovány stejně, ale Räikkönen měl určitou nevýhodu. Po svém pitstopu musel na čerstvých pneumatikách jet agresivněji, navíc dostihl Bottase, takže jízdou v jeho závěsu ztrácel přítlak. Nechtěným efektem této situace byly puchýře především na zadních pneumatikách.
"Žlutě označená směs je vzhledem k nízkému opotřebovávání náchylnější k tvorbě puchýřků. Důvodem je kumulace tepla uvnitř směsi. Pokud pojedete za jiným vozem, přijdete o určitou část přítlaku. Ve srovnání se superměkkou směsí, která generuje větší přilnavost a méně klouže, jsou měkké pneumatiky náchylnější k tvorbě puchýů. Pochopitelně když na to tlačíte od prvního kola, kdy je pneumatika nová, tak máte více gumy a efekt zesilujete," dodává Isola.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.