MONZA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO KVALIFIKACI; Jak hodnotí piloti a hlavní zástupci týmů své výkony v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie 2018?
Kimi Räikkönen, 1. místoAuto bylo celý víkend dobré, věděli jsme, že to bude těsný souboj. Všechny tři části byly zásadní, rozdíl mezi třemi nejlepšími se ukázal být hodně malý, takže se jednalo o to, kdo zvládne všechno nejlépe - dnes jsem to byl já! Je skvělé být na pole-position v "domácí" Grand Prix před našimi tifosi. Když jedeme, neslyšíme je, ale vidíme je, poskytli nám hodně podpory. Jako tým jsme odvedli hodně dobrou práci, nemohli jsme dnes nic udělat lépe. Jsem šťastný, ale bohužel to nic nezaručuje pro zítřek. Polovinu práce máme za sebou, ale nejdůležitější den přijde zítra. Máme jistotu v dobrém autě a nejlepším možném startovním místě. Závod bude dlouhý a stát se může cokoli.
Sebastian Vettel, 2.Abych byl upřímný, tak to moc čisté kolo nebylo. Myslím, že jiná kola byla vlastně lepší. Ztratil jsem čas v podstatě všude. Nešlo o moc dobré kolo. Mám štěstí, že jsem druhý a ne třetí, ale zkrátka to není dostatečně dobré.
VETTEL: "Unbelievable to see the amount of support around the track. Kimi was a little bit too fast in the end. My lap wasn't very good. Great to have both cars on the front row" #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/GzxI6RWxhJ
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Maurizio Arrivabene, šéf týmuNejsme tady kvůli tomu, abychom tady někomu zmrazili úsměv, jsme tady kvůli tomu, abychom vykouzlili úsměvy na tvářích Tifosi. Monze je výjimečná, pro Formuli 1 speciální. Je to velká radost. Body ale získáváme až v neděli.
MERCEDESLewis Hamilton, 3. místoByla to fantastická kvalifikace, gratuluji Kimimu. Věděli jsme, že tento víkend mají rychlost a že to bude chtít něco zvláštního, abychom je dohonili. Obecně ten odstup je po celý víkend stejný. Je úžasné, jak to bylo intenzivní. A takové by závodění mělo být.
HAMILTON: "We gave it everything we could. It's incredibly close but Ferrari have had the upper hand this weekend so far" #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FNIFV35gZh
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Valtteri Bottas, 4. místoByl to obtížný den. Po třetím tréninku jsme udělali nějaké změny, auto bylo v zatáčkách lepší, ale při brzdění jsem ztrácel výkon, takže se kola snadno blokovala. Na této rychlé trati musíte věřit brzdám, což jsem nikdy nemohl. V porovnání s třetím tréninkem jsem se cítil trochu lépe, ale stále to není ono. Po prvním pokusu v Q3 bylo těžké se zlepšit. Ale pořád to je jenom kvalifikace - víkend ještě nekončí, zítra budeme závodit a my do toho dáme vše. Ferrari je pod tlakem, uvidíme, jak zvládneme strategii, myslím, že první kola budou zajímavá, protože bychom mohli v úvodu využít našeho "kouzelného efektu".
Toto Wolff, sportovní ředitelByla to ke konci trochu hra, vyjeli jsme první a kluci se na rovinkách roztáhli. S aerodynamickým stínem to ale není tak jasné, narušuje to výkonnost v rychlých zatáčkách, v šikaně Ascari. Podle mě z toho ale nakonec stejně plyne určitý užitek, jen je těžké zvolit správně vzdálenost.
Ve druhé jízdě už bylo Ferrari rychlejší. Zítra rozhodně můžeme vyhrát, třetí a čtvrté místo na roštu není špatné. Chce to dobře odstartovat, pak zvládnou první šikanu a dobře odjet závod.
RED BULLMax Verstappen, 5. místoSpokojený nejsem, ale je to to nejlepší, co jsme dnes mohli dosáhnout, jak maximalizovat výsledek. Jsme celkem dost pozadu za kluky před námi. V Q3 mě nikdo neroztáhl na rovinkách, jak to dělali jezdci před námi, ale naši pozici by to stejně nezměnilo. Zítra budou příliš rychlí, my si pojedeme vlastní závod a uvidíme, co se přihodí.
Daniel Ricciardo, 19. místo (po penalizaci)Budeme zítra začínat tak jako tak vzadu takže jsme se rozhodli neriskovat zatížit motor kilometry navíc. Kdybychom si mysleli, že existuje šance na kvalitní čas, navzdory trestu, možná bychom dokončení kvalifikace zvážili, ale Ferrari a Mercedes jsou příliš rychlí. Zajel jsem jedno kolo, abych zvládl Q1 a zdálo se, že nový motor běží celkem dobře. Dnes ráno jsme tak rychlí nebyli, ale udělali jsme nějaké změny, které se odpoledne projevily. Myslím, že je jedno, na jakých pneumatikách zítra odstartuju, protože směsi jsou si velmi podobné. Rychlost v zatáčkách je poměrně vysoká, proto jsou i časy tak kvalitní. Snad se nám podaří dostat se dopředu a vybojovat nějaké body.
Christian Horner, vedoucí týmuPro Daniela to byla bohužel hodně krátká kvalifikace. V Q1 zajel jediné kolo, což by stačilo na 9. místo na roštu. Kvůli jeho penalizaci nemělo smysl, aby pokračoval dále. Max pohodlně postoupil do Q3, ale bohužel nám chyběla rychlost, abychom dnes mohli ohrozit Ferrari či Mercedes. S Maxem ve třetí řadě doufáme v dobrý start a stejně tak dobrý závod.
HAASRomain Grosjean, 6. místoBylo to dobré. V Q1 to bylo těsně na limitu, nevypadalo to dobře, bylo to opravdu hodně na hraně, ale v Q2 se všechno zlepšilo. V poslední části se mi jelo vysloveně dobře, hned jsem věděl, že to bude super výkon. Myslel jsem, že na konci budu mít trochu větší odstup. Překvapila mě rychlost Renaultu, čekal jsem v TOP10 Force Indii. Jsem rád, že odstartuji ze šestého místa, samozřejmě je ještě udělat pár věcí před zítřkem, ale myslím, že naše tempo je dobré, takže očekávám těsné souboje.
Kevin Magnussen, 11. místoV první zatáčce se dostal přede mě a zničil kola nám oběma. Mohl jsem skončit sedmý, takže mě to štve. Komisaři by s tím mohli něco udělat - nevím, co podniknout. Sedneme si a probereme to.
Neviděl jsem, jak o tom šéfové týmů hovoří. Pro mě to není nikterak skvělé. Měli jsme být s oběma vozy v Q3, ale ty pomalejší nám to zničili. Zítra budeme mít rychlé auto, měli bychom se posunout dopředu. Uvidíme, co s tím uděláme.
📻 ALO: "Magnussen wanted to race into Turn 1!"Both Alonso and Magnussen miss out on Q3 after fighting in Turn 1 ⚔️ #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/MWnwsZzuqb
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Günther Steiner, manažer týmuByla to pravděpodobně naše nejintenzivnější kvalifikace roku. Téměř jsme se nedostali do Q2, pak přišel incident mezi Kevinem a Alonsem. Byly tam emoce z obou stran, které vůbec nebyly potřeba. Byla to docela zbytečná záležitost. V Romainově případě šlo o tisíciny, chvíli byl venku, ale všechno se obrátilo v dobré, když skončil šestý a většinu toho nahnal v posledním sektoru. Začínáme na šestém a jedenáctém místě, což není dokonalé, protože se domnívám, že nám mohlo patřit šesté a sedmé místo. Každopádně se budeme snažit zítra získat co nejvíc bodů a snížit odstup na Renault.
RENAULTCarlos Sainz jr., 7. místoJe to víc než dobrý dárek k narozeninám! Jsem velmi spokojen, změnili jsme před kvalifikací zadní křídlo, takže jsme tak trochu tápali v neznámu. Měli jsme ale hned dobré tempo a tak trochu jsme laborovali s větrným efektem, abychom získali z nového komponentu maximum. V autě jsem se cítil mnohem pohodlněji a strategie v Q3 byla perfektní. Po Spa jsme leccos změnili, abychom dosáhli vyššího výkonu a dnes sklízíme příjemné výsledky. Tým pracoval opravdu tvrdě a pro zítřek máme dobrou pozici pro zisk bodů.
Nico Hülkenberg, 14. místoVěděli jsme o penalizacích, takže jsme v Q2 rezignovali. Výchozí pozice umožňuje určitou flexibilitu při výběru pneumatik a způsobu strategie, ale musíme být realisté - nebude to snadné. Střed byl dnes extrémně vyrovnaný a předjíždění, i když tu není nemožné, nebylo vůbec jednoduché. věřím, že zajedu zítra čistý závod a pokusím se získat co nejvíc míst.
Alan Permane, sportovní ředitelS dnešním výsledkem jsem velice spokojen, zvláště proto, že Monza není jednou z našich nejsilnějších tratí. Vlastně jsme s oběma vozy absolvovali kvalitní kvalifikaci, pohodlně jsme prošli Q1 a vzhledem k trestu, který Nica čeká, čekal v garáži na případnou pomoc Carlosovi, že by mu vytvořil aerodynamické podmínky. Carlos dnes měl dobrou rychlost, oba vozy fungují dobře a před zítřkem jsme optimisté. Bude to těžký závod zejména pro Nica kvůli jeho umístění, ale nikdy nevíte, co se s vozem stane. Zkusíme vše, co je v našich silách, abychom se posunuli vzhůru. U Carlose je velká šance, že získá slušný počet bodů, takže se těšíme na závod.
FORCE INDIAEsteban Ocon, 8. místoByla to velmi těsná záležitost, vlastně jsem doufal v něco víc než osmé místo. Myslím, že jsem dnes mohl být šestý. Naneštěstí jsem nenačasoval v mém posledním pokusu nájezd a to mě stálo rychlost. Doufám, že tato pozice nám bude zítra přínosem, máme dostatečnou rychlost a tím pádem bychom mohli mít nějakou šanci na předjetí.
Sergio Pérez, 16. místoJsem velice zklamán, že jsem skončil už v Q1. Je to zklamání, měli jsme velký potenciál být tento víkend za nejlepšími třemi týmy a místo toho skončím po první části. Skončil jsem jen dvě desetiny za sedmým Estebanem, ale při vyrovnanosti středu pole rozhodla jediná tisícina. Musím přiznat, že jsme udělali chybu jako tým: bylo špatné neudělat víc pokusů, ale také jsem měl při prvním rychlém kole zajet lepší čas. Ztratil jsem pár desetin a to rozhodlo. Plán na zítřek je minimalizovat dnešní škody, vrátit se do první desítky a přivézt nějaké body. Naše auto je rychlé, stejně jako minulý týden.
Otmar Szafnauer, vedoucí týmuDnes jsme neodvedli dobrý výkon. V Q1 jsem podcenili vývoj situace na trati a význam slipstreamu, což postihlo Checa. Měli jsme za to, že pro postup do Q2 to bude stačit, ale prošvihli jsme důležitý okamžik. Esteban se dokázal s rychlostí lépe vyrovnat a postoupil v klidu až do závěrečné části. Máme dobré auto, včera jsme prokázali i rychlost na dlouhých rovinkách, takže si myslím, že v závodě můžeme být také silní a dovezeme nějaké body.
WILLIAMSLance Stroll, 10. místoDnes večer se budu cítit opravdu dobře, půjdu a obejmu všechny kluky. V helmě jsem si hezky zakřičel. Okruh je jako ostatní, záleží, jak se dostaneme do rytmu a všechno se sejde dohromady. Dnes to jakž takž vyšlo. Byl jsem v dobrém rozpoložení už v Q1, v Q2 se mi povedlo opravdu hodně dobré oko, ve třetím jsem pak udělal všechno, co bylo v mých silách, odvedl jsem opravdu maximum. Zítřek bude bezpochyby náročný, protože trpíme nedostatkem rychlosti a někteří naši soupeři budou mít výhodu, ale pořád budu stejný a dám do toho jako vždy všechno.
Sergej Sirotkin, 12. místoDnešní výkon nebyl tak dobrý jako včera, to bylo mnohem slibnější. Je to všechno o slipstreamu a jak ho získáte, za jakým autem jste a jakou vzdálenost si necháte. Myslím, že je třeba se hodně soustředit na vyvážení vozu a jak se chová v určitých pasážích tratě. Myslím, že jsme přišli o část výkonu a upřímně mám za to, že jsme ztratili dost času. V poslední jízdě jsem se nedostal do optimálního proudu, tím jsem někde hodně ztratil, v zatáčkách se vůz choval jinak, takže auto bylo těžko ovladatelné.
Paddy Lowe, technický ředitelByl to dobrý den, první kvalifikace letos, kdy jsme postoupili do Q3, takže gratuluji celému týmu. Auto je na této trati v dobré kondici, zvláště v případě Lance. Oba piloti se skvěle vypořádali s nástrahami, zde je startovní pozice hodně důležitá, oba odvedli vynikající práci a zajeli výborná kola, která vedla k zisku potřebných časů. Jsme nyní na dobrých pozicích, takže se pochopitelně těšíme, jak s nimi naložíme.
TORO ROSSOPierre Gasly, 9. místoDnes to bylo neuvěřitelné, nevěděl jsem, zda vůbec postoupíme do Q2 a nakonec jsme prošli až do Q3! Je to úžasný pocit začínat na 9. místě, všechno skvěle fungovalo, podařilo se mi dostat do dobré mezery, vzduchového pytle a zajet jedno z nejlepších kol v sezóně. Myslím, že to je nejlepší výsledek, jakého šlo dosáhnout, je fantastické, že se nám to povedlo právě tady. Včera jsem se necítil tak dobře, ale přes noc jsme dosáhli určitého zlepšení. Máme za sebou polovinu práce, zítra je třeba zvládnout tu druhou. Od startu do první zatáčky je to hodně dlouhá cesta, takže bude důležité se řádně vybudit a být tam na správném místě a ve správný čas, protože to bude hodně těsné.
Brendon Hartley, 18. místoBylo to neuvěřitelně těsné kvalifikační klání, mé poslední kolo nebylo vůbec špatné, ale udělal jsem v úvodním kole chybu, zbytek pak byl čistý. Odpoledne jsme tak trochu doufali v déšť jako včera. Vůz se nechoval špatně a tým udělal dobrou práci, aby auto vyladil tak, aby to vyhovovalo jak mě, tak Pierrovi. Střed byl neskutečně těsný, což je pro F1 úžasné, ale pro mě frustrující, protože jsem propadl. Mezi Pierrem a mnou byla asi jedna desetina odstupu a ta znamenala šest pozic. Zítra to bude poněkud obtížnější...
Jonathan Eddolls, hlavní technikMáme smíšené emoce. Pierre odvedl skvělou kvalifikaci a zvládl devátou příčku na trati, kterou jsme považovali za obtížnou pro naše vozy. Bohužel, Brendonovi utekl postup do Q2 o půl desetiny. První část byla extrémně obtížná, protože každý ví, jak důležitá je jízda v závěsu, nikdo nechtěl jet vpředu. Stejně tak těžká byla i Q2, ale povedlo se nám zajet opravdu dobře, proto jsme v poslední části vynaložili maximum, všechno fungovalo dobře, rychlost byla konkurenceschopná a pilot byl mnohem víc spokojený s nastavením. Tempo po pátečních pokusech bylo přiměřené, takže máme pro závod jistý optimismus. Bylo také skvělé slyšet tifosi v kvalifikaci, předvedli naprosto elektrizující atmosféru.
MCLARENFernando Alonso, 13.Do nájezdového kola jsme najížděli v rozestupu 2 - 3 sekund, na začátku ostrého kola jsem Magnussena v první zatáčce předjel. Ten manévr od něj nebyl moc chytrý. Já jsem o tolik nepřišel, ale on mohl postoupit do Q3. Nevím, jestli by to komisaři měli řešit, na to nemám názor. Já jsem s výsledkem spokojený. Mysleli jsme si, že to nebude možné postoupit z Q1, takže 13 místo na startu je trochu zázrak. Našli jsme přes noc spoustu výkonnosti.
Stoffel Vandoorne, 20. místoPrvní část byla extrémně vyrovnaná a deset vozů se vešlo do dvou desetin. Možná jsme nezískali maximum ze strategie, kterou jsme se pokoušeli rozehrát. Byla tu možnost postoupit do Q2, takže je škoda, že nám chybělo pár setin. Na druhou stranu jsme se zlepšili oproti včerejšku, kdy jsme byli hodně vzadu a dost daleko od soupeřů, takže je tu pokrok.
Udělali jsme několik zásadních změn a vypadá to, že jdeme správným směrem. Pocit v autě mám ale víceméně stejný, jen jsme získali nějaký výkon navíc. Uvidíme, co půjde udělat zítra. Pořád je před námi hodně práce a my nejsme tam, kde bychom chtěli být. Je tu pár soupeřů, kteří mají nějaké tresty. Upřímně víme, že zisk bodů je v našem případě vždy trochu o štěstí, tak uvidíme, co se stane a věřím, že to bude závod naplněný mnoha akcemi.
Gil de Ferran, sportovní ředitelCelkově to byl pozitivní den a cítím, že proti včerejšku jsme se zlepšili. Samozřejmě, že důležitá kola byla závislá od dění na trati a nakonec je škoda, že jsme neměli u Fernanda v Q2 volnou trať. Bez ohledu na to začínáme na slušném místě a doufáme, že na základě toho budeme tvrdě bojovat o body. Kvalifikace přinesla určité povzbuzení, atmosféra na Monze je elektrizující, takže se nemůžeme dočkat zítřka.
SAUBERCharles Leclerc, 17. místoNetuším, kam se poděl náš výkon z třetího tréninku, kde jsme byli hodně konkurenceschopní. Jsem spokojen se svou jízdou - což říkám jen málokdy - takže je o to větší zklamání, když jsem skončil v Q1. Máme před sebou hodně práce a musíme přesně pochopit, co se stalo, abychom se před zítřejším závodem dali dohromady a zajeli dobrý výsledek.
Marcus Ericsson, 19. místoBylo dobré se vrátit do vozu po havárii, kterou jsem měl včera. Naši mechanici pracovali celou noc a auto připravili včas. Ve třetím tréninku jsem se cítil velmi dobře a těšil jsem se na kvalifikaci. Bohužel to dopadlo tak, jak jsme nechtěli - oba vozy skončily v Q1. Budeme analyzovat, co se stalo a zapracujeme na zlepšení pro závod. Výsledek pro mě nic moc neznamenal, protože stejně mám trest za výměnu motoru. Nicméně střed je opravdu hodně těsný, takže doufám, že v něm zabojujeme o co nejlepší výsledek.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.